Онлайн маркетинг по време на извънредно положение

мар. 17, 2020 | Дигитален маркетинг

В последните няколко дни сме изправени пред изпитанието да ограничим застрашаващата ни епидемия, като в същото време съумеем да запазим икономиката си в състояние, в което ще ни позволи скоро да продължим нормалния си начин на живот. Призивите да стоим у дома, затварянето на търговските и развлекателни обекти и всички наложителни в създалата се ситуация ограничения бързо прехвърлиха потреблението основно онлайн. Това обуславя нуждата именно сега да бъдем активни в присъствието си по различните дигиталните канали, разбира се, адекватно спрямо положението. Във време, в което онлайн пространството е основният ни канал, трябва да покажем на потенциалните ни клиенти, че може да ни се доверят и че предлагаме нещо актуално и полезно за тях точно в този период.

Прозрачност и откритост

Да говорим открито за проблема е необходимо още на нивото на комуникация вътре в екипа. Всяка неяснота дава пространство за страхове и преувеличения. Изговорим ли реалната ситуация с екипа си и какво трябва / не трябва да правим, вече сме способни да установим наистина полезна комуникация с клиентите си. Това означава да не спестяваме истината, но и да не всяваме паника. Да дават актуална информация за развитието на епидемията е ангажимент на новинарските медийни канали. Нашата задача е да реагираме на реалността с адекватни предложения как да адаптираме начина си на живот спрямо ситуацията.

Намаляване на стреса

Да направим изкушаваща оферта е едно, да създадем паника и намек за нужда от презапасяване с определени стоки – съвсем друго – и е крайно непрепоръчително. Правилният начин на комуникация е да предложим нещо, което да помогне на потребителите в конкретната ситуация. Хората са затворени по домовете си и отговорност на всички нас е да се подкрепяме и да намерим начин не само да се справим в това положение, но и да прекараме времето колкото се може по-приятно. Социалните мрежи и медиите са пълни с плашещи новини. Нека предложенията, които предоставяме, да дават решение, а не да създават още проблеми за справяне. Дали ще предложим настолни игри за по-забавно прекарване у дома или намаление при поръчки онлайн от сладкарската ни работилница, безплатна доставка или отстъпка в онлайн книжарницата ни или друго – важното е да покажем, че реагираме адекватно с релевантно предложение.

Активна комуникация

Потребителят има нужда да види, че сме активни. Вместо да се пита дали работим, как ще изпълняваме поръчките си, какво е работното ни време, как може да ни открие – нека публикуваме тази информация превантивно. Ще избегнем много излишни въпроси и ще заявим открито, че сме на линия и в пълна готовност да посрещнем заедно ситуацията. Добре е да добавим и мерките за сигурност, които прилагаме в екипа – хигиена, дезинфекция и т.н., особено ако изпълняваме доставки например.

Винаги сме поддържали тезата, че трябва да се комуникира активно по всички възможни канали с клиентите, но сега това е по-важно от всякога. Имейли, телефон, Messenger, Live chat – всички канали трябва да са в пълна бойна готовност да приемат въпроси и заявки. Проследяването на поръчките също трябва да бъде изключително прозрачно и актуално, защото именно сега клиентът е чувствителен към това дали няма да има забавяне и други проблеми по доставката с оглед на масовото бързо изчерпване на стоки и продукти.

Кой трябва да наблегне на онлайн рекламата

Истината е, че браншовете, които могат да се възползват от решенията на дигиталния маркетинг в момента, не са никак малко. В много ниши търсенето има осезаем ръст, което ни показва, че клиентите ни са готови да получат нашите предложения. Там, където пък интересът спада, това не означава, че трябва да се предадем – напротив, трябва да се борим за всеки клиент, а в момента дигитална среда е тази, която ни дава най-много възможности. Независимо какви са предпоставките за нашия бизнес, то със сигурност трябва да бъдем активни и упорити, за да минем през този период.

„Без паника“ е основният съвет в ситуация като днешната. Дайте го първо на екипа си – убедят ли се колко лош съветник е истерията, ще могат да дадат и на потребителите най-необходимото. А то често не е пакет брашно или тоалетна хартия, а едно приятелско потупване по рамото с утехата „Ще се справим, усмихни се!“. Ако ситуацията ни позволява, би било чудесно да бъдем и социално отговорни към тези, които биха имали нужда, но като за начало е достатъчно и да предложим продукти и решения, които биха имали стойност за потребителите именно сега.

Напред

Потърси ни за Работеща дигитална стратегия

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Работно време

Уважаеми Клиенти и Партньори,

Искаме да Ви информираме, че Alpha Best работи в пълния си капацитет по всички Ваши разработки, проекти и рекламни кампании. Временно ограничаваме контактите на живо, за да спазваме препоръките за безопасност, така че всички Ваши въпроси ще се обработват по e-mail и телефон.

Бъдете здрави, грижете се за себе си и близките си, а грижата за онлайн присъствието си оставете на нас 🙂