Как да използваме намерението на потребителя в SEO оптимизацията

авг. 17, 2020 | AdWords и SEO оптимизация

За да дадем на потребителя това, което търси, трябва да знаем какво е то и защо се е насочил към него. Дали е в търсене на информация, готов е за покупка или пък търси съвсем конкретен уеб сайт, е от решаващо значение за успеха на комуникацията ни. Знаем ли намерението в процеса на търсене в Google, ще знаем и какво съдържание да разработим за SEO, за да удовлетворим нашата аудитория. Нека видим какво трябва да имаме предвид за тази цел.

Намерение на потребителя

Най-общо казано, това е причината, поради която потребителят провежда дадено търсене и какво очаква да постигне с него. Google нарежда резултатите според това доколко отговарят на това намерение, като най-подходящите са на по-предни позиции. Според предварителното намерение на потребителя има няколко вида търсене, на които трябва да обърнем внимание:

  • Информационна цел

Често хората ползват търсачката именно за търсене на информация от по-общ порядък. Искат на научат нещо, да си отговорят на въпрос, да спечелят бас дори. Google ни дава точно такава информация, но и нещо повече. Познанията на търсачката не стигат само до това да ни даде енциклопедични източници, ако изпишем „авокадо“ например, а може да предложи и източници на тема как да си отгледаме авокадо, тъй като това е често търсен въпрос. Също така преценява в кой от смислите използваме думата „мишка“ например и в съответствие с допълнителните думи, които въвеждаме заедно с „мишка“, ни дава предложения за сайтове за компютърни аксесоари, за ДДД фирми, за зоомагазини и др.

  • Търсене на конкретен сайт

При него потребителят иска да посети конкретен уеб сайт и търси именно него. За този вид потребителска цел има смисъл да работим по SEO в определени случаи – например ако дадена фирма носи име, подобно на нашето, или домейнът ѝ напомня нашия. Често срещан казус е и името на фирмата ни да е генерично и респективно да изкарва много и конкурентни резултати в търсачката. В такива случаи определено е важно да работим активно, за да излизаме по-напред в резултатите.

  • Търговско проучване

Свързано е с целта Пазаруване, но по-скоро представлява предварително проучване. Например, когато искаме да си купим нов смартфон, но не веднага, а в някаква по-далечна перспектива и проучваме възможностите. Предполага се, че тук имаме процес по сравняване на цени, проучване на параметри и т.н. Имаме предвид покупката, но ще я реализираме след известно време.

  • Пазаруване

Тази цел включва определено намерение за покупка. Потребителят търси в мрежата с идеята да намери най-добрата възможност за пазаруване – дали търси оптималната цена, по-дълга гаранция, бърза доставка или друго, той е с ясната заявка за готовност да пазарува, и то сравнително скоро.

Цел и ключови думи

Думите, които хората подбират, за да проведат търсенето си, изразяват намерението им. Когато са съчетани във фрази, свързани с „купи“, „намаление“, „цена“, можем смело да предположим, че става дума за покупка. При търсенето на информация често словосъчетанията включват „как да“, „защо“ и т.н. Ако се чудим кои думи какви резултати извеждат на страницата на Google, можем да проверим това, като ги въведем в търсачката и проследим какви източници излизат в резултатите. Така ще знаем дали сме подбрали нашите правилно. Можем също и да попитаме нашите собствени клиенти как търсят, когато искат да купят продуктите ни или когато търсят информация за тях.

SEO оптимизация за целите на търсенето

Целите на търсене предполагат определени словосъчетания, които предвиждат пазаруване, проучване или друго. Според думите за търсене, по които работим, избираме и подходяща landing страница, на която да отведем потребителите си. Ако думите са свързани с търсене на информация, няма да е уместно да отпратим потребителя на продуктова страница – това само би го смутило, защото още не е готов да пазарува. Ако пък търси „климатици цена“, да му предложим страница от блога ни с предимствата на климатиците пред другите видове отопление само би го отегчило и може и да напусне сайта ни, без да взаимодейства с него. Затова е важно да имаме перфектната страница за различните търсения и да създадем подходящо и ангажиращо съдържание за нея.

Ако имаме отговора на въпроса „Защо?“, можем да мислим вече „Как?“ да направим страницата си атрактивна за целенасочения потребител. Затова нека помислим сериозно за причината, поради която ни търсят, и оттам насетне ще намерим най-добрия начин за комуникация с нашите бъдещи клиенти.

Напред

Научи повече за Ефективната SEO оптимизация

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!