Как да привлечем повече последователи на бизнеса си в Instagram

май 17, 2021 | Социални мрежи

В маркетинга в социалните мрежи важи правилото, че за да успеем в бизнес начинанието си, трябва да се придържаме към правилата и стила на избраната от нас мрежа, като същевременно се стремим да привлечем вниманието по интересен и атрактивен начин. За да приканим хората да последват бизнес профила ни в Instagram, трябва да провокираме любопитството им, но и да им предложим нещо, което да ги мотивира да бъдат не само неангажирани followers, а и да проявяват активност спрямо съдържанието ни.

Избор на правилната аудитория

Да искаме да се харесаме на всички не е успешен подход в дигиталния маркетинг. Дори и да сме насочени към широк кръг от потребители, важно е да сегментираме аудиторията си с различно визуално съдържание и послания. Едни биха ни последвали, заради изгодните ни промоции, други – за да научат повече за продуктите и нишата, в която работим, трети – заради игрите например. За да опознаем по-добре „своите хора“, трябва да си изградим образ на идеалните ни клиенти – къде живеят, какви места посещават, в какви професионални сфери се реализират, на каква възраст са, какво харесват и др. На база на тези критерии можем да създадем съдържание, което да говори на техния език и да им предложим стойност, която означава нещо за тях до такава степен, че да ги убеди да ни „последват“.

Атрактивни послания

Дали като визия, копи или комбинация от двете, можем да си позволим и по-провокативни послания, за да ни забележат. Не говорим за нещо наистина шокиращо, а по-скоро за закачка, нещо неочаквано, което може дори да обърка леко потребителя – точно толкова, че да спре да скролва за момент. По този начин имаме шанс да привлечем вниманието му за достатъчно дълго време, за да му предадем посланието си.

Един от начините да „хванем окото“ на потребителя е да използваме реални хора за визиите. Те винаги привличат вниманието повече, отколкото неодушевените предмети. Също така можем да използваме естествения интерес на потребителя към движението – дори идеята и усещането за динамика в една снимка може да задържи погледите върху нас. Ако разполагаме с видео, можем да го използваме смело, за да грабнем потребителския интерес. Веднъж уловили погледа му, вече е по-лесно да го спечелим като наш последовател, за да вижда още и още от нашето атрактивно съдържание.

Привлекателно предложение

Ако искаме хората да ни следват, трябва да им дадем причина за това – дали с игра, с редовна полезна информация, която да ги обогатява, или пък безплатен урок или продукт-подарък, добре е да предоставим нещо в замяна на вниманието от страна на потребителя. Важно е да проявим далновидност и да планираме отношенията си с него в дългосрочна перспектива. За да предложим реална стойност, трябва да мислим не само за еднократна примамка, за да ни последват, а да даваме на хората редовно съдържание, което да следят с интерес и с удоволствие.

CTA (call-to-action)

Няма нищо лошо в това директно да поискаме да ни последват – все пак това е целта ни, така че можем да я изразим буквално. Стига да опишем какви са предимствата, какво съдържание ще предлагаме, можем да приканим с конкретен call-to-action: „Последвайте ни, за да научите първи за най-новите ни продукти“ например. Потребителят може да разгледа внимателно поста ни, да го прочете, без да се сети да ни последва, затова – нека го поощрим да се присъедини към нашите дигитални бизнес приятели.

Каквито и действия да предприемем за събиране на повече последователи на бизнес профила ни в Instagram, трябва да ги осъществяваме регулярно. Постоянството отключва много възможности пред нас – потребителите забелязват активното ни присъствие, следват ни все повече и повече хора. Освен това постоянното търсене на последователи има и още една важна полза – поддържа ни във форма и развива креативността ни, за да измисляме все по-атрактивни послания и визии.

Напред

Научи повече за Успешния Social маркетинг

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!