5 съвета за бързи продажби от онлайн магазина

мар. 29, 2021 | Електронна търговия

Успехът в бизнеса идва с времето. Зад големите продажби стоят много безсънни нощи, упоритият труд на много хора и сериозна доза планиране и стратегия. Доброто прогнозиране е важно за дългосрочните успехи, но можем да приложим няколко похвата за бързи печалби от самото начало, за да се убедим, че идеята ни е добра и продаваема. Нека видим как да форсираме продажбите в онлайн магазина си с няколко практични похвата.

1. Google Ads реклама

Започнали сме да работим по SEO оптимизация, но знаем, че тя отнема време, дори и да влагаме целенасочени усилия и много усърдие в нея. За да имаме повече трафик и така желаните продажби, е необходимо да се позиционираме добре в страницата с резултати от търсенето в Google. Бърз и ефикасен начин за това е да заложим на Google Ads реклама в мрежата за търсене. При професионално разработена реклама и адекватен бюджет можем да разчитаме на водещи позиции в резултатите по ключовите думи, които са важни за бизнеса ни.

2. E-mail маркетинг

Да предположим, че вече сме събрали известно количество мейли на наши потенциални клиенти – сега е точният момент да ги използваме за e-mail маркетинг. Можем да разработим кампании, които предлагат отстъпка, представяне на новите продукти, известия за намаление на любими продукти, персонализирани промокодове, за да увеличим потребителската ангажираност и лоялност и др. Влезем ли в пощенската кутия на потребителите, сме много по-близо да осъществяването на покупка, стига да попаднем на подходящите хора. Така че трябва да събираме и прецизираме списъка си с мейли постоянно, за да можем да разчитаме на качествени конверсии.

3. Ремаркетинг

Голяма част от потребителите не пазаруват при първото си посещение в онлайн магазин. В огромния поток от информация, десетките сайтове, които посещават ежедневно, рискуваме да забравят за нас, особено ако сме нов бранд, който не се е позиционирал стабилно в съзнанието им. За да припомним на посетителя за нас, ремаркетингът върши страхотна работа. Това е начин да насочим рекламите си към хора, които вече са взаимодействали с нашия онлайн магазин – посетили са го, може би са разгледали определени продукти или даже са ги сложили в кошницата. Можем да го използваме за реклама в Google Ads или във Facebook например. Така много скоро след посещението на електронния ни магазин припомняме на нашите потенциални клиенти за себе си и им даваме шанс да се върнат при нас, след известен период на проучване на пазара и обмисляне на покупката.

4. Впечатляващи продуктови страници

Колкото по-информативни са продуктовите ни страници, толкова по-ангажиращи са и е по-вероятно потребителите да пазаруват. Текстовото ни съдържание трябва да бъде изчерпателно, но да внимаваме да не изпадаме в безкраен поток от безсмислени думи, а да дадем наистина полезна информация за естеството / произхода / начина на работа / поддръжка на продукта. Непременно трябва да залагаме и на добрата продуктова фотография – снимки в различна светлина, различен ъгъл. Наред с това трябва да дадем на потребителя и снимки от продукта в реална среда и как се използва реално в ежедневието. Колкото по-ясни и конкретни сме, толкова по-голяма е вероятността да пазаруват от нас.

5. Upsell и cross-sell

Откриването на нови купувачи е труден и дългосрочен процес. Затова е добре да се опитаме да извлечем максимума от покупката на всеки клиент, като му предложим по-висок клас продукт от типа на избрания от него (upsell) или пък допълнителен продукт, подходящ за избрания от него (cross-sell). Тези похвати помагат да увеличим средната стойност на поръчките, а същевременно се приемат добре от потребителите, провокират интереса им и наистина могат да им бъдат от полза. Когато към избраните от клиента обеци, предложим и гривна от същата колекция например, има вероятност да им покажем артикул, който не са забелязали. Добре е да правим подобен тип предложения неустоими, като покажем в посочения пример визуално как двата продукта се ползват заедно.

Дали ще приложим всички тези тактики или комбинация от тях, важното е да знаем, че един онлайн магазин не се разработва за една нощ и трябва постоянно да оптимизираме представянето му, да бъдем актуални, адекватни на средата и нишата, в която се позиционираме, за да станем най-добрия избор за нашите потребители. Само така ще превърнем епизодичните покупки в тенденция и най-сетне – в истински бизнес успех.

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!