Facebook маркетинг идеи за Св. Валентин
фев. 10, 2020 | Социални мрежи

Дори и поклонниците на Трифон Зарезан трудно устояват на изкушението да направят подарък на любимия човек в деня на влюбените. Каквото и да е отношението ни към празника, той е важна дата за бизнеса и чудесна възможност да реализираме продажби и да бъдем забелязани. А също и подходящ момент да отправим значимо послание към аудиторията си в социалните мрежи.
Идеи за подаръци
За сърца, мечета, букет рози едва ли някой се нуждае от подсещане. За да бъдем наистина атрактивни, можем да предложим нестандартни идеи, за които клиентите по-трудно ще се досетят сами. Друг вариант е да предложим специална селекция продукти, подходящи за празника. Ако предлагаме термо чаши например, можем да подберем няколко продукта, които се вписват в любовната тематика. Ако пък нямаме такива стоки, можем да предложим някаква празнична добавка, с която да влезем в духа на Св. Валентин – подложка за чашата със сърца, мечета и т.н.
Промоции за двама
Изключителен успех имат продуктите, предназначени за двама. Можем да предложим промо пакет с намаление при покупка на два парфюма от една серия например – за него и за нея. Друг вариант е да са два допълващи се продукта – напр. комплект от две възглавници с мотиви, които образуват едно цяло, когато са поставени една до друга. Добре е покупката на двата продукта да е обвързана с ценово предимство, за да мотивираме допълнително потребителите да вземат решение да закупят подарък не само за половинката, но едновременно и за себе си.
Участие на аудиторията
Голяма част от аудиторията копнее да покаже любовта си и без повод. Ако пък ги мотивираме с възможността да спечелят награда, можем да разчитаме на сигурен отклик. Наградата също трябва да е в духа на празника – почивка, SPA, вечеря за двама. Може да поискаме от тях да споделят обяснение в любов към партньора (или мечтания партньор), да качат най-сладката си снимка заедно. Ако искаме нещо по-креативно, може да ги предизвикаме да качат снимка, картинка на нещо, което символично показва какво е за тях любовта. Вариант е и да разкажат как са се запознали с партньора си или забавна история от несполучлива среща. Така ще приканим и необвързаните да се включат.
Нетрадиционна романтика
Има немалка аудитория, която не е на „ти“ със сладникавата романтика. Обвързани или не, тези хора не могат да бъдат привлечени с купидончета и сърца. Анти-валентинските подаръци са забавна ниша, която привлича хората с по-пиперливо чувство за хумор. Важно е тук да спазим добрия тон и да подходим с лек сарказъм, без да бъдем злонамерени и груби. Смесването на темата за любовта с тази за виното например дава благодатна почва за интересни интерпретации на послания за 14 февруари.
Внимание към необвързаните
Темата на Св. Валентин е деликатна, тъй като не всеки има половинка, с която да сподели празника. У нас имаме привилегията да предложим доста по-обединяващ вариант – празнуването на Трифон Зарезан. Въпреки това, не бива да оставяме необвързаните ни клиенти единствено в ласките на червеното вино. Добре е да се чувстват включени и в темата за любовта, макар и по по-заобиколен начин. Един нетрадиционен подход към празника е да предложим на потребителите подаръци за домашните им любимци например. Друга възможност е да им предложим да се включат в благотворителна инициатива, с която да изразят любовта си към определена кауза.
Любовта има много лица. Нека дадем възможност на клиентите си да помислят за тях и да им се насладят по най-приятния за тях начин. Може да посветят деня на любовта към себе си, като се поглезят. Така ще наблегнем на предимствата на това да си необвързан и възможностите да празнуваш, независимо от статута си.
Свети Валентин може да приеме различни форми – от класическата романтична вечеря, през филм с приятели, спа процедура с внимание към нас самите, самостоятелно ядене на пица и сладолед вкъщи или пък включване в благотворителна кампания, с която да изразим любовта си към нещо по-глобално. Важното е да намерим подход, който да не насочен само към определена влюбена аудитория, а да бъде максимално включващ. Може би една атрактивна рекламна кампания с оригинално послание и повече смисъл може да е това, което да накара някой малко потиснат от самотата си потребител да намери начин да отбележи празника и да се чувства пълноценен участник в него.