Как да се позиционираме успешно в локалните Google резултати

юли 26, 2021 | AdWords и SEO оптимизация

Огромна част от търсенията в Google са на локално ниво. Това е огромно количество трафик, което не бива да изпускаме. Стига да предлагаме продукти и услуги, свързани с определена локация, непременно трябва да се опитаме да оптимизираме уеб сайта си с качествено SEO, за да влезем в местните резултати от търсенето.

Локални ключови думи

За да се позиционираме в локалните Google резултати, е добре да разчитаме на ключови думи, в които да заложим територията, на която действаме. Можем да включим думи, свързани с местата, на които знаем, че има пазар за нашите продукти / услуги. Ако обаче не сме сигурни кои са най-ефективните съчетания от думи за целта, добре е да проучим. Варианти за това са SEO софтуерите, които ползваме, Google trends, по-задълбочени наблюдения на това какво търсят хората в търсачката на сайта ни например. Ако имаме Google Ads реклама в мрежата на търсене, можем да използваме и информацията от нея, за да видим по какви думи излиза реално тя пред потребителите. Така ще се ориентираме какви комбинации търсят те, дали са свързани с квартал, град, област и ако отговарят на предложенията ни, можем да разработим съдържание, свързано с тях.

Локална landing страница

Ако предлагаме услуги в определени части на града, страната, света дори, можем да създадем отделни целеви страници за всяка една от тези дестинации. Ако имаме онлайн магазин и доставяме до определени места, също можем да обособим отделни страници за всеки един от районите. Това ще улесни позиционирането ни в Google резултатите по словосъчетания, свързани с ключовата дума и определена територия.

От потребителска гледна точка, този начин на организиране на информацията също е по-удобен. Така хората, които се интересуват от предлаганото от нас в Хасково например, ще попаднат на точната информация за това как могат да се възползват от предложенията ни именно на своята територия. С локалните landing страници ще попаднат при търсене на максимално релевантна информация и ще се задържат на сайта / онлайн магазина ни, което повишава значително възможността да взаимодействат.

Поддръжка на Google My Business (GMB)

В контекста на локалната SEO оптимизация поддръжката на GMB е от ключова важност. Веднъж попълнили данните си там, трябва да ги ревизираме от време на време, за да сме сигурни, че потребителите достигат до актуална и изчерпателна информация. Особено за бизнеси, които имат и офлайн дейност, GMB е изключително полезен – замислете се самите Вие колко често сте го ползвали, за да видите работно време, телефон за контакти, навигация до точен адрес и т.н. Важна особеност на този тип съдържание е, че то излиза на водещи позиции в Google резултатите и обикновено изпреварва и страниците от уеб сайта ни. Освен това се радва и на по-голяма видимост, поради по-различното си графично оформление, така че непременно трябва да се възползваме оптимално от предимствата му.

Управление на отзивите

След като вече имаме разработен актуален и подробен GMB, можем да очакваме да се появят отзиви за бизнеса ни. Вместо само да чакаме някой да публикува ревю за бизнеса ни, можем да го поискаме от своите клиенти. Удобна форма за това е e-mail маркетинг кампанията, в която да им изпратим конкретен линк, на който да ни оценят в GMB.

Трябва да сме подготвени за възможността не всички коментари да бъдат положителни. Вместо да приемаме отрицателните ревюта лично и съкрушително, трябва да се мобилизираме и да разберем какво ги е породило. Наистина, понякога потребителите са негативно настроени като цяло, но често причината за недоволството им е реална. Това значи, че можем да се борим с нея и да променим мнението им. Важно е да не забравяме, че положителните ревюта са важна част от имиджа ни в локалните резултати и косвено повлияват позицията ни в Google, така че трябва да работим постоянно за управлението им и за това да предлагаме все по-високо качество, за да ни и оценяват високо.

„Мисли глобално, действай локално“ важи с пълна сила за резултатите в Google на местно равнище. За да постигнем сериозен и комплексен успех в SEO, можем да започнем от работата си по локалните резултати. С последователни усилия, постоянна актуализация на информацията и с прецизен мениджмънт на отзивите на потребителите, ще ставаме все по-добри, все по-успешни и все по-посещаван резултат в местните търсения. А колкото по-добро е представянето ни на локално ниво, толкова повече трафик и по-добро позициониране ще има бизнесът ни онлайн.

Напред

Научи повече за Ефективната SEO оптимизация

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!