Какво е SEO копирайтинг

апр. 15, 2019 | AdWords и SEO оптимизация

SEO копирайтинг най-общо казано е изкуството да се пише едновременно и за хора и за Google. Това е тънко умение, което, веднъж усвоено, може да превърне всяка идея в текст, интригуващ аудиторията и понятен за търсачката. Няма да сгрешим, ако винаги се връщаме към един основен принцип – доброто съдържание. То е любимо и на Google, и на читателя.

Цел

При създаването на какъвто и да било текст в дигиталната среда, колкото и да мислим за това „Как ни възприема Google?“, поставяме на първо място читателския поглед. Това означава, че съдържанието трябва да е целенасочено, изчерпателно, експертно. От него се очаква да решава проблем. Това от една страна го прави атрактивно за четене, но и харесвано и споделяно.

Създаването или преработването на текст за SEO е комплексна дейност, в която водеща е необходимостта да се провокира читателя да предприеме действие – да купи нещо, да се абонира, да даде оценка и т.н. Това е писане, което внушава определено намерение. Всяко писане, повлиява, обслужва дадена цел, но в тази разновидност действието е на един клик разстояние, тъй като страницата дава възможност за мигновено вземане на решение. В този смисъл SEO копирайтърът е словоохотлив търговец, който продава чрез съдържание.

Обектът невинаги е продукт или услуга. Понякога SEO оптимизацията цели да лансира цял бранд с различни бизнес направления, личност или пък кауза. В тези случаи не продаваме директно продукт, или поне не веднага. Продаваме цяла идея и публичен имидж, но основните правила и елементи са едни и същи.

Заглавие

Първо по разположение и по важност, то е като рекламна табела за съдържанието ни – ако не грабва, много потребители просто няма да преминат към самия текст. Това обяснява и защо е най-четената част от съдържанието ни. По правилата на доброто SEO важните за нас думи трябва да намерят място в него, като ги залагаме гладко, логично, смислено и особено важно – атрактивно. Дори брилянтното съдържание не може да бъде спасено, ако го озаглавим посредствено. За да го представим в добра светлина, залагаме в него предимства, които ни отличават от конкуренцията и ни правят уникални.

Някои от работещите трикове за добри заглавия е употребата на цифри, заглавия от типа Как да…, както и включването на думи като обичам, мразя, пари, време – теми, които обикновено предизвикват силна реакция.

Съдържание

От него и потребителят, и търсачката очакват едно и също – да бъде ново и свежо. Читателите търсят полезна информация и решение на проблем, така че се стараем да поднесем информацията интригуващо, но и да даваме отговори или идея, която да ги вдъхнови. Разбира се, мислим и за ключовите думи, защото правилното им залагане е начинът да направим съдържанието си откриваемо, при това на челни позиции.

Създаваме текст, който е лесен за четене. Поставяме важните за нас думи и фрази на ключови позиции и внимаваме да не прекалим с употребата им. Докато Google чете код, то потребителят ни чете текст, и той трябва да бъде нещо повече от повторения на ключовата ни дума и да отговаря на всички условия за писане – въведение, свързващи думи, параграфи, акценти, ясна идея, заключение. Идеята трябва да е добре развита – аргументирано, пространно, като даваме изчерпателна информация по въпроса. Добре е да не бъдем обсебени само от ключовите думи и да помислим доколко текстът ни отговаря на цялостното потребителско намерение при търсенето по тази дума.

Линкове

Винаги има още информация, според Google. Затова и в публикациите си поставяме линкове към други страници от сайта, както и към външни източници, ако линкът към тях е надежден и имаме нужда да се позовем на авторитета им. Това показва, че ценим и друго съдържание в мрежата и работим за осъществяване на мисията на търсачката да направи информацията универсално достъпна и полезна. Невинаги можем да предоставим изцяло създадено от нас уникално съдържание и няма нищо лошо в това да се позовем на източници, от които черпим информация. Ако това не е подходящо за настоящите ни цели, то линкове към други страници от сайта ни винаги са необходими. Те допринасят за добрата вътрешна структура на сайта и връзките в него.

Аудитория

Когато създаваме съдържание, винаги мислим за целевата си аудитория. Дали са ученици, дали са хора на изкуството или пък технически лица. Пишем за тях, като ги привличаме с думите, които те ползват, разбират и особено важно – харесват.

За да преценим типа съдържание, което да предложим, и начина, по който да го представим, е важно да се съобразим и с намерението за търсене на потребителя. Когато търси по думи, които не предполагат покупка, вероятно иска да се информира. Например при търсене на „китайска роза отглеждане“ можем да му помогнем да научи повече със съдържание за това как се полива китайска роза, дали обича слънце, но не бива да очакваме от него веднага да се превърне в наш клиент. Съдържанието ни обаче създава доверие, на базата на което можем да се превърнем в доверен източник, от който черпи информация и когато моментът дойде – в предпочитан онлайн магазин за стайни растения.

Тези, които искат да пазаруват веднага, дават тази заявка в думите, които използват за търсене. Обикновено ползват думи, свързани със спешност, цена, район, сравнение, отзив, доставка, поръчка, най-доброто, евтин… За такива думи трябва да се създава съдържание, което да дава препоръка, информация за продукта / услугата, как се ползва, как се инсталира, ако трябва, какъв резултат се очаква от него, заедно с възможност за покупка.

CTA

Фините настройки на SEO копирайтинга са насочени към това да накараме хората да действат. За целта трябва да отличим няколко основни предимства на бизнеса си. Нека са поставени ясно, отличително, атрактивно. Не бива да са повече от 3-4, като непременно са свързани логично със заглавието. Те, заедно със заглавието и подзаглавията, оформят структурата на съдържанието и дават възможност да заложим ключовите думи видимо и привлекателно. Всички тези заглавия, подзаглавия, булети трябва да водят към една определена цел – потребителят да купи нещо, да се абонира, да се ангажира с бранда ни.

Критериите на Google за подреждането в страницата с резултатите се менят постоянно, но вкусът на читателя и изборът му на качествено съдържание са константни. Да, има мода и в писането, но добрият SEO копирайтинг винаги се разпознава и получава признание. Затова нека пишем полезни, приятни и интересни текстове за хора, така и ботовете ще ги оценят.

Напред

Научи повече за Ефективната SEO оптимизация

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Pin It on Pinterest