Как да използваме социалните мрежи при търсене на ключови думи за SEO

окт. 12, 2020 | AdWords и SEO оптимизация

Границата между процесите по SEO оптимизация и работата по социалните мрежи днес е все по-гъвкава и позволява на двете направления да се повлияват взаимно. Все повече хора ползват социалните мрежи като търсачки и търсят в тях по #-таг и актуални теми, затова трябва да сме наясно дали и как се търсят нашите предложения и в какъв контекст. Така можем да подберем най-успешните комбинации от ключови думи и изрази, за да влезем в резултатите, при това на подходящата за нас аудитория.

Facebook и нагласата на аудиторията

Можем да използваме Facebook, за да намерим информация за аудиторията си, която да ни помогне в подбора на ключови думи за нея. В тази социална мрежа имаме възможност да се запознаем по-задълбочено с хората, които харесват нашия бизнес и реагират на публикациите ни, като освен това намерим потребители, подобни на тях, за да им предложим продуктите и услугите си. Така добиваме по-широк поглед над публиката и сме в състояние да подберем много по-конкретни ключови думи, свързани с географско положение, характеристики, свързани с цена, произход на продуктите и техни особени специфики. Ако активната аудитория на онлайн магазина ни за парочистачки е от Пловдив например, можем да помислим за ключови думи и съдържание, свързано с „парочистачки Пловдив“.

Във Facebook потребителите имат възможност не само да намерят това, което търсят, но и да започнат разговор. Така че друг начин да извлечем полезна информация е да се вгледаме във въпросите и коментарите – ако настоятелно ни питат дали не предлагаме цени на едро за захарните си изделия например, защо да не помислим за думи, свързани със „сладкиши на едро“ и подобни. Стига да отговарят на бизнес плановете ни, такива промени са начин да отговорим на действително търсене и да организираме кампаниите си в социалните мрежи и в търсачката по-успешно.

#-тагове в Instagram

Instagram работи изключително добре като независима търсачка по #-тагове. Системата му е така развита, че върши отлична работа и за съвсем конкретни търсения, като тренировки по Kangoo Jumps в София например или заведения във Варна – достатъчно е а изпишем #kangoosofia и се озоваваме сред море от съдържание от различните клубове в столицата. Така можем да добием представа как се търси и публикува информация за дадена услуга или продукт, дали има и потребителски публикации по темата и т.н. В областта на креативните професии и местните услуги, модата, в развлекателната индустрия Instagram може да бъде изключително полезен за търсене на словосъчетания, които се ползват активно от потребителите. Покрай актуалните и наистина практични ключови думи, можем да получим и полезна информация за контекста, в който се ползват, емоционалния тон на публикациите и други важни за работата ни нюанси на съдържанието.

Изследване на конкуренцията в LinkedIn

Каквито и ключови думи да избираме, трябва да държим под око и конкуренцията, като особено подходящо място за това е LinkedIn. За да прецизираме по-добре насоката на бизнеса си, можем да видим публикациите на преките конкуренти в нашата ниша, а и на тези, които в по-едър план също се съревновават за свободното време и средствата на нашата целева аудитория. В публикациите в LinkedIn можем да проследим „разговора“ около конкурентните ни продукти и услуги и съответстващите им ключови думи и изрази в по-различна среда от чисто потребителската. B2B сферата дава един по-различен поглед на предлаганото от нас, като имаме и възможността да видим критики и съвети за оптимизация на професионално ниво. Да се поучим от другите е безценно – не ни имунизира от собствени грешки, но поне дава възможността да избегнем вече допуснатите от съперниците ни в бизнеса.

Да правим връзката между SEO и социалните мрежи може да принесе изключителна полза и на двете направления в дигиталния маркетинг. Тази взаимосвързаност се обуславя от факта, че за да вземем най-доброто от виртуалната среда, трябва да гледаме нейните аспекти в цялост и да следим потребителското поведение навсякъде. Именно така ще подберем оптималните ключови думи, за да бъдем откриваеми от най-подходящите за нашия бизнес потребители – където и да се намират, в удобното за тях време за взаимодействие.

Напред

Научи повече за Ефективната SEO оптимизация

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!