3 практични съвета за работеща навигация на уеб сайта ни

май 16, 2022 | Ads и SEO оптимизация

Добрата навигацията на уеб сайта ни и лесната ориентация в него са много важни за оптималното потребителско преживяване. Те могат да помогнат потребителят да се задържи в нашето виртуално пространство по-дълго и да взаимодейства с бизнеса ни. Всички тези направления спомагат също така и за успешната SEO оптимизация. За нея вътрешната структура на сайта, взаимовръзките, удовлетворението на потребителя са съществени преки и косвени фактори за добри позиции в търсачката. Нека видим как да оптимизираме добре сайта си с работещо и функционално меню.

1. Изчистена визия

Навигацията в уеб сайта ни трябва да следва принципите на менюто в изискан ресторант. Както съветват популярните шеф готвачи, то трябва да включва малко на брой, но подбрани предложения. Така няма да объркваме клиента в избора му, а и ще сме сигурни, че можем да приготвим всяко ястие на ниво. По подобен начин трябва да опростим и менюто в сайта си. Дори да имаме много продукти и услуги, можем да ги организираме така, че да се групират в по-големи категории и направления, които постепенно да стесняват обхвата си. Такъв подход помага в избора и прави менюто компактно, което от своя страна му помага да не се скрива в долната си част на мобилни устройства например. Потребителят лесно се ориентира, намира пътя към това, което му трябва, и съответно извършва необходимото за него (и за нас) взаимодействие.

2. Алтернативни възможности

Колкото и функционално меню за сайта си да разработим, е добре да предвидим и допълнителни възможности за ориентация в сайта ни, които да подпомагат работата с основното меню. Така ще сме по-уверени, че няма да се лишим от нито един посетител, който да напусне сайта ни ядосан от това, че не открива нужното. Добър вариант е да допълним съдържанието на менюто с под-менюта, където да се виждат определени категории продукти или услуги в дадено направление. Търсачката също е препоръчителен елемент от уеб сайта ни, защото понякога търсенето е толкова конкретно, че тя е най-добрият начин да открием бързо необходимото направление.

3. Мобилни устройства

Предвид засилената употреба на мобилни устройства, да мислим менюто си само от десктоп гледна точка би било сериозен пропуск. Имаме различни варианти за работа с менюто на смартфони и таблети. Можем да използваме responsive дизайн, който да се адаптира към различни резолюции, а може и да създадем отделно меню за мобилните устройства. Във всеки случай трябва да тестваме през няколко вида устройства и различни параметри екрани дали менюто се вижда и използва добре във всяка една ситуация.

Менюто е основен навигационен инструмент в уеб сайта ни. Потребителите се озовават при нас от най-различни маркетинг канали на съответните landing страници, затова е важно да им осигурим лесен и бърз достъп до всяка точка от нашето онлайн пространство. Така ще могат да се запознаят по-подробно с нас и с това, което предлагаме, да прекарат повече време на сайта ни и да взаимодействат с бизнеса ни. А това, както вече знаем, означава по-добро потребителско преживяване, по-добро SEO и… повече доволни клиенти.

Напред

Научи повече за Ефективната SEO оптимизация

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!