Какво трябва да знаем за обема на SEO съдържанието

май 20, 2024 | Ads и SEO оптимизация

В SEO практиката качественото съдържание е крайъгълен камък, около който да градим цялостната си стратегия за успешно позициониране в Google резултатите. Неговият обем не е ясно фиксирана стойност, към която да се стремим, но има някои общоприети параметри за количеството текст, които могат да ни послужат за ориентир. Нека видим кои са те и как да се придържаме към тях за разработката на оптимално SEO съдържание.

Защо обемът на SEO съдържанието е важен

В зависимост от тематиката и потребителското намерение препоръките за обем варират, тъй като са свързани с много други променливи. За да отговорим на изискванията на търсачката, трябва да ѝ предложим подходящ обем, предвиден за съответното направление, разписан компетентно и систематизиран добре. По-дългото и подробно съдържание е зелен флаг за Google, че предлагаме ценна и полезна информация на потребителите. Добре разработеният обем дава на търсачката повече възможности да вникне в съдържанието ни, да разбере за какво се отнася то и да прецени съответно къде да го позиционира сред резултатите на конкурентите ни по водещите за бизнеса ни ключови думи. В него можем да заложим повече индикатори за какво всъщност се отнася текстът ни – като ключови думи, синоними, подзаглавия и други, с които да насочим Google каква е същината на текста ни.

Как да определим правилния обем на съдържанието си

Както споменахме, няма универсална формула за обема на съдържанието. Затова пък имаме основни ориентири, които могат да ни помогнат да се насочим към подходящите параметри. Броят думи зависи от това по каква страница работим – ако е блог пост например, можем да се развихрим с по-голям обем съдържание. За продуктова страница пък не е необходимо да се разпростираме в многословен текст, а по-скоро трябва да се придържаме към по-конкретно и стегнато съдържание. Обемът зависи също и от нашата бизнес ниша и конкурентите ни в нея. Можем да се поучим от успешните примери, които са на водещи позиции по важните за нас думи. Самите ключови думи, по които целим да се позиционираме, също имат важна роля за обема. Думи, свързани с търсене на информация, по принцип предполагат по-многословно съдържание. Тези, насочени към покупка пък, имат предпочитания към по-стегнати обеми.

Как да разработим обемно и стойностно съдържание

В случай, че сме се насочили към разработката на обемно съдържание, не бива да пренебрегваме неговата стойност и четивност. Най-добре е да се придържаме към естествената реч при разработката му, без да прекаляваме с повторенията на ключовите думи и фрази. Целенасочеността на текста ни е друго негово важно качество. В желанието си да го направим изчерпателен, лесно можем да се изгубим в несъществени детайли. От тази опасност можем да се предпазим, като при разписването му се придържаме към модела да даваме отговори на въпроси, които потребителят би си задал. За да бъде истински текст, а не страница с Често Задавани Въпроси обаче, трябва да имаме логическа линия, която да следваме и развиваме последователно в текста си. Подзаглавията също ни дават много възможности да създадем акценти в текста и да го направим лесен за асимилиране и сканиране.

Обемът е относителна величина при разработката на SEO съдържание, но неговото качество е безспорен приоритет, към който трябва винаги да се стремим. Чрез него можем да покажем своята вещина по темата, както и предимствата за аудиторията да взаимодейства именно с нашия бизнес. Затова нека се насочим към това да покажем убедително своята експертиза и авторитет, а правилният обем ще постигнем естествено с оглед на потребителското намерение, на бизнес нишата ни и на нашата конкуренция.

Напред

Научи повече за Ефективната SEO оптимизация

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!