Как да увеличим продажбите с upsell

дек. 17, 2018 | Електронна търговия

Upsell е осъществяване на по-скъпа продажба в сравнение с основната покупка, като я надстрои с допълнителен продукт/услуга. Звучи примамливо, но и предизвикателно. Вижте повече за upsell в онлайн магазините и как да го прилагате.

Upsell предложения

Започнете да мислите за релевантни предложения, които наистина да се отнасят към специфичната ситуация на потребителя и начина, по който се ползва продукта. За да продадете нещо в повече, трябва да го направите в контекста на настоящите продуктови търсения на потребителя.

Да започнем със сравнително лесна ситуация. Клиентът Ви поръчва 5 кг. кучешка храна за големи породи. Предложете му опаковка от 10 кг. – кучето е голямо, честите поръчки – досадни. В целта сте – решавате потребителска потребност и продавате по-скъп продукт. Ситуацията е печеливша и за двете страни.
Може и да предложите нещо допълнително, но което да бъде същностна част от продукта или услугата – напр. допълнителни филтри към предлаганата кафе машина.

Ако клиентите Ви ползват продуктите Ви по специфичен начин, това е още една насока какво да им предложите. Ако хората ползват плажните Ви чанти предимно в града, помислете как да ги направите по-добри в тази им функция и предложете оптимизирания модел. Използвайте информацията от Вашите клиенти, за да направите подходящите предложения.

Подходяща форма

Средностатистическият Ви клиент вероятно пазарува често онлайн. Фрази от сорта на „Може би ще харесате и…“ не са кукичка, на която лесно ще се хване. Направете предложението си с финес и оригиналност. Идеалният вариант е да му вмените, че сякаш сам се е сетил за по-скъпия продукт или поне че винаги е имал нужда от него. Можете да използвате и провокативна фраза, която ще го изненада с прямота или хумор. Избира си пътнически куфар среден размер, показвате му по-големия модел с въпроса: „Наистина ли ще ти стигне за почивката на морето!?“. Бъдете креативни, разсмейте клиента или го озадачете, но привлечете вниманието му и го накарайте да обмисли предложението Ви.
Използвайте намаление. Предложете му по-скъпия продукт на намалена цена, от която може да се възползва сега при изключителни условия. Това намалява стреса от промяната на първоначалните намерения и скачането на по-висок бюджет.

Решете проблем с предлагания от Вас продукт. Ако четете внимателно потребителски отзиви и коментари за предлаганото от Вас, със сигурност ще намерите нещо, което може да Ви направи по-добри. Предлаганият от Вас базов модел фитнес гривна е страхотен, но батерията ѝ пада бързо. Предложете премиум модела с по-дълъг живот на батерията и ще елиминирате болката на потребителя от това, че трябва да я зарежда често.

Upsell като бизнес стратегия

Добре е да имате upsell стратегия от самото начало на изграждането на бизнеса си. Тя ще Ви помогне да го развивате с най-подходящите продукти и последващи услуги. В постоянна комуникация с това какво клиентите Ви одобряват и търсят, ще можете да предусещате търсенето и да им предлагате желаното от тях. Този метод работи блестящо – от една страна клиентът вижда това, което едва си е помислил, че му трябва или че иска. А от друга – има един топъл емоционален момент, в който си мисли „Те четат мислите ми!“.

Мислете в перспектива

Добрата upsell политика ще направи за Вас повече от добра печалба. Ще направи връзката Ви с клиента по-трайна. Предлагате му по-добрите решения, печелите доверието му и добавяте стойност към потребителското му изживяване. Ако upsell предложенията Ви са уместни, добрата комуникация с потребителя е налице. Тя е вече двустранна, защото клиентът Ви е дал улики, по които да му направите неустоимо предложение, а Вие сте му предоставили именно това, от което може и да няма нужда, но би искал да притежава. Имаме сделка.

Бъдете честни

Осигурете пълна прозрачност на условията, при които се осъществява покупката – защо му предлагате този продукт, колко скъпо ще му излезе, като тегли чертата на поръчката. Подчертайте какво получава в повече. Бъдете ясни и не крийте скъпоструващи подробности в малък шрифт.

Успешният бизнес смело излиза извън рамките на конвенционалната продажба. Искате повече, можете повече – покажете това на клиента си – дайте му повече. Направете го деликатно, ефектно и уместно. Ако още не сте, непременно опитайте upsell-практики в бизнеса си. Up винаги е вярната посока 😊

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!