Как да продаваме сезонни продукти целогодишно

юни 21, 2021 | Електронна търговия

Имаме онлайн магазин за отоплителни уреди или пък за плажни аксесоари? Не бива да затваряме магазина в края на сезона. Напротив, трябва да бъдем активни и изобретателни целогодишно, за да можем да продаваме и извън активния си сезон, а и да останем в съзнанието на потребителя до следващия такъв, когато може да ни потърси с намерение за покупка.

Вземане на максимума от активния сезон

Помните ли баснята за щуреца и мравката? Щурецът цяло лято свирил и пял, докато мравката трудолюбиво събирала зрънца за предстоящата зима. Няма да я разказваме в подробности, но ситуацията за купонджията, който живее само за сезона, не е никак розова с настъпването на студа. За да предпазим онлайн бизнеса от такава съдба, трябва да мислим за „зимата“ по време на активния си сезон. В периода на бурни продажби, когато поръчките ни засипват, трябва да бъдем изключително активни в събирането на данни от клиентите си. Имейли, контакти, ревюта – всяка информация от тях и интеракция с онлайн магазина ни може да ни бъде от полза. Това ще ни осигури богата база контакти, с които да можем да взаимодействаме в и извън сезона, за да им отправяме атрактивни оферти и да напомняме за себе си.

Удължаване на сезона

Сред потребителите ни има голяма група хора, които копнеят по лятото и са готови да го посрещнат още през март месец, както и такива, които до февруари не искат да приемат, че времето на коледните пуловери е отминало. Ако се опрем на идеята, че времето е относително, можем да разчитаме на един по-дълъг сезон на продажби. Добре е да опитаме да започнем продажбите си по-рано и да ги приключим по-късно от обичайното за нас, като във времето ще разберем колко разтеглив може да бъде времевият диапазон. За да поставим предложенията си в контекста на астрономическото време, можем да ги придружим с атрактивно намаление в периодите преди и след реалния им сезон.

Активна реклама извън сезона

Вместо да затворим магазина си за ски облекла и аксесоари през лятото, можем да помислим по-разчупено как да привлечем вниманието към него. Отстъпката е препоръчителна, но невинаги е достатъчна, за да накара отдадения на слънцето и бирата курортист да посети онлайн магазина ни. В посланията си в рекламите в социалните мрежи или мрежата на търсене трябва да бъдем уместни, остроумни и грабващи. Само да активираме кампаниите си от зимата не би било достатъчно – нужно е да придадем на предложенията си малко летен загар, да предизвикаме една усмивка, както и задоволство от изгодната off-season оферта.

Чуждестранни пазари

Не всеки онлайн магазин търгува с чуждестранни пазари, в които сезонът отговаря на предложенията му, но си струва да помислим да развием такива възможности за бизнеса си. Нека се възползваме оптимално от глобалната мрежа и да пратим насред зима ръчно изработените си плажни кърпи до Тенерифе или дори Австралия например. Такава инициатива би ни дала възможност да продаваме активно целогодишно и да откриваме нови пазарни възможности, които да ни дадат стабилност и да ни предоставят 365 дни активен сезон.

Продажбите извън сезона са възможност, която трябва да грабнем смело. Едни потребители обичат летните жеги, други – снега, но всички обичат намаленията и оригиналния подход. Затова с атрактивни и дори провокативни послания можем да ги привлечем в онлайн магазина си по всяко време, като същевременно затвърждаваме позициите на бранда си в съзнанието на потребителя и пътуваме с него и на ски почивка, и на плажно парти – като истински приятели.

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!