Как да изберем цветове за онлайн магазина си

ное. 4, 2019 | Графичен и Уеб дизайн

Колкото и абстрактно да звучи, истина е, че цветовете могат да накарат хората да вземат решения. И то не само в ежедневието, но и решения, свързани с нашия бизнес. Зад тези наблюдения стои обяснението на психологията на цвета, според която цветът влияе не само на сетивата, но и на емоциите ни.

Да провокираме емоции чрез цветове

Трябва да приемем, че няма магическа формула, по която да създадем цветова комбинация, която да продава и да накара потребителите да направят нещо, което не искат. Тънкостта е да открием цвета, който е в унисон с техните желания. Това може да повлияе сериозно на начина, по който потребителят взаимодейства с онлайн магазина ни и да го предразположи да се почувства комфортно в него. Затова като се фокусираме върху цветовите решения на сайта си, трябва да имаме предвид, че те могат да се отразят на печалбите ни съвсем директно, събуждайки емоция у посетителя. С емоционалното възприятие се наслагват идеи, концепции и се развива представата за определени продуктови качества, свързани с тях.

Цветовете на бранда ни – едно добро начало

Онлайн магазинът ни да бъде разработен в цветовете на бранда е често прилагано решение, което работи добре и предлага един хармоничен и разпознаваем вариант. Успехът ни тук се основава на добрия първоначален подбор на цветовете на бранда ни. Ако логото, социалните мрежи, визитките, блога ни вече имат определена цветова логика, просто трябва да я пренесем в сайта си по интересен и атрактивен начин. Така ставаме разпознаваеми и консистентни в представянето си, като запазваме идентичността на бизнеса си.

Предпочитанията на целевата аудитория

Това е решаващ избор, тъй като хората отговарят различно на визуални стимули и реагират на различни провокации. Пол, култура, възраст и много други фактори влияят на предпочитанията. Дали предлагаме продукти, ориентирани към младите, или пък бизнес решения, които касаят мениджмънта на високо равнище, трябва да става ясно от цветовата схема на бранда ни. Ако не говорим на аудиторията си на нейния език, рискуваме да останем не само неразбрани, но и незабелязани. Ако предлагаме продуктите си на чуждестранния пазар, непременно трябва да проверим какви са посланията на цветовете на бизнеса ни в съответната култура и да се съобразим с тях.

Проучване на водещите цветове в бранша

При избора на цветове за онлайн магазина ни непременно трябва да се огледаме в бизнес средата, която ни заобикаля. Как нашите конкуренти са решили въпроса с цветовите комбинации в онлайн магазина си е подходяща изходна точка за нашия избор. Има индустрии, които налагат ярки господстващи цветови тенденции. Такава е например бюти сферата, където доминират „дамски“ цветове – нежно розово, лилаво, светло зелено и синьо. Еко темата пък например налага употребата на зеленото във всички негови нюанси. За да не повтаряме автоматично това, което правят конкурентите ни, трябва да намерим своя уникален почерк на представяне – комбинация между господстващите в нишата цветове и тези на бранда ни. Това съчетание можем да направим успешно в избора на основни, второстепенни цветове, акценти и call-to-action бутони. Избираме цветове, които да разказват за това, с което се занимаваме, и едновременно да бъдат оригинален техен прочит.

Цветовете и потребителското преживяване

От цветовото съчетание зависи в значителна степен как се разчита информацията ни от потребителя. Тук следим комбинацията от да е такава, че да направи текстът ни не само видим и понятен, но и да привлича вниманието. Избираме контрастиращи цветове, които същевременно да не упражняват агресивно влияние върху сетивата. Целта е да бъдем атрактивни, а не дразнещо натрапчиви, и да приканваме потребителя да разглежда сайта ни и да пазарува лесно и безпрепятствено.

Принципите на психологията на цвета са силно застъпени в областта на маркетинга, но все пак, както и във всяка друга сфера, и тук има изключения. Важно е да знае, че няма цветова схема, която да накара хората магически да искат да пазаруват. Има нюанси, които касаят вкуса, личните възприятия на потребителя и т.н. Верният път със сигурност започва с това да познаваме добре бранда си, да се ориентираме в средата и целевата си аудитория, но да се доверим и на личния си вкус.

Напред

Научи повече за Успешните сайтове

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Pin It on Pinterest