Как извънредното положение се отразява на онлайн пазаруването

апр. 21, 2020 | Електронна търговия

Епидемията е събитие, което вече промени света ни – такъв, какъвто го познавахме от преди месец и половина. Неминуемо отраженията на тази ситуация навлизат и в бизнеса. Нека проследим как се променя онлайн пазаруването и какви са неговите актуални особености, които трябва да вземем предвид, за да направим успешна кампания в сегашната обстановка.

Промени в търсенето

Обособиха се нови групи продукти, които са особено търсени от потребителите напоследък. Хранителните стоки например ясно показват ръст, като сред тях на особен интерес се радват дълготрайните продукти, които могат да служат за хранителен запас „за всеки случай“ вкъщи. Хигиенните продукти са друга актуална група. Наред с дезинфектанти, маски, ръкавици, търсенето обхваща и продукти за почистване на дома. Развлечението също се нарежда сред неизменните нужди, затова настолни игри, книги, широкоекранни телевизори също са сред често добавяните в количката. Стрийминг услугите са друго перо от бюджета, за което сега е идеалният момент.

Дори и с не толкова сериозни темпове, много други групи също си проправят своя път – като аксесоари, здравословни продукти и др. А такива, които потребителите позабравиха напоследък, започват да се съживяват – облекло, техника и др. Каквото и да предлагаме в момента, трябва да го обвържем подходящо със сегашната ситуация, за да спечелим успешно и атрактивно вниманието на потребителя.

Динамично потребителско поведение

Поведението на потребителите се мени в течение на времето на извънредното положение – от масово пазаруване на едро във физическите магазините в началото на периода към подчертано засилване на онлайн пазаруването впоследствие. Какво, кога и как хората купуват? Отговорите на тези въпроси се менят изключително динамично днес. Към момента общата тенденция е да се купуват стоки от първа необходимост. В градове, затворени за публичен живот, покупката на луксозни стоки или такива, които не могат да влязат в употреба в ежедневието ни в извънредното положение, е по-рядко събитие, но определено не и невъзможно. Съответно актуалните ни бизнес предложения трябва да вземат под внимание тези особености на пазаруването.

Опасения за безопасността

Дали и доколко е безопасно онлайн пазаруването е основателно опасение у потребителя. От наша страна се изисква не само да споменем, че при обработката и доставката на поръчките в онлайн магазина си спазваме всички хигиенни мерки, но трябва и да наблегнем на това. Тази информация може да е животоспасяваща за бизнеса ни, затова трябва да я опишем подробно, човешки и без да всяваме излишен страх. Следващият важен момент е да я поставим на видимо място в сайта си и в другите дигитални канали, които ползваме. Трябва да имаме предвид, че хората се информират постоянно, така че информацията за това колко време вирусът се задържа на различните повърхности например не им е чужда. По-сериозно и надеждно звучи, ако я вземем предвид, когато говорим за безопасността на процесите при нас.

Информация за доставки и наличности

Сега потребителите са особено чувствителни на тема забавени поръчки или проблем с наличностите. Във връзка с голямото натоварване при куриерските фирми и блокираните международни доставки, забавяния са доста вероятни и е добре да предупредим за това клиента. Ако поръчва хранителни продукти например, се предполага, че е особено важно да знае кога точно ще пристигнат. Най-отговорно от наша страна е да му предоставим информация за срока на доставка още преди да е започнал с пазаруването. Добре е да имаме такова съобщение на всяка важна стъпка в процеса на пазаруване.

Във времена като днешните и клиентите, и собствениците на бизнеси са изправени пред специфичните проблеми на извънредното положение. Само чрез постоянна адаптация ще преминем заедно през ежедневните предизвикателства, за да излезем от този труден период по-силни и по-осъзнати за това какво можем да постигнем.

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Работно време

Уважаеми Клиенти и Партньори,

Искаме да Ви информираме, че Alpha Best работи в пълния си капацитет по всички Ваши разработки, проекти и рекламни кампании. Временно ограничаваме контактите на живо, за да спазваме препоръките за безопасност, така че всички Ваши въпроси ще се обработват по e-mail и телефон.

Бъдете здрави, грижете се за себе си и близките си, а грижата за онлайн присъствието си оставете на нас 🙂