Дигитални маркетингови канали по време на извънредно положение

мар. 23, 2020 | Дигитален маркетинг

Много бизнеси днес си задават въпроси дали и как да продължат да рекламират услугите си, кои канали да използват, да оптимизират ли бюджетите си или дори дали да не се оттеглят, докато отшуми бурята. За да преминем максимално плавно през тези процеси обаче, определено не трябва да отстъпваме назад в маркетинговите си усилия, особено онлайн. Напротив, трябва да бъдем по-упорити, като, разбира се, се адаптираме в средата. Нека разгледаме различните варианти да останем близо до потребителите си и да продължим да развиваме бизнеса си, дори и в настоящите условия.

Работещ уеб сайт

Уеб сайтът ни е основата на цялата ни дигитална стратегия по всяко време и във всяка ситуация. В настоящото положение от него се очаква да бъде бърз, надежден, да показва нашата активност чрез текуща актуализация на информацията. Това означава да заложим актуалното си работно време, да посочим мерките за хигиена и безопасност, които прилагаме в екипа, даже да споделим, че всички сме здрави и в добро разположение на духа.

Когато оперираме пък с онлайн магазин, трябва да имаме предвид, че онлайн магазините сега са едни от малкото „отворени“, така че моментът е благоприятен да насочим потребителите именно към нашия. Тук отново се очаква яснота, особено по отношение на наличността, както и относно доставките – ясни цени, срокове, методи на плащане и доставка. Задължителни са уверенията в спазването на хигиена от страна на служители и доставчици, особено ако предлагаме хранителни стоки. Препоръчително е да имаме стоки на промоция, които да сменяме периодично – това създава на потребителя усещане, подобно на това във физически магазин. Важно е да създаваме това чувство, за да смекчим малко напрежението от дългия престой у дома.

Социални мрежи

Работата ни тук не бива да прекъсва, но съдържанието ни трябва да бъде актуално. Не е нужно във всяка публикация да напомняме за извънредното положение, но би било достатъчно да предлагаме продукти / услуги, подходящи за ситуацията. Хората не спират да пазаруват, както и да имат потребности от движение, самоусъвършенстване, грижа за себе си и домакинството си, забавление и т.н. Ако имаме предложения в тази посока, сега е моментът да наблегнем на тях в социалните мрежи, като е важно да не се базираме на това да създаваме усещане за паника и страх у потребителя. Добре е да отправяме деликатни послания, които да показват грижа, съзнание за това от какво има нужда потребителят в момента и да дават надежда.

Реклама в мрежата за търсене

Търсенето в Google е активно, съответно рекламата в търсачката продължава да е добро решение и в настоящото положение. Добре е да ревизираме ключовите си думи, съобразно търсенето им към момента, тъй като динамичната ситуация предполага повишено търсене на актуални продукти / услуги и известно оттегляне от други. Ако имаме продукти, особено актуални за ситуацията, трябва да акцентираме на тях. В случай, че предлагаме и намаление, съобразено със ситуацията, също е добре да включим тази информация в рекламните си послания.

E-mail маркетинг

Към текущите си клиенти е добре да се обърнем и с актуална E-mail маркетинг кампания. Съдържанието по този канал има предимството, че може да бъде прочетено на спокойствие, в удобен за клиента момент, а не се влива в шумния поток от информация, както при другите маркетингови канали. Така че нека се възползваме от това тяхно качество и развием последователно и по-разгърнато актуалните си предложения и чрез e-mail маркетинг. Важно е да покажем, че мислим и работим за нашите клиенти, че не сме преустановили дейност и самите ние не сме се поддали на паниката, а напротив – мобилизирали сме се и търсим оптимални решения.

Спокойствието е най-добрият съветник, а добрата реклама, която общува правилно с потребителя, е изключително важна сега. Посланията, които отправяме в момента, са начин да продаваме, но и начин за комуникация, в който можем да снемем напрежението, да дадем утеха, а защо не и повод за усмивка. В случай, че желаете да извлечете максимума от дигиталното си присъствие в момента, ние в Alpha Best сме готови да Ви помогнем с успешното реализиране на Вашите идеи.

Напред

Потърси ни за Работеща дигитална стратегия

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!