Как да продаваме с помощта на социалните мрежи

окт. 4, 2021 | Социални мрежи

Социалните мрежи са сериозен ресурс от маркетинговите ни активности, а често усилията ни там не водят до така желаните продажби. И това се обуславя най-вече от факта, че потребителите обикновено не са във Facebook и Instagram, за да им продават. Затова трябва да приложим определени тактики, с които да привлечем вниманието им и да ги превърнем в купувачи. Нека видим как да оптимизираме дейностите си в сферата на маркетинга в социалните мрежи, за да постигнем така желаните реални бизнес успехи.

Използване на наличните ресурси

Най-бързият начин да активизираме аудиторията е да включим актуалното съдържание в онлайн магазина си в публикациите. Почти всяка страница е подходяща за целта – начална страница, категории, продуктови страници, блог постове и др. На всяка от тях следва да има информация, съобразена с аудиторията ни и която да приканва към действие или поне да допринася в процеса по взимане на решение за покупка. Представени уместно и конкретно в социалните мрежи, тези ресурси могат да доведат до търсените резултати и успешни продажби.

Важно е да насочим съответното съдържание към верните аудитории в зависимост от етапа им на взаимодействие с нашия бизнес. За едни общо представяне на бизнеса би било уместно, за други – блог статия, която да поставя продуктите в конкретен контекст, е по-добрият вариант, а трети са готови вече да пазаруват, така че можем да ги насочим към конкретна активност.

Директни оферти

Можем да подходим към продажбите и директно с предложение за покупка – чрез специална оферта например. Добре е да е предложение, което важи за ограничен период от време, за да се създаде усещане за неотложност за покупката. В зависимост от продуктите, които предлагаме, подбираме и точния момент, когато да ги представим на аудиторията – когато тя има най-голяма нужда от тях, разбира се. Можем да използваме също популярни периоди за промо кампании – празници, Черен петък или пък специален за нашия бизнес момент – представяне на новите ни продукти например.

Събиране на e-mail адреси

Да добавим определена стойност за потребителя е начин да стигнем до него. Можем да му предложим определени ресурси, които са ценни за него – гайдове, изследвания, уебинари, представяне на примери от практиката и др. Това е успешен начин да се сдобием с e-mail адресите на потребителите, за да можем впоследствие да им изпращаме актуална информация –за промоционалните ни активности, пускане на нови продукти, представяне на определени стоки и т.н. Така си осигуряваме един от най-успешните канали за комуникация с потребителя, който може да ни носи дивиденти продължително време в бъдещето.

Ремаркетинг

Въпреки целенасочените усилия, голяма част от потребителите имат по-дълъг период за вземане на решение. Не бива обаче да изпускаме инерцията и ако са проявили интерес към нас, трябва да им напомним за себе си. С аудиторията, събрана с помощта на Facebook Pixel, можем да открием хората, които са взаимодействали с онлайн магазина ни и са били в определена степен ангажирани с бизнеса ни. На тях можем да направим вече и по-атрактивно предложение, за да прескочат тънката граница и да се превърнат от посетители на онлайн магазина ни в наши клиенти.

Продажбите не са предмет на всяка наша публикация в социалните мрежи, но сред останалите си постове, трябва да намерим място и за такива, които ясно да поощряват покупките. Ако предлагаме балансирано съдържание, без да се превръщаме в агресивни търговци, и се придържаме към насоките за успешни продажби, можем да очакваме ръст на клиентите, придобити от социалните мрежи.

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!