Няколко трика за повече продажби през лятото

юли 13, 2020 | Електронна търговия

Лятото идва с дълги мързеливи дни навън, слънчеви плажове, ваканционно настроение. За електронната търговия обаче почивка не е необходима. Напротив, можем да засилим продажбите си, като се възползваме от предимствата на лятото и привлечем потребителите в онлайн магазина си с подходящите послания и визии.

Летни продукти

Някои артикули сякаш сами се продават през лятото – бански, слънчеви очила, плажни аксесоари и козметика, разхладителни напитки са очакваните любимци през този сезон. Продукти, свързани с пътуване, както и такива, свързани с градината, терасата, спортове на открито, туризъм са други фаворити в топлото време. Все пак не всеки бизнес предлага такива продукти в асортимента си, но с малко въображение можем да направим от продуктите си (независимо от характера им) достойни претенденти за клиентската кошница през летния сезон. Един от успешните варианти е да предложим тяхна лятна разновидност – с малка модификация или с променена сезонна опаковка например.

Чат бот

Чат ботът е полезно удобство в сайта ни. Винаги предлага изключително улеснение за обслужването на клиенти, но през лятото е особено практичен. Чат ботът работи съвестно, докато ние се излежаваме на плажа или пием свеж коктейл на някой летен бар. Потребителите добре се разбират с него, а свободата, която дава на търговеца, е невероятно предимство. С подходящите настройки и с предвидливо изготвена стратегия ботът може да отговаря на почти всички клиентски въпроси. Заслужава си да изпитаме улеснението, което ни предлага, и да видим как най-добре би работил за нашия бизнес.

Лятна разпродажба

Тя е неустоимо изкушение за потребителя. Можем да проведем уикенд разпродажба, няколко дневна акция с намаления за разчистване на стоката от склада или друга форма на намаление. Можем и да проявим творчество и да намерим по-креативен повод за отстъпка – общоприет празник или такъв от календара на фирмата ни. Важното е да направим намалението си атрактивно, видимо с проценти, етикети, call-to-action бутони и др. Потребителите са настроени за намаления, така че от нас се иска само да ги предложим по подходящия начин и едновременно ще задоволим жаждата им за изгодно пазаруване и ще разчистим стоката, от която в момента искаме да се отървем.

Лятна игра или конкурс

Такъв тип акция може да привлече потребителското внимание, да увеличи потребителската лоялност, да спомогне за запознаване с бранда, както и за това да се отличим от конкуренцията. Същевременно играта съдейства за повече трафик към онлайн магазина ни, а събраната информация за контакти с клиентите ни може да ни бъде от полза и след летния сезон. Ако имаме такава кампания, е важно да я комуникираме във всички маркетингови канали, както и във физическия си магазин, ако имаме такъв. Освен всички изброени предимства, играта създава празнично настроение и еуфория, които естествено се вписват в летния сезон.

Лятото може да бъде страхотно за бизнеса ни – просто трябва да го използваме умело и творчески. Каквито и похвати да прилагаме в онлайн магазина си, важно е да хванем емоцията на сезона, а тя безгрижна, отпускарска, цветна. Ако предадем това усещане на потребителите, сме на прав път към успешните летни продажби.

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!