Няколко трика за успешна Facebook страница

апр. 30, 2019 | Социални мрежи

Да направим Facebook страницата си успешна изисква внимателни и целенасочени усилия още от нейното създаване. Лайковете често се превръщат в единствена цел и измерител на успеха, но понякога ни казват много по-малко, отколкото очакваме. Информираният поглед към данните предполага да следим много повече метрики и да търсим в по-голяма степен качество, отколкото количество.

Аудитория

Да видим кои са нашите активни потребители е едно от първите неща, които трябва да направим. Важно е колкото се може по-рано да разберем дали са тези хора, които ние виждаме като свои потенциални клиенти или ще се изненадаме с откриването на нови публики. Facebook Insights дава доста подробна информация за активната ни аудитория. При прегледа им следим за силни тенденции – ясно изразено преобладаване по пол, възраст, местоположение. Освен заключенията за бизнеса ни като цяло, можем да направим и други полезни наблюдения, които да помогнат да бъдем по-добри в насочването на маркетинговите си усилия в правилната посока.

Сайт

Не бива да пропускаме възможност да покажем Facebook страницата си на нашия сайт и да поканим хората в нея. Нека си я представим като лобито на бизнес сградата ни – идеалното място да смесим деловия разговор с по-неформални теми на по кафе или питие. С тази идея отвеждаме потребителите си във Facebook чрез ефектни бутони и ясен CTA. Когато са в сайта ни, те са в момент на целенасочена комуникация с бизнеса ни – нека уловим мига да ги привлечем към феновете си в социалната мрежа. В повечето бизнеси уеб сайтът ни е крайната отправна точка и не трябва да изместваме потребителите от него, но все пак трябва да се погрижим и да ги ангажираме с марката си в социалните мрежи.

Харесвания

Както споменахме, важно е не само количеството фенове на страницата ни, но и релевантността им. Един добър подход за ангажиране на подходящи Facebook потребители е да поканим сравнително топла аудитория да хареса страницата ни. Това можем да направим от някоя от нашите публикации, като видим списъка с харесалите или реагирали на поста ни. Така приканваме ангажирана публика да стане част от феновете на страницата. Те са идеални за целта, тъй като са активни, а Facebook не поощрява бизнес страници с голям брой фенове, които не реагират на съдържанието.

Друг елегантен начин да увеличим последователите си е да поканим нашите лични приятели да харесат страницата ни. Можем да го направим и чрез автоматична функция, която изпраща поканата в Messenger. Така е по-лично, а някои биха го възприели дори като мил жест. Може да се добави и персонализирано съобщение, на което да не могат да ни откажат.

Messenger

Съобщенията в тази платформа са с висока степен на отваряне и четене – от 50% до 80%. Удобна форма да въвлечем потребителя в разговор са автоматичните бутони за действие, които могат да се заложат в публикацията ни с текст „Прати съобщение“. При такъв тип покана за комуникация трябва да сме наясно, че трябва да осигурим и някой, който да отговаря на клиентите. Вариант да гарантираме такава комуникация е чат ботът. Добре направен, той има способността да отсява потребителите според степента им на интерес чрез ключови думи и да ги ангажира с подходящо съдържание.

Конкуренция

Не можем да разберем колко харчат за реклама и как я насочват конкурентите ни, но можем да проследим какво рекламират, колко често и какъв формат и тип реклами използват – за ангажиране, за харесвания на страницата, продуктов каталог. Facebook държи все повече на прозрачността, затова и разполагаме с бутон, който дава информация за самата бизнес страница – дали е сменяла името си, кога е създадена и т.н. Активните реклами също са видими, така че имаме ясна моментна картинка на ситуацията и с какъв противник точно се борим.

За да направим страницата си успешна, трябва да знаем какво точно очакваме от представянето ѝ. Така се ориентираме и какви метрики за следим, за да оценим напредъка си. Каквато и да е голямата ни бизнес цел обаче, реакциите на аудиторията, споделянето винаги са положителен знак. Нека разчувстваме, провокираме, разсмиваме и общуваме, при това искрено, и добрите резултати няма да закъснеят.

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Pin It on Pinterest