Как да спечелим доверието на посетителите в онлайн магазина ни

юни 3, 2019 | Електронна търговия

Промоциите привличат потребителите, но доверието в бранда ги кара да пазаруват и да се връщат за още покупки. Яснота, прозрачност, добра организация, конкретни условия за плащане и доставка са част от качествата, които сайтът ни трябва да притежава, за да можем да вдъхнем на потребителите си необходимата увереност да пазаруват спокойно и комфортно.

Навигация

За да се ориентира добре в един сайт, потребителят има нужда от опростена йерархия, ясно разположени и лесно кликаеми обекти. По този начин предложенията ни стават по-ясни, а откриването им – бързо. Препоръчително е продуктите да се категоризират, за да може да се достига до тях по пряк път. Категоризацията дава възможност и за предоставяне на богато допълнително съдържание. То изгражда доверие в познаването и качествата на продукта, а дава и още повече причини да бъде закупен, и то именно от нашия онлайн магазин.

Яснота

Искаме да бъдем остроумни, атрактивни, ерудирани, но понякога това може да разсее и затрудни излишно клиента. Изгубен в сложната ни мисъл, само ще му дадем причина да напусне сайта фрустриран. Всяко объркване може да ни струва някоя покупка. С ясни заглавия, подзаглавия и Call-to-action можем да направим съдържанието си по-разбираемо и да накараме потребителя да се ориентира по-добре в това какво предлагаме, кое намираме за важно и съответно – да стигне до съществената за него самия информация.

Доказателство

За да защитим качеството на продукта си, можем да използваме мненията на доволните си клиенти, видеа, препоръки от инфлуенсъри, сертификати от вдъхващи доверие институции и т.н. Ревютата от клиенти можем да разположим практически навсякъде, без да прекаляваме. Не бива да се забравя, че тяхната цел е да провокират колебаещия се потребител да направи следващата крачка към покупката, а не да се хвалим, така че е добре да сме умерени. Потребителят е чувствителен към прекаленото самоизтъкване и го санкционира, щом го забележи. То провокира недоверие към бранда и създава усещането за съзнателно подвеждане и омаловажаване на възможността му за критична оценка.

Тестване

Нищо не убеждава така добре в качествата на продукта, както възможността да бъде изпробван. Тестов период, безплатна мостра, възможност за връщане – това са различни начини да дадем на клиента шанс да ползва предлаганото от нас. Освен практическото взаимодействие с продукта ни, повишаваме увереността на потребителя в това, че самите ние сме сигурни, че ще остане доволен. Не се съмняваме в качеството си и не целим да му „пробутаме“ нещо еднократно. Насреща сме както за похвали, така и за оплаквания, а това вдъхва доверие и създава положителни очаквания.

Доставка

Много от големите онлайн магазини доставят безплатно или на много ниска цена. Затова трябва да отправим примамлива оферта и да правим доставки при колкото се може по-изгодни условия. Да имаме атрактивни продуктови цени, а да предлагаме скъпа доставка, изглежда подвеждащо и може да накара потребителя да се откаже от нас и да избере търговец с по-добра политика за доставките. Важно е да поднесем информацията своевременно, защото ако направим това на финалния стадий от поръчката, вече се възприема като нечестен ход от наша страна. Трябва да бъдем ясни от самото начало. Така доверието към нас се гради на здравите основи на прозрачността и обещава да бъде трайно и плодотворно.

Всяко взаимодействие с клиента трябва да оставя у него чувството на сигурност. В онлайн магазина си осъществяваме транзакция не само на парични средства, но и на отношение към другия. А доверието е най-ценното, което можем да постигнем в тази комуникация. То връща хората при нас и ги предразполага да разкажат за нас и на други, а, разбира се, и да ни препоръчат.

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Pin It on Pinterest