Как да изберем подходяща цветова гама за уеб сайта си

юли 15, 2019 | Графичен и Уеб дизайн

 При избора на цветове за нашия уеб сайт вкусът и личните предпочитания се съчетават с цялостната представа за бранда, която искаме да изградим, внушението, което се опитваме да създадем на потребителите си за своите продукти и услуги, нагласата на аудиторията, представянето на конкуренцията и др. Опитният уеб дизайнер знае как да направи това, като спазва няколко основни принципа.

Идентичност на бранда

Сайтът е домът на бизнеса ни онлайн. Трябва да бъде обзаведен стилно, но и комфортно. Търсим уютна обстановка, която да впечатлява, да бъде запомняща се и да приканва посетителя да остане по-дълго. Целта ни е да създадем дизайн, който да остава в паметта още от първото виждане. Смята се, че около 80% от силата на разпознаваемостта се дължи на цветовото съчетание, затова трябва да се възползваме максимално от неговите възможности.

За да направим силна връзка между посланията на бранда си и уеб сайта, обикновено пренасяме основните цветовете на продуктите и логото си в дизайна. Необходима е силна връзка с офлайн представянето ни, за да се изгради хомогенност между физическото и дигиталното ни присъствие. Така потребителят няма да сгреши къде се намира, кои сме ние и какво е посланието ни.

Психология на цвета

Цветът е средство за комуникация, което предава определен смисъл и емоционална стойност. Затова когато избираме цветове за сайта си, трябва да вземем под внимание и резултата от съчетанието им. В комбинирането има правила, които се регламентират от цветовата йерархия. Има основни и второстепенни цветове, с чиято помощ създаваме внушение за важността на съдържанието. Можем да комбинираме цветове от различни цветови гами, а може да се спрем и на монохромно представяне, което включва близки нюанси на един основен цвят. Независимо кой начин изберем, трябва да се придържаме към баланса, реда и хармонията.

За да направим и по-подходящ избор, трябва все пак да знаем и какво послание носят различните цветове:

  • Синьото например се свързва с надеждност, вдъхва доверие и показва сила
  • Зеленото е свързано с природата, растежа, здравето
  • Лилавият цвят изразява мъдрост, креативност, въображение
  • Червеното е смело, предизвикателно, асоциира се често с младежки брандове
  • Оранжевото предава увереност, настроение, закачлив и топъл цвят е
  • Жълтото пък е цветът на оптимизма. Внушава топлота, яснота, вдъхва доверие.

Има още цветове, нюанси, интерпретации, с които непременно трябва да се запознаем, преди да изберем палитрата си.

Акценти

Цветът дава възможност да привлечем вниманието към важни за нас акценти. Съчетанието на цветовете е начин да водим потребителя по избрания от нас път и да покажем кое е важното послание, до което искаме да достигне. За да постигнем желаното внушение, се спираме на цветово съчетание, което позволява да се поставят акценти. Това предполага фон, на който да може да изпъкне важното с помощта на контраста. Затова е препоръчително да имаме поне един привлекателен и ярък цвят, с който да поставяме ударението на същественото послание, а и да обособяваме съдържанието атрактивно.

Опростяване

Основен принцип при управлението на сайта, а и на бизнеса изобщо, е да опростяваме процесите, колкото се може повече. Удобен начин за организация е да се използва предварително установена палитра от цветовете, които взимат участие в йерархията на сайта. Така няма да се налага да измисляме тепърва какъв цвят да заложим за новия бутон, който да води към Актуалните ни промоции например, а можем лесно да се ориентираме от предварително одобрената схема.

Опростяването обхваща и определянето на броя цветове, които да включим. Няма строго правило – зависи от това колко сложен е дизайнът на сайта. Примерно, ако е монохромен, може да ползваме дори до 7 нюанса на цвета. За различните части – текст, бекграунд, call-to-action, заглавия  можем да си поиграем с различни цветове. Най-добрият ориентир тук е вкусът. А за да сме сигурни, че усетът няма да ни подведе, е добре да сверяваме резултата с аудиторията си и с начина, по който тя възприема създаденото от нас.

Целта на подбора на цветове е да отразява ценностите на бизнеса ни, целите и мисията ни. Те създават атмосфера и задават емоционален тон на общуването с потребителя. Могат да предизвикат въодушевление и настроение, а могат и да предразположат към размисъл. Няма да сгрешим, ако съчетаем посланието на бранда си с вкуса на аудиторията, за да ги заинтригуваме и задържим на нашия уеб сайт. Добре е да видим как се представя и конкуренцията, за да можем да бъдем различни и да изпъкнем. Ако спазим всичко дотук, имаме всички предпоставки да бъдем разпознаваеми, запомнящи се, цветни.

Напред

Научи повече за Успешните сайтове

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Работно време

Уважаеми Клиенти и Партньори,

Искаме да Ви информираме, че Alpha Best работи в пълния си капацитет по всички Ваши разработки, проекти и рекламни кампании. Временно ограничаваме контактите на живо, за да спазваме препоръките за безопасност, така че всички Ваши въпроси ще се обработват по e-mail и телефон.

Бъдете здрави, грижете се за себе си и близките си, а грижата за онлайн присъствието си оставете на нас 🙂