Как SEO и PPC рекламите ще помогнат на бизнеса Ви

ное. 26, 2018 | AdWords и SEO оптимизация

И SEO, и PPC са възможности да се позиционирате в челните резултати в мрежите за търсене и за България най-вече в Google. Докато SEO е цялостен процес, при който активно се работи върху развитието на сайта Ви, за да бъде конкурентноспособен за първите места в органичните резултати от търсачката, то PPC (или pay-per-click) е вариантът да се появите в Google като платен резултат, като заплащате, само когато някой прояви интерес към рекламата Ви и кликне на нея.

Принцип на работа

И в двата случая страницата Ви трябва да бъде подходящ резултат. Дали ще се появите по търсените думи от потребителя с Вашата реклама или като натурален резултат, Ваша основна цел е да бъдете достатъчно атрактивни, за да задържите клиента на сайта си и евентуално да го предразположите да реализира покупка или важно за Вас действие.

Основният принцип на Google е „да организира световната информация и да я направи универсално достъпна и полезна“. Когато се чудите защо в процеса на SEO се прави някаква промяна по сайта или пък защо Google Ads забранява определен тип съдържание, а поощрява друг, върнете се към тези думи и ще си изясните. Google с алгоритмите си не Ви кара да направите нещо противно на мисленето Ви като потребител, а напротив – да бъдете максимално близо до доброто потребителско изживяване. Така че, за да се позиционирате добре, трябва да бъдете наистина добър резултат. А защо не най-добрият?!

Избор на стратегия

За Google Ads рекламите се плаща на Google, докато за органичните резултати няма как да подкупите търсачката, за да се позиционирате благоприятно. Как обаче позициите Ви се отразяват на Вашия бизнес. Статистически погледнато, голяма част от потребителите твърдят, че по-скоро биха кликнали на органичен резултат, отколкото на реклама. Също такава значителна част обаче доказва, че кликът на реклама е по-вероятно да доведе до покупка. А пък кликът на реклама, която води към сайт, познат на клиента вече от резултатите в органичното търсене, е перфектната комбинация за успешна покупка. Така че оптималният вариант е да се ползват и SEO, и PPC. И двата подхода имат една обща цел – да Ви докарат възможно най-много потенциални клиенти. Дайте им тази възможност.

Бизнес развитие чрез SEO

Първите места са ограничени. Не е лесно да изместите някого оттам. Затова приемете своевременно, че SEO е комплексен процес, който отнема време и енергия. Не се надявайте на светкавични резултати и се доверете на специалисти в областта. Самодейността в сферата на SEO е по-вероятно да навреди на позициите Ви.

Освен да дадете на аудиторията качествено, интересно и полезно съдържание, уверете се, че сайтът Ви работи изрядно. Един от най-пагубните аспекти за SEO е бавното зареждане на сайта. Работещи линкове, бърза скорост на зареждане, добра навигация – бъдете едно комфортно място, на което потребителят с удоволствие да прекарва времето си и евентуално да пазарува.

Предимства на PPC

Несъмнено лесното измерване е голямо преимущество. Друг аспект е сравнително приемливата цена. Google Ads позволява доста по-ясно да отчетем и каква печалба срещу какъв рекламен разход реализираме. Така можем разумно и обосновано да планираме по-нататъшните си стъпки, като винаги можем и да спрем временно рекламата, докато се подготвим с нова рекламна стратегия. Когато е ръководена от надеждни рекламни специалисти, рекламата може да Ви осигури и максимален ефект.

Мониторинг

Независимо дали става дума за SEO или за PPC, следете всичко, което може да се следи и анализира. Вижте престоя на потребителя в сайта Ви, обърнете внимание и на bounce rate, за който често споменаваме (процентът от хора, напуснали сайта с разглеждането на една-единствена страница). Това е чудесен показател дали потребителите намират при Вас това, което търсят. Ако ли не – това е проблем номер 1 за Вас. Все пак Google е преди всичко търсачка. Чрез нея хората искат да „намират“.

Дигиталният маркетинг предлага много възможности за развитие на Вашия бизнес. Изпробвайте ги, променяйте ги според нуждите на Вашия конкретен бизнес казус и, независимо дали залагате повече на SEO или на PPC, винаги се връщайте към основните си бизнес цели и към мисията на Google. И търсачката, и Вие (а и ние също) искаме едно – да дадем на потребителя това, което търси, и то по най-приятния за него начин. Хайде, да започваме!

Напред

Научи повече за Ефективната SEO оптимизация

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Pin It on Pinterest