Актуални тенденции и промени в онлайн пазаруването

окт. 5, 2020 | Електронна търговия

През последните шест месеца начинът на пазаруване в глобалната мрежа чувствително се промени. Редица продукти, които традиционно купуваме от физически обекти, сега поръчваме директно до вратата си, като начините за поръчка и доставка също се трансформират. Дали тенденциите са тук, за да останат или поне да променят качествено начина на пазаруване, времето ще покаже, но засега се очертават ясни направления, с които е добре да се запознаем.

Ръст на онлайн пазаруването

Мнозина са направили първата в живота си онлайн поръчка през последните шест месеца, но продължават да пазаруват по този начин и в момента. Особено активни в електронните магазини са потребители на възраст между 18 и 35 години. Често те пазаруват не само за себе си и собственото си домакинство, но и за по-възрастни близки, които не могат да направят това сами. Интересни са случаите на хора, които поръчват хранителни продукти за родителите, бабите и дядовците си онлайн. Младите извършват целия виртуален процес и накрая само предоставят адреса на своите възрастни близки за доставката на продуктите. Това поведение индиректно присъединява и най-възрастните към онлайн пазаруването, което прави потребителите на виртуалния шопинг една доста голяма група с все по-разтегливи възрастови граници.

Продукти, предлагащи виртуално преживяване

Курсове, спортни зали, събития – всички те претърпяват сериозни промени по време на пандемията. Много от активностите им преминават онлайн, а при някои бизнеси дори се налага да развият изцяло нов продукт, който да могат да предложат на потребителите си виртуално. Мнозина за пръв път използват такъв тип виртуални продукти, а тези, които са ги ползвали и преди, увеличават потреблението им неимоверно през последните шест месеца. Дори с относителното нормализиране на обстоятелствата, голям брой потребители предпочитат да се придържат към виртуалните уроци по пилатес или да продължат с пакета ускорени онлайн курсове по английски. Това прави инвестицията в такъв тип продукти стойностна и устойчива във времето.

Подкрепа на местния бизнес

Да пазаруваш от местни производители или търговци е друга актуална тенденция, която се развива напоследък. От една страна така се подкрепя малкия и среден бизнес в трудни времена, от друга – в много случаи тези предпочитания са свързани с търсенето на продукти от малки производители, създадени с повече внимание към качеството и произхода на суровините, особено когато говорим за хранителни продукти. Насочването именно към такъв тип бизнеси често е резултат от препоръка от страна близки и роднини или пък от социалните мрежи – чрез реклама в определен периметър, в който местният бизнес може да обслужи потребителите. Ако искаме да направим именно такава кампания, трябва да наблегнем на всички възможни механизми на локално разпространение чрез SEO по ключови думи, свързани с района например, Google My Business, реклама в периметъра на доставките ни и т.н.

Каквото и да ни поднесе бъдещето, едно вече е ясно – пазарът принадлежи на тези, които следят промените и тенденциите в потребителското поведение и се адаптират бързо към тях. Последната половин година даде полезни насоки за развитие и предостави възможност търговците да развият онлайн предлагането си. Много физически магазини предприеха крачка в тази посока и вече имат увереността, че могат да посрещнат по-подготвени предизвикателствата на бъдещето. Искате и Вие да бъдете част от световния онлайн пазар? Доверете се на професионалисти за развитието на електронния Ви магазин.

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!