Как да продаваме повече чрез e-mail маркетинг

сеп. 13, 2021 | Електронна търговия

Събирането на списък с e-mail-и е процес в развитието на онлайн магазина ни, а и на презентационния ни уеб сайт, който трябва да поддържаме и разширяваме постоянно. Да имаме събрани контакти е изключително богатство, което можем да превърнем в реална печалба, ако ги използваме умело. Нека видим как да развием успешна e-mail маркетинг стратегия, с която да продаваме повече.

Силен старт

Взаимодействайки с бизнеса ни, потребителят решава да се регистрира за нашия бюлетин. С първия имейл, който той получава от нас, трябва не само да му предложим отстъпка, специална оферта или друго атрактивно предложение. Най-важното в този имейл е да му покажем, че е направил правилен избор, като се е включил в мейлинг листата ни. Как да го убедим? Като му кажем какви са предимствата на бранда ни, какво е уникалното ни предложение, какво „печели“, ползвайки нашите продукти и т.н. Добре е да включим и препратка към блог пост например, където потребителят да види повече за нас, като по този начин ще затвърдим имиджа си.

Специални предложения

Колкото и интересна информация да разпространяваме в имейлите си, има една категория съдържание, което особено вълнува потребителя. Това, естествено, са отстъпките. Намаления, промокодове, специални ваучери при определени условия – всички тези предложения трябва да присъстват периодично в нашите имейл маркетинг кампании. Често това е нужният подтик за поръчка, която потребителят е отлагал известно време. И ето – предлагат му се 10% отстъпка на ненамалени стоки. Комбинира ги с актуални предложения, които също представляват интерес за него в онлайн магазина ни например, и прави така желаната поръчка.

Постоянство

Веднъж влезли в съзнанието на клиентите си, не бива да допускаме да ни забравят. За онлайн магазини мейлите е добре да се пращат поне веднъж седмично, а ако имаме и по-големи клиентски бази дори и веднъж дневно. Тази честота позволява да ни забележат и да се сещат първо за нас, когато им се наложи да пазаруват продукти от нашата сфера. Трябва да приемем, че с времето ще има отписали се потребители. Това е нормален процес, който не бива да ни тревожи. Може предложенията ни вече да не са релевантни за потребителя. Дори такова естествено филтриране на списъка ни има положителен ефект. Така в листата ни остават ангажираните потребители, които продължават да проявяват интерес към бизнеса ни.

Разнообразно съдържание

Както във всяко общуване, и в пращането на имейли е важно да не допускаме скуката да превзема разговора с нашите клиенти. Затова е нужно разнообразие – да сменяме call-to-action-и, да разчупваме и формàта на мейла – ако доскоро сме се придържали към варианта снимка + текст, може да разнообразим с видео например или пък само кратък, но силно провокиращ текст. Атрактивният call-to-action също е важен. „Виж повече“ може да бъде трансформиран във „Виж най-изгодните ни оферти“, „Попълни анкетата“, „Виж видеото“, „Стани член“ и др. Така потребителите няма да се поддават на рутината в имейл комуникацията ни, което прави по-вероятно да последват линка и да се озоват в онлайн магазина ни. А това, разбира се, ни доближава до възможността за покупка.

Краен срок

Крайният срок е силен инструмент за подтикване към действие. Имаме специална оферта, сезонно намаление, промокод? Трябва ясно да определим срока им на валидност. Добре е да го направим чрез ярки цветове, атрактивна типография и приоритетно място в йерархията на съдържанието на мейла. Обикновено се разполага в горната му част, за да бъде видим веднага при отварянето му. Крайният срок ни дава възможност да пращаме и напомнящи имейли, когато периодът на предложението ни е към края си. Чувството за неотложност има вълшебно влияние върху желанието за пазаруване и придава на шопинга онази сладка тръпка, заради която всички толкова го обичаме.

След като потребителите са проявили интерес към нашия бизнес, включвайки се в имейл листата ни, трябва да използваме тази инерция, за да ги ангажираме с подходящи предложения. Необходима ни е ясна стратегия, адекватно съдържание, съобразено с етапа на комуникация с клиентите ни, интригуващи и подтикващи към действие послания, разнообразие и качество. Това са част от задължителните елементи, които да надградим чрез уникалния подход на нашия бизнес.

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!