Как да продаваме повече през Facebook

авг. 31, 2020 | Социални мрежи

Facebook дава страхотни възможности за рекламиране – тясно таргетиране, фини настройки на аудиториите, ремаркетинг. В морето от възможности понякога е трудно да хванем най-подходящия курс за нас. Нека видим как да се насочим в печелившата посока, за да реализираме желаните продажби.

Насочване по интереси и демография

Насочването по интереси и демография се прави прецизно и подробно още в началото на кампанията ни и работи добре, когато регулярно се ревизира. Добре е да използваме и опциите за изключване на дадени групи, за да постигнем по-добра диференциация. Ако предлагаме сватбени рокли например, можем да изключим от аудиторията си омъжените, за да отсеем по-добре потребителите, които биха пазарували от нас. Трябва да внимаваме и да не ограничим аудиторията си прекалено, защото това може да е по-пагубно за представянето ни, отколкото това да я оставим твърде широка. Facebook разполага с добри инстинкти за ориентация къде и на кого да покаже рекламата ни, така че е добре да му дадем малко поле за изява да я насочи към точните хора.

Отделни реклами за различните разположения

Независимо дали рекламата ни ще е в news feed, стори, Messenger или на друго място, добре е да разработим различни нейни формати за различните разположения. Те изискват определени размери и имат ясни параметри, по които да се разработват. Facebook предлага изчерпателна информация по въпроса, така че да можем да създадем рекламите си съвсем точно за местата, на които искаме да се появяват – със съответните послания и call-to-action. По този начин ще създадем оптималните условия потребителят да взаимодейства с тях и най-важното – да пазарува.

Креативен поглед към ремаркетинг аудиториите

Вместо да се насочим към широката аудитория на всички посетители на сайта ни, можем да филтрираме само тези, които са разглеждали определени продукти с динамичен ремаркетинг например. Социалната мрежа дава възможност да открием хората, които са добавили в количката, но не са купили. Можем и да се ориентираме към такива, които са гледали по-често даден продукт и следователно е по-вероятно да го купят. Имаме възможност да се насочим и към лоялните клиенти, които да изкушим с новите ни предложения.

Facebook дава многобройни възможности да достигнем повторно и до хора, които са взаимодействали със съдържанието ни в самата социална мрежа. Позволява ни да таргетираме хора, които са гледали видеото ни по-дълго например или такива, които не са попълнили докрай lead форма, хора, ангажирани със страницата ни и т.н. Това е успешен начин да открием аудитория, която може би не е посещавала сайта ни, но е взаимодействала с публикациите ни в социалната мрежа. С креативен подход към аудиториите можем да достигнем отново до тези хора и да им направим атрактивно предложение.

Реклами за различни аудитории

Различните ни групи потребители имат различни интереси, потребности, различен социален, икономически, образователен профил. Ако продаваме лаптопи например, наши клиенти могат да бъдат хора от бизнес сферата, програмисти, родители на ученици, които купуват лаптоп за детето си и много други. За да достигнем до всички тези хора, са ни нужни различни послания – като визия, текст, дори разположение. Затова нека подходим оригинално и креативно към всяка една група. Така ще повишим шансовете си да достигнем до тях с точното послание и по най-успешния начин.

За да продаваме успешно през Facebook, е нужен персонализиран подход към разнообразието от аудитории, разположения, цели на рекламата. Стига да погледнем творчески на процеса и да оптимизираме работата си постоянно, можем да достигнем до „нашите хора“ и да им отправим неустоимо предложение за пазаруване.

 

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!