Как да продаваме повече на мобилни устройства

май 6, 2019 | Електронна търговия

Онлайн пазаруването през мобилни устройства е все по-популярно. Има много посоки, в които може да се развива откъм практичност и функции, но може да даде много повече и от гледна точка на забавление. Превръщайки се в доминиращ канал за продажби, мобилните устройства често предлагат вълнуващо шопинг изживяване, което често обаче приключва само като посещение, а не с покупка. За да го направим по-резултатно, има няколко акцента, на които трябва да обърнем внимание.

Дизайн

Да бъде адаптиран за мобилни устройства е първото изискване за един онлайн магазин, който иска да продава през смартфони и таблети. Това е отправната точка, от която започват фините настройки за повече продажби. Дали имаме отделна мобилна версия на сайта или използваме адаптивен (responsive) дизайн е въпрос на избор, съобразен с потребностите на сайта, сложността му и функциите, които искаме да изпълнява. Дизайнът ни трябва да показва последователност в представянето си на десктоп и на мобилно устройство, но в мобилния си вариант трябва да посрещне специфичните нужди на клиента и да му даде съответното потребителско преживяване. Комуникацията с платформата трябва да е въздействаща и ангажираща, но ако не води до продажби, значи сме се отклонили от целта.

Навигация

Доброто представяне на мобилни устройства зависи значително от навигацията. Курсорът на мишката и пръстът на ръката предполагат различен тип действия. Задължително е кликаемите елементи да са на адекватно разстояние помежду си и да са достатъчно големи, за да може да се взаимодейства с тях.

Важната информация на страницата трябва да се обхваща с един поглед чрез скролване. Има много функции и информация, чието включване е въпрос на избор, но три неща задължително трябва да заложим – линк към начална страница, линк към приключване на поръчката, бутон за добавяне в количката.

Понякога трябва да се разделим с част от съдържанието на онлайн магазина си, стига да не е решаваща за процеса на продажби или за репутацията на бранда. Със сигурност не бива да се лишаваме от хармонията на съдържанието на мобилни устройства и на десктоп. Основни мотиви, визуална йерархия, промоции трябва да бъдат в единство и да имат видимост на всички устройства, без потребителят да губи ориентация, че се намира именно на нашия сайт и къде точно в него е в момента.

Снимки

Не бива и за миг да забравяме, че пазаруването е предимно визуално изживяване. Затова можем да минимизираме текстовото продуктово описание, което губи от своята значимост на малък екран. За сметка на това не бива да пренебрегваме снимките, а напротив – да им поставим акцент, тъй като решението за покупка се взима под визуален стимул.

Вместо да слагаме безлични бутони за другите цветове от даден модел например можем да заложим реални снимки, с които да показваме, вместо да разказваме. Така преживяването в онлайн магазина ни се доближава повече до емоцията във физически магазин. Освен това дава увереност на клиента, че вижда точно това, което купува, а това увеличава вероятността да пристъпи към пазаруване. Това също така намалява опасността да върнат продукта, тъй като са видели добре какво точно представлява тъкмо в решаващия момент на покупката.

Текст

Както споменахме, можем да го намалим на продуктовите страници. При мобилното пазаруване имаме по-малко място за стойностно предложение. Затова при отделния продукт важното е да имаме името на продукта, цена, варианти, CTA. Ако имаме друга важна информация, без която не можем, нека бъде представена така, че да може да се разпъва при интерес от страна на посетителя. Така той може да разглежда предложенията ни без да се разсейва и без да се отклонява от най-силния подтик за покупка – снимката.

Бутони

Бутонът „Купи“ е със забележителна способност да провокира действие. Трябва да наблегнем на него, да го подчертаем визуално и да се вижда на всяка продуктова страница. Независимо какво точно правят хората на страницата, бутонът, разположен удобно, трябва да им напомня основното действие, което е важно за нас. Понякога този call-to-action може да провокира значимата разлика и да превърне посетителя от разглеждащ в купувач. Навигацията не трябва да се претрупва с най-различни други бутони, множество CTA, линкове, а цялата мисия на посещението да се сведе до едно ясно и простичко: „Купи“.

Онлайн търговията днес налага да мислим дизайна за мобилни устройства на магазина си на първо място. Потребителят иска дизайнът да е гъвкав, удобен, интуитивен и ако не открие това при нас, ще го намери другаде, защото електронната търговия се развива бурно. Трябва да изберем дали това да се случва с нас или въпреки нас.

Напред

Научи повече за Работещите онлайн магазини

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Pin It on Pinterest