Как да привлечем печеливша Facebook аудитория

февр. 4, 2019 | Социални мрежи

С постоянните промени във Facebook е все по-трудно бизнесът да достигне вярната си аудитория. Най-лесно е да кажем: Facebook вече не работи. Но това далеч не е така. Facebook работи по-силно от всякога, но за тези, които прецизно и задълбочено таргетират аудиториите си.

Заинтересована публика

Когато говорим за разминаване между усилията Ви за реклама във Фейсбук и резултатът, нямаме предвид само провалените кампании. Проблемът може най-добре да се обобщи като пропускане на вярната аудитория. С други думи – не откривате потенциални клиенти и харчите бюджета си без да достигнете до „Вашите хора“.

От една страна може да не попадате на точните хора, а от друга – да не ги улучвате в подходящия момент от потребителската пътека със съдържание, което е релевантно спрямо степента им на информираност и готовността им за покупка. И двете несполуки означават за Вас еднакъв резултат – безуспешна кампания. Предотвратете този неблагоприятен сценарий, като се задълбочите във фините настройки на социалната мрежа, които превръщат публикациите в доходоносни и движат бизнеса Ви в правилната посока.

Доживотна стойност на потребителя

Това е една от най-важните метрики изобщо и е изходна за рекламните Ви усилия не само във Facebook, но и навсякъде. Тя представлява чистия доход, който ще донесат всички Ваши бъдещи отношения с даден клиент. Има се предвид спечелването на клиента и дали имате пътища, по които да му предложите допълнителни продукти и услуги. Взима се под внимание цената на продукта Ви, дали предполага продажбата на един продукт да доведе до следващ, на каква стойност е той, колко Ви струва придобиването на един клиент, колко от посетителите на сайта Ви се превръщат в клиенти и т.н.

Печеливша аудитория

Вашите отдадени фенове вече Ви познават добре. Но се чудите как да намерите нови подобни последователи, които да спечелите за каузата на Вашите страхотни продукти и услуги? С lookalike аудиторията – тя предлага възможност да насочите посланията си към публика, възможно най-близка до Вашите клиенти – по демографски признаци, интереси, взаимовръзки, произход и др. На базата на изходна информация за това колко харчат клиентите Ви при Вас месечно и колко време са Ваши клиенти например системата намира хора, подобни на тези, които се доближават до най-високите цифри на доживотната стойност за потребителите Ви.

Подходящи реклами

След като сте се прицелили в новата lookalike аудитория, време е за реклами, съобразени с тази публика. Тези клиенти не са запознати с предлаганото от Вас, трябва да им представите продукта си, като имате предвид етапа им на потребителската пътека и да съобразите посланията си с него. Те вероятно са на стадия на запознаване с бранда Ви, така че трябва да ги подгреете, преди да им предложите да пазаруват. Възможно е и да са наясно с Вашата индустрия, а може би дори са разглеждали продукти, подобни на Вашите. Допустимо е да им предложите нещо на средата на потребителската пътека. Идеята е да не искате от тях твърде много, но да им дадете голяма полза.
При всички положения тествайте. Добре е да няма огромни разлики между вариантите Ви за експеримент, за да разберете защо именно единият вариант работи по-добре от другия. Изпробвайте 2 варианта на реклами / послания върху една и съща аудитория и проследете представянето им.

Използвайте ремаркетинг

Няма как всеки да се превърне веднага в клиент. Потърсете с рекламите си хора, които са взаимодействали с Вашата бизнес страница в миналото – които са се ангажирали с пост или реклама или са кликнали на каквато и да е покана към действие, както и тези, които са последвали бутон, но не са предприели активност. Предложете им напомнящо съдържание и ги поканете отново да Ви посетят, за да довършат започнатото.

Колкото и добри решения за насочване към конкретна аудитория да предлага Facebook, то възможността да пропуснете Вашата таргет група е голяма. Намерете хората, които най-тясно се доближават до топ клиентите Ви и им предложете атрактивно рекламно съдържание. Тествайте какво работи добре при тях и го правете повече и по-често. Оптимизирайте постоянно работата си и се съветвайте с професионалисти.

 

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Pin It on Pinterest