Коледна e-mail маркетинг кампания за повече онлайн продажби

ное. 21, 2022 | Електронна търговия

Коледа е време за емоции, усмивки, спомени, благотворителност, но също така е и време за пазаруване. Това е период, в който потребителите са готови да правят покупки, предвидили са вече и бюджет за това и са в активно търсене на подаръци и атрактивни предложения. Затова нека тази година освен писмото до Дядо Коледа подготвим и атрактивна и въздействаща e-mail маркетинг кампания към потребителите на онлайн магазина ни. Към какво да се насочим? Ето някои наистина успешни идеи:

Коледен жест към лоялните ни аудитории

Нека убедим лоялните ни клиенти, че дядо Коледа съществува, като им предложим подарък, с който да се настроят за предстоящите празници и да почувстват нашето внимание и признание. Този подарък може да бъде под различни форми, в зависимост от това дали сме готови да предложим нещо напълно безвъзмездно или предпочитаме да го предоставим при определени условия – при поръчка над определена сума например можем да подарим специален продукт или пък да предложим промокод. Друг начин да окажем внимание е като предложим на потребителя да подари предоставеното от нас на приятел. Това работи добре и за популяризацията на бранда ни, за която коледното пазаруване също е подходящ момент.

Идеи за подаръци според бюджета

Една по-различна и особено полезна идея за коледен e-mail маркетинг е да предоставим на аудиториите си реална помощ в техните предпразнични дилеми, като предложим за всекиго по нещо. Това могат да бъдат различни оферти според бюджета за подарък, който получателят ни е предвидил. Така можем още при отварянето на мейла да дадем на потребителя представа за цените в нашия онлайн магазин, което би било полезно за него предварително знание. Колкото по-широк ценови диапазон предлагаме, толкова по-голяма група потребители могат да се заинтересуват от предлаганото от нас и да завършат започнатото в онлайн магазина ни. Добре е да имаме и подчертано бюджетни предложения, тъй като често те са тези, които довеждат посетителите в онлайн магазина ни, но това не значи, че те със сигурност ще купят най-евтиния вариант. Веднъж дошли при нас, е твърде вероятно да се спрат и на нещо не толкова икономично впоследствие.

Горещи оферти в последния момент

Има една група купувачи, които винаги чакат последния момент – това са нашите хора, на които да предложим решение тъкмо навреме. За целта в мейлите си трябва да поместим добре подбрани предложения от нашия продуктов асортимент, подходящи за подарък, при това с възможност да бърза доставка. Не само подборът тук е важен, но и самото представяне на продуктите ни трябва да бъде уместно. С текстово и с визуално съдържание трябва да ги презентираме така, че да прозвучат за потребителя като дълго търсеното решение, което чак сега е успял да намери, и то предложено тъкмо от нас. Тези мигове на припознаване го карат не само да пазарува смело на момента, но и създават предпоставки да ни запомни с приятното чувство на благодарност, че сме му се притекли на помощ във важен момент.

Безплатна доставка

Безплатната доставка е несравним стимул за поръчка, затова е изключително печеливш ход да я предложим на нашите клиенти по празниците в e-mail маркетинг кампанията си. Тя сама по себе си е подарък, така че допринася и за празничното настроение на потребителите. Можем да сложим някакъв минимален праг, при който да се възползват от нея – в зависимост от ценовия диапазон на продуктите в онлайн магазина си.

Емоционално послание

То може да има различен характер, тъй като палитрата от емоции, които можем да предизвикаме, особено по празниците, е много широка – смях, носталгия, съчувствие и др. В зависимост от естеството на бранда ни можем да дадем съответната посока чрез темата в e-mail-а ни. Можем да насочим към спомени от детството, към възможност за участие в кауза при покупка на определени продукти, а може и да предложим забавно съдържание, което да накара потребителя да се усмихне и да го сподели с приятел. Всички тези емоционални послания могат да го привлекат към нашия онлайн магазин – ако не на момента, то със сигурност спомагат за това да ни запомни и да се върне при нас в бъдеще.

Потребителите са претоварени от имейли, и то не само по Коледа. Затова трябва да им предложим нещо наистина атрактивно като оферта, но и като подход към аудиторията ни и нейните потребности. Нека влезем в духа на празника с подаръци, емоции, идеи, при това представени ангажиращо и така, че наистина да предоставим добавена стойност. Това би ни помогнало да направим не само повече коледни продажби, но и да останем в съзнанието на потребителя като полезен и коректен партньор в лабиринта на празничния шопинг.

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!