Как въздействат онлайн намаленията

апр. 9, 2018 | Електронна търговия

Не всеки ден е Великден. В света на онлайн търговията обаче всеки ден може да бъде велик за Вашия бизнес, ако провеждате разумно промо кампаниите си.

Особено по празниците, всички сме нащрек за намаления. Надписите ПРОМО или –% носят вълна от бурен ентусиазъм у малки и големи. Ползваме ги в бизнеса си, възползваме се от тях като клиенти, но как всъщност ни въздействат?

Механизъм

Задействат се на принципа на неотложността, тъй като са валидни само за определен период от време. Принципът на удоволствието от изгодната сделка и намаляването на болката от пропуска да се спестят пари определят чувството при покупка на намалени продукти като пълно удовлетворение.

Разновидности

Могат да представляват безплатни продукти при закупуване на даден брой артикули, безплатна доставка, намаление, изразено в определена сума или процент. Може и да комбинирате различните намаления.

Някои промоции работят по-добре от други. Например често хората предпочитат да получат 50% повече от същия продукт, вместо отстъпка от цената, дори в абсолютни измерения спестената сума да е една и съща.

Мислейки за суми и проценти, е добре да знаем, че 10 лв. намаление за продукт, който струва 100 лв., не звучи така привлекателно, както за продукт, който струва 20 лв., макар спестяваната от клиента сума да е една и съща. Правилото 100 може да Ви бъде полезно – ако цената е до 100 лв., изразете намалението като конкретна сума. Ако е над 100 лв., го обявете в проценти.

Изразяване

Да кажете „Вземете отстъпка от …лв.“ внушава идеята за печалба, а „Спестете…“ набляга на това, че избягвате загуба. Тествайте какво работи най-добре за Вас.

Няколко думи за 9-ката

Намаленията в стил 9,99 работят добре, ако искате да подчертаете колко е изгоден продуктът. Ако обаче продавате луксозни стоки, не разчитайте на тази практика. Хората дават повече пари и очакват съответното качество – не подценявайте продукта си с цена от 4 499 лв. Кажете си, че този часовник е 4 500 лв. Точка.

Продължителност

Препоръчително е периодът на намалението да не надхвърля няколко седмици, иначе ще бъде нарушен принципът на спешността.

Този срок е приемлив за онлайн магазини, като се предполага, че в него влизат и празници, което дава възможност за разпродажби. Българското законодателство регламентира, че в общия случай периодът на намаленията не може да бъде по-кратък от един ден и по-дълъг от 30 дни.

За и против

Колкото е да е странно, намаленията имат своите противници, които твърдят, че те просто не работят добре към днешна дата. Ние по-скоро бихме казали, че с тях трябва да се внимава, защото прекалено честото им прилагане води дотам, че хората свикват да не плащат пълната цена на продуктите Ви. Не бива да са твърде редовни или твърде начесто. Винаги трябва да са обосновани, като се обвързват с празници или други поводи.

Нови клиенти

За да направите промоцията основателна и още по-конкретна и въздействаща, обвържете я не само с календара, но и с типа клиенти, на които я предлагате. Със специални намаления можете да привлечете нови клиенти. Те дават възможност да им продадете и други продукти или да закупят нещо допълнително, а защо не и нещо по-луксозно.

Намаления за настоящи клиенти

Можете да направите специално предложение за тях. То би послужило за поощрение на клиентите и като форма на благодарност за тяхната лоялност. Подходящи варианти са изпращането на безплатен продукт, на промо код или друго. Не е важно да е нещо голямо. Важното е клиентът да усети, че сте помислили за него и това може да промени поведението му във Ваша полза.

Планирате да проведете промо кампания в онлайн магазина си? Отлично! Дори да сте изпуснали великденските празници за своята разпродажба, няма страшно – идват други.

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!