Как да използваме Social proof в социалните мрежи

юли 22, 2019 | Социални мрежи

Да се възползваме от чуждия опит е изпитан начин да вземем решение за покупка. Чуждото мнение, съветът са най-старата форма на лично маркетингово проучване, което в дигиталната ера намира нови изразни средства. Възползваме се от този метод, като четем ревюта преди да изберем ресторант, разпитваме приятели, когато си избираме нов модел телефон. Нека разгледаме по-подробно как точно активността на потребителите може да повлияе положително на бизнеса ни.

Ангажиране в социалните мрежи

Следването на тълпата е типично човешко поведение. Опитът показва, че ако много хора харесват нещо, е по-вероятно и ние да го харесаме. Затова трябва да се стремим да съберем известно количество отдадени почитатели на бизнеса си, които да се ангажират със съдържанието, което публикуваме. Дори с малка група фенове, но по-активни, можем да постигнем много. За определени нишови бизнеси даже изглежда по-реалистично, ако имаме по-компактна група фенове, защото броят на лайковете може да бъде придобит не съвсем по правилата, но връзката с тях по-трудно може да се манипулира. Ако сме търпеливи, с времето ще се увеличават, тъй като репутацията на бранда и лоялността към него се изграждат бавно, но усилието си заслужава.

Препоръки

Когато предлагаме програми и услуги, които не могат да се възползват от атрактивни продуктови описания и по-трудно могат да бъдат представени конкретно, препоръките са особено важни. Тук имаме нужда от мнението на реални потребители, които по възможност да споделят впечатления „преди и след“, как услугата е променила нещо в живота, бита, самочувствието им. От всички изрази на реална обратна връзка във всички канали, които ползваме, можем да подберем кои от тях да публикуваме и как да ги представим и „цитираме“ в социалните мрежи.

Онлайн ревюта

Като начало трябва да съберем поне няколко добри препоръки. За да го постигнем, е добре да направим реакциите лесни и на един клик разстояние с форми, които се попълват бързо и неангажиращо. Механизмът на поощрението работи много успешно. Можем да предложим например код за намаление при всяко направено ревю. Тази „примамка“ не само води до ревю, но може да ни докара и нови продажби.

Добра тактика е да се ползват и трети страни – сайтове, които имат отношение към нашите услуги. Ревютата там са изключително добър мотиватор при вземане на решение, особено когато сайтът е с висока посещаемост и добра репутация.

Когато искаме да чуем чуждото мнение, винаги има и риск то да не ни хареса. Трябва да бъдем подготвени и за не дотам добри отзиви. Негативните реакции задължително също се овладяват, като отговаряме на критиките и предлагаме решение.

Потребителско съдържание

Когато имаме продукти, които предполагат съдържание, генерирано от клиентите ни, сме в изключително благоприятна позиция. Ако продаваме бижута, с които направо няма как да не се снимаш в огледалото, отлично. Най-вероятно ще получим снимки от много благодарни клиенти, с които ще изглеждаме истински, харесвани, дружелюбни. Ако имаме потребители, които са лидери на мнение, трябва да им обърнем внимание и да се възползваме от влиянието им. Добре е да имаме и специфичен хаштаг, който да обединява потребителското съдържание и да ни прави по-лесно откриваеми.

Споменаване на бранда

Положителните споменавания от други профили са друг начин да бъдем във фокуса на вниманието. Да бъдем част от дискусията засилва присъствието ни в социалните мрежи и означава, че имаме значимост, която надскача малкия свят на бизнес страницата ни. Добре е да реагираме на споменаването, можем да го споделим, харесаме и т.н., но непременно да използваме възможността да поощрим потребителите ни да говорят за нас публично.

Потребителското внимание създава у бъдещите ни клиенти приятния трепет от чувството „да не изпуснат нещо“, което си струва и от което другите са доволни. Това изгражда доверие, привързаност към бранда и желание за идентификация с него. Най-сигурният начин да постигнем това е да предлагаме безспорно качество – хората обичат да говорят за това, което си струва, да го препоръчват и, разбира се, да се похвалят с него. Нека им помогнем да разкажат за нас.

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Работно време

Уважаеми Клиенти и Партньори,

Искаме да Ви информираме, че Alpha Best работи в пълния си капацитет по всички Ваши разработки, проекти и рекламни кампании. Временно ограничаваме контактите на живо, за да спазваме препоръките за безопасност, така че всички Ваши въпроси ще се обработват по e-mail и телефон.

Бъдете здрави, грижете се за себе си и близките си, а грижата за онлайн присъствието си оставете на нас 🙂