Какъв уеб дизайн въздейства най-ефективно на дамската аудитория

мар. 2, 2020 | Графичен и Уеб дизайн

Малко преди 8-ми март е идеалното време да се замислим на какво трябва да обърнем внимание в уеб дизайна, когато искаме да привлечем женската аудитория. Съветите не се отклоняват от тези за направата на добър уеб дизайн, а по-скоро надграждат основните принципи, за да достигнем по-ефективно до една по-тясна и, да си го кажем честно, доста критична аудитория.

Подходящи цветове

Смята се, че жените имат по-развито зрително възприятие за цветовете, като могат да различат нюансите в повече детайли от мъжете. Затова и усещането им за уеб дизайна в голяма степен минава през цветовата комбинация, която сме избрали. Именно комбинация е ключовата дума, тъй като женският вкус не означава само розово, а по-скоро ни отвежда до търсене на въздействаща хармония между различни цветове. Така че, правейки дизайн за дамски продукти, не избираме само между пепел от рози, фуксия и цвят сьомга, а мислим за модерни и атрактивни цветови съчетания от цялата палитра, като се ориентираме най-вече от естеството на продуктите / услугите, които предлагаме.

Повече пространство

Подредеността, прегледността са важна част от доброто възприемане на уеб дизайна от жените. За да ги накараме да се чувстват комфортно и да поостанат на уеб сайта ни, избягваме струпването на текст, снимки, претоварването с информация от какъвто и да било характер, агресивни поп-ъп съобщения и залагаме на повече пространство и ред. Това прави ориентацията лесна, а информацията видима и удобна за сканиране.

Графично оформление

Абсолютно правилните форми често се подминават от жените. За да привлечем вниманието им, можем да заложим на леко заоблени ъгли, неправилни кръгове или елипси. Не е нужно да измисляме нова геометрия, достатъчно е да вземем стандартно използвана форма и да я трансформираме по начин, с който да я лишим от скуката, за да се впише добре в дизайна ни. Така ще спечелим вниманието на дамите в полза на важни за комуникацията със сайта ни съобщения, както и на елементи, които улесняват навигацията.

Интуитивна навигация

Жените често пазаруват набързо в обедната почивка или в няколкото свободни минути в офиса. Затова имат нужда от бърза и лесна ориентация в сайта. Важно е да могат за нула време да се ориентират какво е на промоция, бързо да го сложат в количката (спокойни, че някоя конкурентка не го е купила преди тях), да приключат безпроблемно с плащането и условията за доставка и да продължат нататък със задачите си или с пазаруването. Нетърпението е част от особеностите на шопинга на нежната половина от човечеството, така че трябва да се съобразим с това и да предоставим всички възможности за светкавични покупки.

Атрактивни изображения

Бебета, котенца, цветя може и да звучат като тривиална асоциация за вкуса на дамите, но не са лоша идея, стига да имат връзка с бизнеса, който представяме. Дамите в по-голяма степен, отколкото господата, намират такива изображения за „сладки“, като се смята, че реакцията им е следствие от подсъзнателната идея, че тези същества имат нужда от грижа. В този смисъл подобни снимки провокират силна емоционална реакция и симпатия – какво по-хубаво за успешната дигитална комуникация?!

Друг препоръчителен ход е да ползваме снимки на жени. Дамите са склонни да се идентифицират с представители на същия пол. Припознаването е още по-силно, когато на сайта на салона си за красота например показваме жени с впечатляващи тела, с красива и гладка кожа, блестяща коса и т.н. Тези образи отговарят на желанията на дамите за самите тях, което предизвиква положителен отклик и им създава комфорт.

Подходящо цветово съчетание, яснота, лесна навигация, хармония са качества, които търсим винаги в уеб дизайна. Дори и в сайтове и онлайн магазини с унисекс насоченост, не е излишно да приложим поне част от ефикасните методи за привличане на клиентки, тъй като често жената е основният купувач в семейството и избира не само собствената си козметика и обувки, но и общите покупки за домакинството, дрехите на децата, а често и тези на половинката си. Така че нека мислим винаги за комфорта им в нашето онлайн пространство, не само в уеб дизайна на онлайн магазини за дамска козметика и СПА процедури и не само на женския празник. 😊

 

Напред

Научи повече за Успешните сайтове

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Работно време

Уважаеми Клиенти и Партньори,

Искаме да Ви информираме, че Alpha Best работи в пълния си капацитет по всички Ваши разработки, проекти и рекламни кампании. Временно ограничаваме контактите на живо, за да спазваме препоръките за безопасност, така че всички Ваши въпроси ще се обработват по e-mail и телефон.

Бъдете здрави, грижете се за себе си и близките си, а грижата за онлайн присъствието си оставете на нас 🙂