Как времето се отразява на ангажираността в социалните мрежи

юни 14, 2021 | Социални мрежи

Разговорите за времето могат да бъдат много повече от проява на любезност. В дигиталния маркетинг в социалните мрежи метеорологичната прогноза е съществена тeма, която си заслужава да обсъдим обстойно. Кога е времето за реклама? Каква е прогнозата за ангажираност с публикациите ни? За реклама на какви продукти е подходящо дадено време? Сега е идеалният момент да помислим по тези въпроси, затова нека видим как да използваме синоптичните предсказания в полза на нашия бизнес.

Времето и настроението на потребителя

Времето влияе на настроението – дали сме от хората, за които „няма нищо по-хубаво от лошото време“ или пък сме почитатели на слънцето и жегите – не оставаме безразлични към атмосферните промени. „Дъждовното“ настроение лесно се прокрадва като емоционален тон в потребителските постове във Facebook, а емоцията – независимо дали е положителна или отрицателна – е „заразна“, така че се получава силен лавинообразен ефект. Подчертан отзвук на особеностите на времето наблюдаваме, когато то е нетипично за съответния сезон (всички прилики с актуални събития не са случайни 😉). Разминаването между очакванията и реалността предизвиква бурен отзвук, който можем да канализираме с подходящите предложения и послания.

Време за реклама

Как да се движим в крак с метеорологичното време? Можем да вземем предвид прогнозата за предстоящо влошаване на времето и да планираме кампаниите, съгласно промените, които се предвиждат в нея. Общото минорно настроение има нужда от нещо позитивно – например от постове, свързани с промоции и специални оферти. Ангажираността към тях в такива моменти би била по-висока, особено ако създадем съдържание, което отговаря на контекста. Нека си признаем, че вали като из ведро вече няколко дни, но това не ни спира да отправим своето предложение, стига да го направим обосновано и грабващо.

Подходящи продукти и услуги

Ако брандът ни е пряко обвързан с метеорологичната прогноза, разбира се, не бива да изпускаме момента да представим продуктите и услугите си уместно и по начина, който най-добре изтъква предимствата им и тяхната необходимост тъкмо сега. Дори и да не продаваме дъждобрани, чадъри или зимни гуми например, можем да направим предложения, атрактивни за клиентите в съответното време навън. Ако имаме онлайн магазин, можем да ги подтикнем да пазаруват лесно от комфорта на дома си. В случай, че продуктите / услугите ни са предвидени за летни жеги и плаж, можем да направим свежо и атрактивно предложение дори и в най-мрачните дни – обвързано с намаление например.

Релевантно съдържание

Ако сме решили да правим реклама „навреме“, трябва да сме оптимално свързани с актуалния момент. Можем да реферираме към конкретната ситуация както в текстовото съдържание на рекламата, така и във визията ѝ. Много успешно се представят и популярните мемета, вдъхновени от лошото време. Стига да ги поставим в контекста на нашия бизнес, можем да се радваме на силен отзвук и припознаване от страна на потребителите. Можем да очакваме силен „заразителен“ ефект на споделяне в социалната мрежа, а кратката актуалност на посланията ни може да предизвика по-бързо и активно взаимодействие със съдържанието ни.

Въздействието на рекламата се основава на емоциите, а те са свързани с всичко, което е в нас самите и около нас. Температурите навън са сред факторите на средата, които ни се отразяват осезаемо, особено напоследък. Повече от година сме в пандемична ситуация, която ни затвори у дома и сега наистина чакаме с нетърпение по-добрите времена – във всеки смисъл на думата. Нека ги почакаме заедно в социалните мрежи – с интересно, забавно и ангажиращо съдържание.

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!