Какво трябва да знаем за SEO през 2020-та

ян. 27, 2020 | AdWords и SEO оптимизация

Какви нови стратегии и тактики за SEO оптимизация могат да ни помогнат да излезем напред в резултатите от Google търсенето е въпрос, който е на дневен ред всяка година по това време. Нека видим как да стартираме 2020-та така, че да постигнем добри позиции в търсачката.

1. Добър имидж

Добрата репутация на бранда и на уеб сайта ни в частност се превръща във все по-голямо предимство, а лошата съответно се санкционира. Изграждането на добра фирмена идентичност не е само впечатляваща визитка пред партньори и клиенти, но става важна предпоставка за добро позициониране в Google. Независимо дали става въпрос за лошо мнение за бизнеса ни, изразено в дигиталната среда, или пък за сигнали за лоша сигурност на сайта ни или друг тип негативни сигнали, ще понесем справедливо наказание от алгоритмите на Google. Най-добрият начин да се справим с тези санкции е да не ги допускаме. Затова и през 2020-та на мода продължава да бъде съвестното отношение към потребители и контрагенти, което вдъхва доверие и поражда лоялност.

2. Качествено съдържание

То обхваща много различни аспекти на SEO – вътрешната структура, линковете в самия сайт и външните връзки. От съдържанието във все по-голяма степен се очаква да бъде релевантно, да има реална стойност за потребителя. Въпреки тези препоръки, днес все още има некачествено съдържание на добри позиции. За обща радост, наближава моментът, когато вече няма да е възможно да се заемат първите места с лош content.

Друга тенденция, свързана със съдържанието, е да не се фокусираме прекалено само върху ключовите думи, а да гледаме по-холистично на съдържанието, като обхванем неговата цялост и дълбочина. За да постигнем необходимата изчерпателност, трябва периодично да се връщаме към гледната точка на потребителя – каква е аудиторията ни, от каква информация има нужда, какви въпроси си задава.

3. Фокус върху потребителя

Оптимизацията, свързана с нуждите на потребителя, предполага ясна структура на сайта и на съдържанието, която да отговаря на намерението му за търсене. Все по-важна ще става комуникацията с истинските ни клиенти, за да разберем какви са очакванията им от взаимодействието с нашата страница. Трябва да следим внимателно пътя на потребителя в сайта ни, за да видим къде е подходящият момент да привлечем вниманието му и да го подтикнем към действие. Ако имаме по-детайлна информация за това какви трудности среща посетителя на уеб сайта ни на всеки един етап, ще имаме възможност да отговорим директно на съвсем конкретни нужди. Нашата цел е да постигнем оптимално потребителско изживяване, в което клиентът да извлече максимална полза от посещението на сайта ни, а и да остане доволен и след като го е напуснал.

4. SEO за мобилни устройства

Оптимизацията за мобилни устройства продължава да бъде топ тренд. Ако доскоро мислейки за потребителя на сайта си, сме си представяли човек, застанал пред лаптоп или настолен компютър, вече трябва да го виждаме със смартфон в ръка. Освен да имаме безупречна видимост на значимите елементи на страницата си, лесна навигация, бърза скорост, трябва да гледаме и страниците с резултатите от търсенето в Google през смартфон и таблет. Задължително е да сме в течение как изглеждат, какъв трафик можем да очакваме, каква е конкуренцията ни там и как се представя тя.

5. Изграждане на бранда

За да постигнем и защитим добри позиции в Google, трябва да бъдем представени и чрез линкове към сайта си. Все по-важно ще е да бъдат от авторитетни източници. Това допринася за изграждането на бранд идентичността ни и съответно – за повишаване на доверието на потребителя в нас. Така изглежда основата на една добра връзка с потенциалните ни клиенти. Днес те са изключително информирани. Сравняват не само качество, асортимент и цени, но и отношение, коментари на трети страни за нашата работа. Ако са удовлетворени от това, което виждат, ни вярват повече и следователно са по-склонни да споделят наш линк, да ни коментират и препоръчат, което добавя допълнителна стойност към имиджа ни, и в края на краищата ги предразполага да пазаруват от нас.

Така изглеждат накратко някои от перспективите за развитието на SEO през 2020-та. Бранд идентичност, UX, поглед през мобилните технологии, пълноценно съдържание и добър имидж са само част от аспектите, на които да обърнем внимание тази година. Добрата бизнес политика и високото реноме все по-тясно ще се свързват с първите позиции в Google, така че да запретваме ръкави и да започнем с най-важното – да станем по-добри.

Напред

Научи повече за Ефективната SEO оптимизация

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Работно време

Уважаеми Клиенти и Партньори,

Искаме да Ви информираме, че Alpha Best работи в пълния си капацитет по всички Ваши разработки, проекти и рекламни кампании. Временно ограничаваме контактите на живо, за да спазваме препоръките за безопасност, така че всички Ваши въпроси ще се обработват по e-mail и телефон.

Бъдете здрави, грижете се за себе си и близките си, а грижата за онлайн присъствието си оставете на нас 🙂