5 съвета за успешна Коледна кампания в социалните мрежи

ное. 14, 2022 | Социални мрежи

Коледа наближава и вече сме настроени за пазаруване и за продажби! Време e да разпръснем малко коледен блясък и магия в социалните мрежи и да сложим начало на голямото пазаруване. Черният петък също предстои и вниманието на аудиторията вече е изострено в търсене на атрактивни оферти, така че – нека подготвим своите за коледно опаковане.

1. Предварително планиране

Ранното планиране е голяма част от успеха от кампанията ни. Под планиране тук имаме предвид предварителното фиксиране на плана ни на действие, темите на празничните ни публикации, както и да разработим необходимото визуално съдържание за тях – снимки, видеа и други, какви резултати искаме да постигнем и съответно – как да ги измерим. Тези и много други елементи на подготовката можем да заложим в плана си за действие, като премислим и времето за публикуване – като дни от седмицата и часове дори. За да бъдем оптимално своевременни, можем да вземем тази информация от свои празнични кампании от предходните години или от такива на свои конкуренти например.

2. Канали

За да постигнем оптимални успехи с коледната си кампания, трябва да я развием в подходящата социална мрежа. Ако например нашата коледна landing страница е съществена част от кампанията ни, Instagram не е най-подходящото място за нашите изяви. В такъв случай можем по-скоро да се насочим към Facebook например, където доста по-естествено можем да отведем потребителя към нашия уеб сайт. В Instagram пък можем да направим атрактивни друг тип рекламни публикации, с които да ползваме възможностите на платформата – интерактивни Story формати, грабваща визия, която отговаря на критериите на платформата и др. Във всеки случай не е необходимо да покрием всички възможни социални мрежи и канали, а да се насочим към тези, които най-добре кореспондират с нашите цели и с ресурсите, които имаме.

3. Съдържание

След като имаме план за действие и подбрани социални мрежи за нашите празнични оферти, можем да преминем към подбор и създаване на визуално съдържание, което да ползваме. Снимки, видеа, анимации дори – трябва да произведем това съдържание или да обработим наличното така, че да пресъздава коледните ни идеи, като същевременно отговаря на съответната социална мрежа, таргет аудиторията ни и целите, които сме си поставили. Колкото и примамливо и заразително да е коледното настроение, не бива да прекаляваме с него в страницата си – 1-2 коледни поста седмично са напълно достатъчни, за да представят предложенията ни. Така ще оставим място и за публикации и за другите си активности и няма да отегчим аудиторията, която все пак получава коледно съдържание и от други източници.

4. Рекламни публикации

Тук също трябва да имаме конкретен план за действие – можем да започнем с реклами за осведоменост за бранда ни. След това може да преминем към такива, насочени към фазата на обмисляне, като представим на целевата ни аудитория своите продукти и съответната ни празнична оферта за тях. На този етап можем да ги ангажираме и с видео съдържание например, в което да скъсим дистанцията и да ги приканим да взаимодействат по-активно с предлаганото от нас. Карусели с продуктите от коледната ни кампания също привличат вниманието на потребителя и го насочват успешно към конкретни действия, като го препращат към съответните продукти в онлайн магазина ни. Според различните цели на рекламното ни съдържание можем да сегментираме аудиторията си така, че да показваме съответните реклами на потребители, които вече са взаимодействали със съдържанието или на такива, които са посещавали онлайн магазина ни например.

5. Органично съдържание

Наред с рекламните си публикации, може да оставим и една малка некомерсиална част от посланията си. Това са активности, които носят коледния дух като настроение и усещане, но можем да не спонсорираме разпространението им, а да ги оставим да се пласират органично. Темите им могат да се ориентират около послания за ценностите на Коледа, семейството, дома и т.н. Можем да включим тук и някои от популярните коледни символи – елени, мечета, елхички, джуджета и др. Те печелят симпатията, създават топло и уютно коледно усещане и се радват на широк отзвук, ангажиране и споделяне от страна на аудиторията.

Сезонът е пълен с поводи за празнуване и пазаруване и ние трябва да бъдем до своите аудитории в тези ценни за конвертиране моменти, и то на особено съществено за тези цели място – социалните мрежи. Нека им дадем коледното усещане, от което се нуждаем всички по това време на годината, като междувременно ги поощрим да ни се доверят за празничното пазаруване или ако не – поне да ги запознаем с това, което предлагаме, и може би ще се сетят за нас при следващия повод за шопинг.

 

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!