Как да направим успешен онлайн магазин

май 18, 2020 | Електронна търговия

По време на пандемията редица бизнеси преминават към онлайн продажби или разширяват настоящите си такива, тъй като в момента това е един от най-добре работещите модели. Съществуващи онлайн магазини се развиват, физически магазини преминават и към онлайн продажби, изцяло нови бизнеси се зараждат във виртуалното пространство. Нека видим как да се позиционираме онлайн днес, за да постигнем успех в електронната търговия.

Предварителна оценка на ресурсите

Всяко бизнес начинание започва с оценка на ресурсите ни и на състоянието на дейността ни в момента. Асортиментът продукти зависи изключително от капацитета ни. Трябва да вземем предвид, че колкото и продукти да предлагаме, трябва да подсигурим за тях подходяща визуализация, да имаме достатъчно голям екип, който да обработва поръчките, логистика, която да осигурява достатъчно бърза и надеждна доставка и т.н. Добре е да сме подготвени, че може да се наложи да пренебрегнем желанието си да продаваме богат асортимент пред това да продаваме така, че да оставим потребителя доволен, че е получил желания продукт сигурно и навреме.

Конкурентноспособно предложение и продукти

Пазарът предлага огромен избор от продукти и услуги, така че основна наша задача е да направим на потенциалните си клиенти „предложение, на което да не могат да откажат“. Това предполага да имаме актуални и конкурентноспособни продукти, специални предложения за потребителите в момента. Когато стартираме или развиваме по-сериозно бизнеса си именно в такъв специфичен момент като пандемията, трябва много добре да преценим с какви продукти да започнем. Стартът ни е добре да бъде с търсени в момента продукти и след това можем да разширяваме асортимента си все повече и с по-разнообразни предложения.

Качествена цялостна услуга

За да дадем на потребителите това, от което имат нужда, трябва да им предложим цялостно обслужване на високо ниво. Това означава пълен набор от услуги, които да подсигурят оптимално потребителско преживяване, комфортно и надеждно пазаруване – добри условия за плащане и доставка, политика за връщане и замяна, професионални консултации по време на пазаруване. Важно е също да бъдем на линия за клиентските въпроси и тревоги във връзка със ситуацията на пандемия с актуална информация. Всичко това изгражда и подхранва чувството на доверие и лоялност у потребителя. Сега повече от всякога трябва да бъдем изрядни в това отношение и да предложим условия, които да са не само удобни за клиента, но и да му дават сигурност в безопасността на поръчката и в нас като партньор.

Адаптация спрямо промените в потреблението

Много от потребителите все още не са готови да се върнат към пазаруването в моловете и в големите търговски вериги и друг вид магазини. Онлайн продажбите ни дават възможност все пак да достигнем до тях, при това по един безопасен начин при оптимални мерки за безопасност. Потреблението се променя постоянно, а с това се променят и потребностите на аудиторията. За да отговорим на нуждите и очакванията им, трябва да наблегнем на това, че предлагаме актуални и подходящи за момента продукти, придържайки се към мерките за сигурност и безопасност, предоставяйки опции за безконтактна доставка (ако осигуряваме такава) и т.н. Всичко, което можем да предложим, за да облекчим тревогите на потребителя, трябва да заложим в онлайн офертите си днес, като не забравяме да наблегнем на тази информация и в дигиталната си комуникация.

Ефективен дигитален маркетинг

Добре работещият електронен магазин е задължително условие за бизнеса ни онлайн, но с него приключението ни в дигиталната среда тепърва започва. SEO, Google Ads реклама в мрежата за търсене, в дисплейна мрежа, E-mail маркетинг, присъствие в социалните мрежи са част от дигиталните канали за достигане до потенциални клиенти. В посланията си трябва да наблягаме на актуалността на предложенията си, на тяхната своевременност, сигурност, безопасност. Добре е да акцентираме на това с какво продуктите ни са подходящи за сегашната ситуация и как най-успешно да бъдат използвани в нея. Ако имаме физически магазин и тепърва преминаваме към онлайн търговия, най-добре е да обърнем сериозно внимание на това да достигнем до клиентите, които вече пазаруват от нас офлайн. Можем да се обърнем към тях с послания, че им предлагаме още по-голяма сигурност, удобство и всички неустоими предимства, които онлайн пазаруването дава, а защо не и първоначално ценово предимство.

Ако сега прохождаме в света на онлайн търговията, трябва да знаем, че моментът, макар и специфичен, носи значителни предимства. Аудиторията ни е с изключително масово онлайн присъствие – нека я открием и да отправим към нея точното актуално послание и успешният старт ще ни се отплати за усилията.

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!