Как да използваме символи в лого дизайна

апр. 12, 2021 | Графичен и Уеб дизайн

Символите играят важна роля във визуалната комуникация. С тях предаваме синтезирано идеи, които иначе са твърде сложни, комплексни и имат дълга предистория. Приложени умело в лого дизайна, те могат да предадат силно внушение и цялостен контекст с помощта само на един образ. Важно е да ги познаваме, за да сме сигурни какво заявяваме с тях и да можем да отправим правилното послание към аудиторията.

Геометрични фигури

За да синтезираме цели концепции в един семпъл образ, често прибягваме до геометрията. Триъгълникът например и неговата 3D проекция – пирамидата – отвеждат към божествена символика. Често се използват в комбинация с изображение на „всевиждащото око“, известно още като „окото на провидението“. Мистиката тук внушава идеята за тайно, специализирано познание, което може да бъде достъпно само на последователите на бранда.

Сакралната геометрия също е предпочитан днес похват за използване на символика. В нея се преплитат наука, изкуство, духовност, за да определят принципите на красотата и хармонията. Златното сечение, ин и ян, мандали, пентаграми са израз на този тип символика. Заложени в лого дизайна, те предават идеи за стремеж към съвършенство, творчески подход и внимание към детайла. Важно е при употребата им да се запознаем с историята им и контекста, в който се използват, за да не предизвикаме негативни реакции, ако се отчуждим радикално от произхода им и вложим чисто комерсиални идеи в един по-сложен символ с история.

Природни символи

Животните и растенията се използват традиционно като символи – още в средновековната хералдика те не само красят държавни и фамилни гербове, но носят и идеи за сила, хитрост, устойчивост и др. Вплетени в логото на бранда, животните носят определени качества, които създават силно внушение за естеството му – за неговата мисия, фирмена политика, дори за емоционалния тон на рекламната му комуникация. Има устойчиви и бързо разпознаваеми символи като например: лъв – смелост, сова – мъдрост, куче – вярност. Флоралните мотиви също намират място в лого дизайна със своите послания за късмет (детелина), хармония (лотус) и др. Особено при брандове, свързани с екосъобразен начин на живот – козметика, хранене, туризъм – растителната символика е изключително успешна, защото предизвиква едновременно пряка и символична асоциация с естеството на бизнеса ни.

Небесни знаци

Във времето слънцето е претърпяло много преобразувания в начина си на представяне, за да стигне до познатата днес визия на диск с лъчи във всички посоки, а дори понякога с лице и усмивка. Вплетено в дизайна, слънцето внушава идеята за радост, енергия, лято. Луната като символ от друга страна е едновременно в контраст със слънцето, но и го допълва – като двете части на едно цяло са. Често луната се свързва с женското начало, докато слънцето – с мъжкото. Тя е в постоянна промяна, така че намира място в брандове, свързани с промяна и трансформация. На фона на мрака, от който изгрява, тя предава убедително и идеята за мистерия. Планети и съзвездия също намират своето място в лого дизайна. Това присъствие свързваме изключително и с актуалния и днес интерес към астрологията и астрономията, движението на планетите, връзката им с нашето ежедневие. Заложим ли на подобен тип елементи, трябва да познаваме и митологичния им контекст, за да преценим колко уместни са за нашия бизнес.

Ако искаме да използваме символика в лого дизайна, трябва да опознаем в дълбочина елементите, които смятаме да заложим. Символите придават тежест и смисъл на бранда ни, само ако се използват умело и компетентно. Ако им отделим достатъчно време и внимание, можем да преминем дори към създаване на собствена символика за нашия бизнес. А какво по-хубаво от наш собствен символ, който след време да извиква уникална асоциация с нашия бранд?

Напред

Научи повече за Успешното фирмено лого

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!