Как да ангажираме по-възрастната аудитория в социалните мрежи

май 2, 2022 | Социални мрежи

Да пренебрегнем по-възрастното поколение в маркетинга в социалните мрежи е пропуск, който може да ни коства доста потенциални продажби. Зрелостта предполага по-стабилен доход и по-висока покупателна способност, а това са предпоставки да се насочим смело към по-възрастните аудитории и да им предложим нашите продукти и услуги по начин, който ще спечели вниманието им. Важно е да вземем предвид факта, че често не пазаруват само за себе си, а и за своите деца и внуци, което разширява неимоверно обхвата на бизнесите, които могат да се насочат към тази възрастова група.

Реклама на мобилни устройства

Днес голяма част от потребителите над 50-годишна възраст ползват активно мобилни устройства – смартфони, таблети и имат профили в поне една социална мрежа. Значителна част от тази аудитория добре разпознава рекламите във Facebook и взаимодейства съзнателно с тях. Затова със съдържание, разработено специално според потребностите на тази възрастова група и засилена оптимизация за мобилни устройства можем да ги достигнем и да ги отведем в уеб сайта или онлайн магазина си, където да предприемат желаното действие.

Ценности на поколенията

Вместо да наблягаме на атракцията и инфлуенсърите например, по-възрастната аудитория има нужда от внимание към по-традиционни ценности като доверие, признаване на авторитетите, честност, автентичност, усърдие, привързаност. Не е трудно да покажем и своето отношение към тези понятия чрез съдържанието, което разработваме за социалните мрежи. Всички тези теми са човешки, естествени, ангажиращи вниманието и провокиращи емоция и припознаване. Можем лесно да ги обвържем с разнообразни продукти и услуги и да покажем на потребителя важността на неговото участие в посока на тяхното утвърждаване.

Образователно съдържание

За да ангажираме вниманието на по-възрастните потребители, можем да наблегнем на съдържание, което да снеме напрежението от онлайн процесите, които ги притесняват. Дали става въпрос за сигурността на данните им, за начина на доставка, за плащането с карта, за политиките за връщане – по всеки подобен въпрос можем да дадем изчерпателна информация, а дори и стъпка по стъпка насоки за това как клиентът да извърши посочените процеси. За самия начин на представяне можем да заложим на подробно разработена landing страница в сайта ни, на която да се озоват след кликване на рекламата. Може също да използваме видео съдържание в социалните мрежи или описателна инструкция. Независимо на кой вариант се спрем, трябва да представим насоките си по начин, който максимално да доближава действието до реалното пазаруване във физически магазин или заявяване на услуга офлайн.

Око да види, ръка да пипне

Персонализирано съдържание, уникално потребителско преживяване, препоръка на продукта са само част от начините да привлечем вниманието на възрастната аудитория. Някои особености, които трябва да вземем предвид, са, че тези хора предпочитат начин на комуникация, максимално близък до естественото общуване очи в очи. Ако имаме възможност, можем да използваме тази тяхна нагласа и да им предложим да разгледат и опознаят продуктите и услугите ни на живо – в шоурум, на презентация и др. Дори за да се видим с тях на живо, все пак се изисква да извършат някакво действие (записване, обаждане и др.). За да бъде то успешно, трябва да го организираме в лесни стъпки, да се придържаме към ясни Call-to-action-бутони и да бъдем възможно най-конкретни в насоките си.

Потребителска лоялност

По-възрастната аудитория не е настроена толкова към експерименти, а по-скоро се придържа към познатите брандове, продукти и услуги. Това не значи, че няма вкус към новостите като цяло. Напротив, проявява любопитство към тях и държи да се информира за последните такива. Така че ако им предоставяме интересно и актуално съдържание, което да ги държи информирани и да им е от полза за ориентацията в технологичния свят (а и не само в него), можем да разчитаме, че ще изградим във времето тяхната лоялност и към нашия бранд. А за да ги приканим да се възползват от нашите предложения, макар и нови за тях, можем да ги сравним с нещо познато, което сме сигурни, че използват.

Възрастните потребители са голям и още недостатъчно разработен пазар. В случай, че представляват подходяща аудитория за нашия бизнес, си струва да разработим съдържание, насочено към тях в социалните мрежи. Ако успеем да достигнем до тях, можем да разчитаме на лоялността им и на тяхната ангажираност с бранда ни задълго.

 

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!