Какво е ключова дума в SEO

апр. 16, 2018 | AdWords и SEO оптимизация

Ключовите думи (думите, по които искаме да сме първи) са първото нещо, за което се сещаме, когато искаме челни позиции при търсене. Когато става дума за SEO обаче, нищо не е такова, каквото го познавате от ежедневния контекст. Да започнем с това какво ключовата дума НЕ Е: със сигурност не е дума, която магически се залага в уеб сайта Ви и излизате на първите позиции в търсачката. Какво Е тогава? Нека разберем.

Какво представляват ключовите думи

Ключовата дума за SEO е дума или фраза от съдържанието на дадена страница в сайта Ви, по която целите да се класирате по-напред в търсачките.Тя е думата, която описва най-добре тази страница. Т.е. когато даден потребител търси в Google по термини, свързани с дейността Ви и Вашият сайт се класира в резултатите от търсенето, отваряйки го, потребителят трябва да попадне на максимално подходяща информация спрямо това, което е търсил. Това подобрява потребителското изживяване и може да е началото на една печеливша за бизнеса Ви комуникация.

Ето и как изглеждат нещата на практика. Да предположим, че имате уеб сайт за мебели – предлагате всякакви видове мебели, имате блог за идеи за интериора и т.н. По какви думи искате да Ви откриват? „Холни маси“ би била подходяща, стига да имате такава страница в уеб сайта си, нали?
Продължаваме с предположенията и решаваме, че имате такава страница. Много добре, значи започваме работа по нея, за да подобрим позициите ѝ в Google. Тя вече е целева страница, върху която съсредоточаваме SEO усилията си, пряко свързани с тази ключова дума.

Защо са важни ключовите думи

На ниво текстово съдържание те показват на Google кои са важните думи за конкретната страница, която разглежда. Как става това? Ако например всички думи в текста на Вашата страница се повтарят еднакво често, то Google няма да може да различи кои са по-важните. Затова съществените за страницата думи – ключовите – е добре да се споменават по-често.

Когато подбирате и използвате ключови думи, алгоритмите на Google не са единственото, с което да се съобразявате. Най-важното е как потребителят възприема Вашето съдържание – то трябва да е атрактивно и да грабва читателя. Затова и при подбора на ключови думи трябва да „влезете в главата му“ и да разберете как той би търсил бизнеса Ви. Често неговите думи доста се различават от тези, които Вие използвате – валидно е в особена степен за нишовите браншове. Така че внимавайте, слушайте клиентите си – от тях могат да дойдат най-добрите идеи за ключови думи и фрази.

Как да използвате ключовите думи

Споменахме, че ключовите думи трябва да присъстват по-често в текста на целевата Ви страница. Както с всяко нещо обаче и тук трябва да действате умерено. Една от често срещаните грешки при SEO е именно претрупването на съдържанието с ключови думи – текстът става труден за четене от потребителите и следователно Google също не го оценява добре. Добрата практика е да направите съдържанието си лесно за четене, информативно, задълбочено и уникално. Ключовите думи е препоръчително да бъдат добре разпределени в целия текст, а не струпани на едно място.

Разбира се, всяка сфера има своите правила и изключения, но добрата новина е, че търсачката подбира текстовете все по-човешки, така че ако гледате на съдържанието си от страната на нуждите на Вашите клиенти, сте на прав път.

Дефинирането на правилните ключови думи за ефективна SEO е само началото. Оттук нататък започва вълнуващото пътешествие към първите места в Google. Готови ли сте за него?

Напред

Научи повече за Ефективната SEO оптимизация

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!