Редизайн на сайта: защо, кога и как

дек. 3, 2018 | Графичен и Уеб дизайн

Питате се дали не е време да промените дизайна на сайта си? Това е първият белег, че е точният момент да го направите. Промените в дигиталната сфера са особено динамични и ако искате да бъдете част от тях, трябва да сте актуални и съзвучни с техния ритъм. Нека видим защо това е толкова важно, кога трябва да предприемете промяна и как да я направите.

Защо да променяме нещо, което работи

Не е необходимо сайтът Ви да не работи, за да е време аз редизайн. (Почти) винаги може да работи и по-добре. Мислете за промяната и като за търговска стратегия. С новия, по-добър дизайн можете да продавате повече и да подтикнете потребителя към повече взаимодействия със сайта Ви. Дори цветът на CTA-бутонът има значение и може да промени осезаемо комуникацията с бранда Ви и да увеличи шансовете Ви за продажба. Освен това, редизайнът има отношение и към SEO, тъй като Google постоянно променя критериите, по които се подреждат сайтовете в резултатите при търсене. А всички искаме да отговаряме на тях.

Помислете си също дали се чувствате горди, когато пратите сайта си на контрагенти. Ако отговорът е отрицателен, това е също сериозен индикатор, че е време за промяна. Хората си правят изводи за Вашата работа по начина, по който се грижите за Вашето онлайн присъствие. Независимо дали сте уеб сайт или онлайн магазин, сайтът Ви е Вашата виртуална приемна. От неговото представяне може да се съди за Вашата работа.

Как да изберем точния момент за промяна

Идеалното време за промяна на дизайна е относително. Намесват се фактори като конкуренция, особености на нишата, бизнес целите, както и конкретните към момента цели. Смята се, че на всеки 2-3 години един сайт вече изглежда стар за търсачката, както и за средностатистическия потребител. За да бъдем по-конкретни, ще се спрем на някои специфични ситуации, които непременно означават, че е време за промяна.

Ребрандиране

Ако променяте естеството на бранда си, редизайнът е естествено последствие. Когато спре да изразява коректно същността на бизнеса Ви (а и Вашата собствена същност), е време да се промени. Може да не е цялостна идеологическа промяна, а да поднесете нов поглед към настоящия му вид с употребата на нови водещите цветове например. Тя може да доведе до тотална промяна на дизайна. Мислете за сайта си като за естествено продължение на бизнес идеите Ви и на Вашата идентичност. Развивайте се в синхрон и ще успявате заедно.

Разрастване

Ако сте в щастливия момент на възход на бизнеса Ви, темплейтният сайт съвсем скоро ще бъде тесен за амбициите Ви. Ограничени функции и брой страници, по-бедно графично представяне, малък набор от поддържани приложения са само част от недостатъците на готовия темплейт. Вместо да растете толкова, колкото Ви позволява темплейтният сайт, се обърнете към възможностите на индивидуалния дизайн и се възползвайте да качите много повече продукти, както и да разработите такъв дизайн, който удовлетворява изключителните потребности на Вашия бизнес.

Нов пазар

Дали се насочвате към различна възрастова, социална група, националност и т.н. – това винаги означава нова визия, текст, взаимодействие с аудиторията, дори нови ключови думи. Различните групи се изразяват различно и изповядват различни естетически ценности, които Вие трябва да удовлетворите с онлайн представянето си. Ако искате да продадете нещо cool, най-вероятно групата Ви познава живота само от последното хилядолетие. Това има значение и на ниво дизайн, цветове, послания.

Мода

Ако искате да бъдете в крачка със съвременните тенденции, това отново е добър повод за редизайн. Помислете малко по-глобално в тази посока. Да отговорите на модата не е самоцел. В зависимост от бизнес нишата Ви, да бъдете актуални може да се окаже решаващо за облика на бизнеса Ви. Актуалността не Ви прави задължително „жертви на модата“. Показва, че сте запознати с тенденциите в дизайна, че можете да си позволите да осъвремените сайта си, т.е.,че сте успешен бизнес. И щом сте актуални в дизайна на сайта, сигурно сте също толкова наясно с новостите във Вашата специфична сфера – производство на обувки, печатане на флаери, ремонт на коли. Иначе казано – Вие сте добър избор.

Какъв дизайн Ви трябва

В зависимост от причините, които налагат редизайна, трябва да решите как да го направите и колко далеч ще стигнете. Може да правите периодичен редизайн, който включва задължителни текущи ъпдейти. Представете си ги като сезонното почистване у дома пролетно време и около празниците – освежаване, хигиена, необходимост. Тук влизат ъпдейти на плъгини, справка за текущата SEO стратегия и нейното съобразяване с актуалните промени в алгоритъма на Google. Удобството при тях е, че дават възможност да бъдете в час, без да хвърляте огромен бюджет за радикални промени.

Може да правите редизайн, свързан със стратегическо фокусиране върху определена аудитория или във връзка с актуално събитие, което се промотира. Тогава промените са значителни, но краткотрайни и трябва да имате ясен план какво следва след текущата промоция.

Има и вариант промените да са провокирани от потребителите. Това се случва, ако искат например да ползват функционалност, която сайтът Ви не притежава. То тогава би било печеливша стратегия от Ваша страна да им я предоставите. При този тип промени емпиричните данни трябва да бъдат водещи за това как ще процедирате. Използвайте например информацията кои устройства се употребяват повече от потребителните Ви и съобразно това приоритизирайте по-важните от тях и на ниво дизайн.

И така, редизайнът може да Ви помогне да се представите по-добре, да продавате повече и да стигнете до онези клиенти, към които се стремите. Хората обичат да пазаруват от подредени магазини, да вечерят в ресторанти с чар и да използват ВиК услуги от надежден водопроводчик. Вие сте точно това – организирани, симпатични и заслужаващи доверие? Изразете го със сайта си и ще Ви разберат.

Напред

Научи повече за Успешните сайтове

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Pin It on Pinterest