Как да пишем SEO оптимизирани статии

дек. 24, 2018 | Ads и SEO оптимизация

SEO оптимизацията е комбинация от стратегии за работа по самия сайт, както и извън него с цел подобряване на позициите му в Google. Ако разпознавате това изречение като преговор, браво, отличен. 😊 Съдържанието е изключително важно за позиционирането на сайта Ви. Един от лесните и работещи начини да публикувате полезно съдържание е да създавате статии в блог секцията на сайта си. Нека видим как да ги направите подходящи за Вашите SEO цели.

Как работят

Статиите в блога Ви дават повече възможности да бъдете откриваеми. Хората постоянно търсят информация в мрежата. Ако се появи Ваша публикация, в която давате отговор на настоящия им въпрос, те ще влязат в сайта Ви, за да получат информация, и неусетно могат да преминат към по-значими действия в него.

Представете си ситуацията, че влизате в едно кафене да си вземете едно еспресо, което да изпиете набързо из път. Уханието на прясно кафе обаче, уютната атмосфера, меките диванчета, списанията на масите, Ви карат да си вземете не само голямо капучино, но и парче пай за консумация на място. А и да се върнете отново с приятел. Създайте комфорт и в сайта си и ще се радвате на същата клиентска спонтанност, а и вярност впоследствие.

Подходяща тема

За да можем да привлечем качествен трафик към сайта си, особено важен е изборът на тема. SEO е постоянна борба с конкуренцията. Искате грабваща статия? Вижте какво съдържание се радва на успех при нея. Освен този ориентир, темата Ви трябва да бъде внимателно подбрана и според Вашата компетентност. Ако не се чувствате експерти в дадена област, за която обаче непременно държите да пишете, намерете човек, който е. Така съдържанието ще бъде не само по-добре разработено, но и ще бъде релевантно по тематиката. Професионалният подход и специализираната информация привличат повече внимание, а и ще накарат потребителя да се задържи по-дълго на сайта Ви и да се довери на авторитетната Ви позиция. Това ще го респектира и ще го накара да потърси Вашето експертно мнение отново и за в бъдеще.

Цялостна визия

Освен да бъде професионално коментирана, темата Ви трябва да е съзвучна с цялостното съдържание на блога и съответно – сайта Ви, както и с бизнес концепцията Ви. Можете да напишете прекрасно есе, посветено на цъфтежа на японската вишна, но ако сайтът Ви предлага крепежни елементи, то просто няма да Ви принесе никаква полза.

Оформление

Самото писане на текста е подчинено на правилата, които вече познавате. Както сме споменавали и преди, критериите на Google са насочени подчертано потребителски и текстът, който допада на търсачката е този, който е лесен за четене и за бърз преглед. Като всеки цялостен и свързан текст, и този подлежи на правилата – да има тема, заглавие, въведение, изложение и заключение. Преди да сте си казали, че това се подразбира, подчертаваме именно общовалидния характер на тези правила. Текстовете в повечето области се подчиняват на познатите закономерности, тъкмо защото това е начинът да бъдат понятни и комуникативни. Мислете за търсачката като за типичен потребител, това ще Ви улесни. Този така типичен потребител иска веднага да разбере дали текстът Ви ще му даде информацията, от която се нуждае. Имате секунди, равни на няколко реда, за да го спечелите да продължи да чете. (Дано четете тези редове!).

Обособете подзаглавия, подчертайте важното, а ако темата Ви позволява, сложете и списък. Не само потребителят обича да вижда синтезирана и подредена информация, но и Google е склонен да ѝ отдава предпочитание. Заложете булети, номериране, улеснете максимално сканирането на текста.

Сложете и една или повече снимки към текста. Това улеснява четенето и помага за задържането на вниманието за по-дълго.

Оптимизация

Убедете се, че ключовата / ключовите Ви думи присъстват в заглавието, както и в подзаглавията. Използвайте линкове в текста. Отпратете читателя към свързано съдържание в сайта Ви. Позовавате се на информация от друг източник? Сложете линк към сайта му. Поставете важните за Вас думи в линка на самата публикация.

Накрая прегледайте добре присъствието на ключовите думи и фрази в текста и се убедете, че сте ги разпределили равномерно, като сте употребили и техни синоними. Хвърлете последен поглед към заглавието си. Провокира ли кликове? Бихте ли искали да видите съдържанието зад такова заглавие, ако попаднете на него на страницата с резултатите в Google? Да. Публикувайте.

Оптимизацията е процес. Да очаквате, че публикацията Ви още утре ще се вреди на първа страница, е малко пресилено. Проявете търпение, продължете усилено да публикувате и обогатявате съдържанието в сайта си, предлагайте полезна информация и постепенно ще спечелите доверието на потребителите, ще генерирате все повече трафик и ще се превърнете в авторитет в областта си. А в най-добрия случай ще покажете на още повече хора, че сте именно такъв.

Напред

Научи повече за Ефективната SEO оптимизация

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!