Няколко грешки в разработката на съдържание, които да избягваме през 2020
дек. 23, 2019 | Ads и SEO оптимизация

Доброто съдържание е съществена част от всяка стратегия за SEO оптимизация. Високото му качество отличава уеб сайта ни от другите и е изключително важно при позиционирането му в Google резултатите. Нека видим какви основни грешки в разработката му да избягваме според актуалните тенденции в областта, за да започнем 2020-та успешно.
Трудни за четене текстове
Основната цел на всеки текст е комуникативна – т.е. ако се провали в задачата си да предава информация и послание, съдържанието ни е неуспешно. За да избегнем това, трябва да го направим разбираемо и лесно за четене. Това е изискване, което важи за всеки тип съдържание, така че нашата основна задача и при текстовете онлайн е да ги направим четими, лесни за проследяване на основната идея чрез бърз преглед и сканиране на текста. Това е начинът и да отворим текста си за по-широка аудитория. Ако тя намира съдържанието ни за интересно, вероятността да прекара повече време на страницата ни е по-голяма, както и възможността да взаимодейства с нея.
Има няколко правила, които важат за почти всеки текст, но за съдържанието онлайн са задължителни. Придържаме се към кратките изречения. Сложните използваме също, но само когато това наистина се налага. Употребата на претенциозни думи също се избягва. Структурата на текста се прави възможно най-изчистена, като се разбива на отделни пасажи с подзаглавия, които да го правят лесен за четене и сканиране.
Погрешен избор на ключови думи
Подборът на ключови думи е задължително начало за всеки SEO текст. Това е задача, която може да отнеме доста време, но е основополагаща за успеха на работата ни по подреждането на един сайт в добрите Google резултати. Колкото и хубаво съдържание да създадем, ако не е оптимизирано по правилните ключови думи, няма да ни донесе желания успех. Подборът на ключови думи ни помага после да намерим и подходящите им синоними, за да разработим смислено и SEO-съобразено съдържание, което да се класира добре.
Да не използваме синоними
Търсачките са все по-умни и разбират, че някои думи са със сходно или еднакво значение. Това е изключително удобство по отношение на четимостта на текста, защото ни дава възможността да избягваме повторенията. Използвайки синоними и свързани ключови думи и фрази, правим съдържанието си по-богато, като му придаваме и допълнителна художествена стойност. Помага ни да стигнем до по-добри позиции, тъй като Google преценява текста ни като по-тясно свързан с темата ни, респективно – с ключовите ни думи – като същевременно допринася и за по-доброто потребителско преживяване по време на четене.
Да пренебрегнем потребителската гледна точка
Всички сме попадали в уеб сайтове със съдържание, създадено само за специалисти в областта на продукта / услугата, която предлага. Това изключва една голяма група от потребители, които биха проявили интерес към предлаганото от нас. Ако не могат бързо да разберат как бихме решили техен проблем, сме се провалили в комуникацията с потребителите. Можем да избегнем неподходящата и излишната информация, като си припомняме периодично, че не пишем съдържанието за себе си, а за аудиторията. Важно е да наблягаме на ползите, предимствата, директните подобрения, които клиентът може да очаква, и ще сме на прав път.
Да забравим за целта на търсенето
Още преди да започнем да пишем, трябва да помислим за целта на търсенето. Трябва да знаем какво стои зад ключовите ни думи – търсене на информация, желание за покупка, търсене на определен уеб сайт. Идеята тук е, че ако сме онлайн магазин за аксесоари за приготвяне на чай, полезно би било, разбира се, съдържание, което да приканва потребителите да пазаруват. Ако на сайта ни обаче попадне потребител, който търси информация за чаените традиции в Древна Япония, ще остане разочарован и ще напусне бързо. Трябва да предотвратим такива недоразумения своевременно, като работим с думи, които предполагат покупка.
Грешките в съдържанието се допускат най-често, когато не обръщаме достатъчно внимание на качеството. Препоръката е да си дадем достатъчно време, да обмислим текста сериозно, защото усилията в тази област се отплащат бързо. Трябва ни оригинална идея, при това добре замислена и разказана от подходяща за потребителя гледна точка и лесна за четене. Останалото е упорита работа по писането и редактирането на съдържанието, но инвестираното време си струва. Имайки предвид тези специфики, вече можем да влезем в 2020-та с успешно съдържание – какво по-обещаващо начало на годината?!