6 атрактивни решения за цветова гама на сайта ни

юли 27, 2020 | Графичен и Уеб дизайн

Смели и дръзки или бледи и меки – изборът на цветове в момента е особено богат и дава страхотни изразни възможности и идеи за комбинации в уеб дизайна. Решенията тук са изключително определящи, защото често преди самия дизайн, формите, думите, call-to-action бутона, потребителят вижда и „усеща“ цвета. Нека видим как да го подберем по интересен и актуален начин.

1. Футуристични палитри

Може да са едно- или триизмерни, наситено синьо, дълбоко лилаво, ярко розово. Комбинацията между тях прави футуристичното впечатление още по-въздействащо. Резултатът е свеж, многопластов и забавен. Важно е да отбележим, че под футуристична визия не разбираме летящи коли или космически кораби, паркирани в задния двор, а съзнателно използвана цветова палитра, която предизвиква сетивата и конвенционалното ни усещане за пространство.

2. Монохромни палитри

Нищо не изразява по-добре хармонията от монохромната палитра, която обхваща няколко нюанса на един цвят. Запазва се балансът и единството, цялостното впечатление е за подреденост и чистота, а едновременно с това този вариант е по-атрактивен от черно-белите решения. Въпреки че говорим само за нюанси, а не за комбинация от различни цветове, тук можем да намерим много интересни решения в уеб дизайна – предизвикателство за окото и за усещането ни за мярка.

3. Неонови цветове

Идват смело в настоящето от 80-те години, за да блеснат и днес с лека носталгия, но и много позитивна енергия. Както знаем, тенденциите са циклични, така че повторната поява на любими цветове от недалечното минало е съвсем очаквана. Дали като сладкия фламинго цвят или като ярко жълто, синьо, неонът в уеб дизайна привлича вниманието дръзко. Не е задължително цветовете да са ослепителни – независимо дали са искрящи или дълбоки и плътни, контурът е ефектът, който ги кара да засияят.

4. Dark mode

Актуален стил, който позволява на потребителя да ползва интерфейса в предимно черни или сиви цветове, вместо стандартния бял. Изключително популярен е тъмният режим в момента в уеб дизайна, както и при мобилните приложения. Има и прагматична страна на употребата му – по-енергоспестяващ е, по-малко агресивен за зрението, особено в слабо осветена среда. Освен всички тези предимства, този вариант дава възможност и на използваните от нас цветове да изпъкнат.

5. Цветове, носещи послание

Колкото и да сме свикнали с дигиталното си съществуване, то има и една леко студена и дистанцирана страна. За да излезем от това негово влияние, имаме нужда от време на време от малко цвят в уеб дизайна, който да ни накара да се замислим. При това атрактивен, грабващ, който предава смисъл и чувство. Запознаем ли се малко по-задълбочено с психологията на цвета, ще можем да пробудим подходящите емоции у потребителя с уместната употреба на страстното червено, надеждното синьо, приятелски настроеното жълто или тайнственото лилаво.

6. Класическо синьо

Цветът на 2020 е тотален тренд. Един цвят, който призовава към откритост, обещава сигурност и защита. Според познатите представи за внушенията на цветовете, този нюанс на синьото създава асоциация с интелигентност, зрялост. Наред с това, предава и усещането за спокойствие и релаксация – все чувства, от които силно се нуждаем днес.

Изборът на цветове в уеб дизайна е въпрос на вкус, на тенденция, на естеството на посланията, които отправяме. Колкото и да ни се иска да бъдем модерни, не бива да забравяме, че най-актуалното и въздействащо решение винаги е личният почерк. Така че нека се запознаем добре с тенденциите, за да можем да създадем свой уникален почерк в уеб дизайна, който да ни представя пълноценно.

Напред

Научи повече за Успешните сайтове

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!