Как да управляваме цените и промоциите онлайн

фев. 14, 2022 | Електронна търговия

Да определим цената на продуктите в онлайн магазина си е една от най-големите задачи пред бизнеса ни. Ако е твърде висока, то продажбите ще са трудни. Ако пък е прекалено ниска, става подозрителна, а и продажбите няма да ни носят желаната печалба. Нека видим как да определим правилно цената на продуктите си и как да я управляваме във времето така, че да сме доволни както ние, така и нашите клиенти.

Познаване на аудиторията

За да можем да определим цената на продуктите си, трябва да знаем защо потенциалните ни клиенти биха пазарували от нас. Противно на очакванията на начинаещите онлайн търговци, хората не избират само според цената. Други съществени фактори са това какво им дава притежанието на нашия продукт – може да бъде свързано с желан социален статус, с мечтана идентичност, с ценности, които изповядват, или пък да отговаря на тяхна непосредствена нужда. Ако имаме отговор на въпроса „Защо“, вече можем да мислим за цените на нашите продукти. Клиентът е склонен да плати повече за продукт, който му носи допълнителна стойност, така че познаването на аудиториите ни и техните мотиви е ключово за ценообразуването.

Определяне на цената

Определяме основната цена на база на това колко ни струват материалите за изработка на продукта, труда, данъците, лицензите (ако плащаме такива), маркетингът му, доставката и други фактори, специфични за конкретната ниша. След като сме пресметнали цената за продуктите си, добре е да определим финалната цена малко по-висока. Това ни дава стабилност на пазара, особено във времена на постоянно растящи цени на суровините. Леко завишената цена ни дава възможността да продължим да реализираме печалба и при по-неблагоприятни ситуации за в бъдеще, като повишение в цената на тока, материалите за изработка на продукта, куриерските услуги и т.н. Освен това, така ще можем да предлагаме и по-често намаления, които са силен тласък за покупки.

Възможност за покупки на изплащане

Това е възможност, която прави всяка покупка по-привлекателна. Опцията „Купи на изплащане“ има способността да кара цената да изглежда по-достъпна, без да я намаляваме. За да подчертаем и засилим тази нейна сила, трябва да посочим на продуктовата страница както цялата цена на продукта при плащане в брой, така и тази на месечните вноски за определен период. Едно е да предложим продукт за 350 лв. и съвсем друго – да бъде изплатен за 12 м. по 35 лв., нали? Това дава възможност на потребителя да си представи как би го вписал в месечния си бюджет за една година напред, което действа успокояващо, звучи му разумно и кара покупката да изглежда по-малко безразсъдна.

Подаръци към поръчката

Това е друг начин да направим предложенията си по-атрактивни, без да променяме цената им. Има вариант да предложим нещо безплатно в допълнение към поръчката, а може и да предложим безплатна доставка например. Така успяваме да удържим цената на продукта си, но и да дадем нещо допълнително, което да действа като мотиватор за покупката. Такива похвати трябва да се използват пестеливо и разумно, като добър начин е да не се предлагат постоянно или не на всички клиенти. Можем да предоставим избрани от нас предимства при първа покупка, при втора, при изоставена количка или пък за да си върнем потребител, който отдавна не е пазарувал при нас. В тази насока e-mail маркетингът ни дава разнообразни възможности да предлагаме специални оферти на различни сегменти от аудиторията си.

Разумни намаления

Намалението със сигурност е най-успешният начин да превърнем потребителя в наш клиент. То обаче не бива да бъде постоянна практика, тъй като по този начин би изгубило притегателната си сила. Времената са предизвикателни за дългосрочните прогнози, но едно е сигурно и доказано в практиката – когато стане трудно за бизнеса, намалението няма да реши магически проблемите ни. За да имаме стабилност, трябва да имаме ясно изразена политика за намаленията и да ги обвързваме с определени моменти – празници, разчистване на склада, Черен петък и др. Голяма част от силата на падането на цените е в очакването им и в краткия период, в който човек може да се възползва от тях. Този начин на работа създава така ценното за онлайн търговията усещане за неотложност на покупката.

Цените не бива да ни плашат – напротив, трябва да гледаме на тях като на възможност да заемем своето уникално място на пазара. Не само продуктът, но и цените са в конкурентна среда и трябва да преценим как нашето предложение се позиционира сред останалите. Ако познаваме добре аудиторията си и продукта си, можем да намерим подходящата цена, която не само да бъде приета, но и да добави допълнителна стойност към предлаганото от нас. А оттам насетне можем да я комуникираме по най-различни начини така, че да изглежда по-атрактивна и достъпна.

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!