SEO стратегия в извънредно положение

мар. 31, 2020 | AdWords и SEO оптимизация

Освен мерките за предотвратяване на пандемията като засилена хигиена и дезинфекция и ограничаване на социалните контакти, трябва да помислим за ограничаване на негативните ефекти и върху бизнеса си. За да спрем заразата заедно, нека видим какво можем да предприемем в областта на SEO.

Планиране

Сега е времето да помислим за по-дългосрочна стратегия за работа, която да ни помогне да запазим позициите си по време на този критичен период, но и да ги подобрим за в бъдеще. Дори да претърпим трудни времена, когато имаме ясен хоризонт с конкретни стъпки за действие, можем да преодолеем кризата. Резултатите в Google са жива и активна система, в която има и други участници, от които зависи нашият успех. Независимо дали нашите конкуренти работят за добрите си позиции, дори когато са у дома или ще се поддадат на паниката и ще изоставят всичко, ние трябва да покажем постоянство – така ще си осигурим не само добри, но и трайни резултати.

Техническо SEO

За него винаги е подходящ момент. Ако сме онлайн магазин, с особено внимание трябва да се отнесем към скоростта на зареждане на страниците. Потребителите продължават да пазаруват, тъй като електронната търговия им предлага шопинг без рискове за здравето, а е и отчасти развлечение – също дефицитна стока напоследък. Наред със скоростта, трябва да ревизираме и други проблеми – страници с грешки, липса на SSL сертификат и др. Така ще осигурим лесна и резултатна работа с уеб сайта ни и оптимално потребителско преживяване.

Преглед на съдържанието

Това е важен одит, за който често не ни остава достатъчно време. Ако приемем извънредното положение като възможност, можем да прегледаме съдържанието на основните страници на сайта си, в блог секцията, социалните мрежи, а защо не и във външни източници, които споменават нашия бизнес. Можем да направим изводи кое съдържание се възприема и споделя успешно, кое минава незабелязано и да планираме къде можем да оптимизираме текстове и визуални материали и какъв тип публикации да създаваме занапред.

Онлайн репутация

Моментът е подходящ да ревизираме онлайн ревютата си. Да реагираме или да отговорим на отзивите на потребители и контрагенти е проява на онлайн етика, която често неоправдано пренебрегваме. Сега можем да ѝ посветим известно време, а получената от отзивите информация ще ни даде важни насоки за дейността ни занапред. Освен да ревизираме и отвърнем на вече получените ревюта, можем да създадем кампания за получаване на нови. Работим с толкова много хора, а някои от тях имат нужда само от напомняне или учтива молба и с готовност ще напишат впечатленията си.

Google My Business

Това е важна част от локалните ни резултати и позициониране, а и предлага съществена информация за нашия бизнес. Ако има промяна в работното ни време във връзка с извънредното положение, трябва да се отрази там. Ако има друга особеност и сме затворили физическия си магазин временно например, също трябва да оповестим това. Можем да използваме момента за една ревизия на съдържанието си в Google My Business, за да го направим максимално актуално.

Няма лош момент за SEO – ако имаме дългосрочна стратегия, извънредното положение не бива да я възпрепятства. Необходимо е единствено да подходим спокойно към ситуацията, да оценим належащите потребности на уеб сайта ни и тези на потребителите, за да задържим добрите си позиции в резултатите от търсене в Google.

 

Напред

Научи повече за Ефективната SEO оптимизация

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Работно време

Уважаеми Клиенти и Партньори,

Искаме да Ви информираме, че Alpha Best работи в пълния си капацитет по всички Ваши разработки, проекти и рекламни кампании. Временно ограничаваме контактите на живо, за да спазваме препоръките за безопасност, така че всички Ваши въпроси ще се обработват по e-mail и телефон.

Бъдете здрави, грижете се за себе си и близките си, а грижата за онлайн присъствието си оставете на нас 🙂