Как персонализираният дигитален маркетинг може да донесе повече онлайн продажби
май 15, 2023 | Електронна търговия

Персонализацията е начин да привлечем вниманието на потребителя, като му осигурим индивидуално потребителско преживяване, предложения според неговите предпочитания и персонализирани маркетингови съобщения. Всичко това се осъществява благодарение на натрупването на лични данни въз основа на интеракцията ни с нашите клиенти. Може би звучи като приятна екстра към маркетинга, но съвременните проучвания показват, че това е нещо, което потребителят очаква от нас. Нека видим как имплементирането му в процеса на работа може да увеличи продажбите и лоялността на клиентите в онлайн магазина ни.
Събиране на лични данни
Брандовете трябва да са все по-внимателни с това как събират и обработват лични данни. С нарастващите предизвикателства при използването на данни от т.нар. трети страни е все по-важно да се фокусираме върху това да събираме данни, които потребителите да ни предоставят доброволно на уеб сайта ни в замяна на нещо, което има стойност за тях. Това може да се случи под формата на игра, куиз, анкета, завършваща с препоръка към потребителя, от която той да има директна полза. Може да завършва и с награда, талон за отстъпка и други привлекателни предложния, с които да го ангажираме да отговори на нашите въпроси и да ни даде желаната информация за себе си.
Персонализирани имейли
Те са популярен начин да изразим персоналната си връзка с нашия клиент. Освен да се обърнем към него по име, можем да отидем и по-далеч, като съобразим естеството на мейла с етапа, на който се намира в своето потребителско пътешествие. Можем да му напомним за забравените от него продукти в количката, да му предложим продукти, с които да допълни направената от него поръчка и т.н. Ако пък предлагаме бързооборотни стоки / консумативи, можем да го известим, когато предполагаме, че запасите му вече са намалели. Тези мейли действат като проява на внимание, но и като напомняне и създават отлични предпоставки за взаимодействие на клиента с нашия бизнес и за изграждане чувство на лоялност.
Програми за лоялност
Те са възможност потребителите не само да ни дадат информация, както вече споменахме, но и да изградим лоялност у тях. Събития, събиране на точки, ексклузивни оферти могат да бъдат основата на такива програми. Програмите за лоялност имат способността да превръщат потребителите ни в общност. За да станат част от нея, при всички положения се налага да се регистрират под някаква форма. В зависимост от бизнес нишата ни, можем да ги приканим да дадат основни насоки за категория, размер (ако е приложимо), както и други специфики, които биха могли да ни дадат посока за това какво можем да им предложим персонално впоследствие. Това е важен момент на взаимодействие, в който трябва добре да премислим точните въпроси, които да зададем, за да получим най-много и полезна информация.
Персонализирани намаления
За да произведат необходимото впечатление и да предизвикат взаимодействие, намаленията могат да бъдат например по личен повод на потребителя. Рожден ден, имен ден, първи месец като наш клиент и т.н. Можем да помислим за интересни начини да привлечем вниманието му и все пак да бъдем уместни и да уцелим момента, в който да предизвикаме приятни емоции у него. Като му покажем лично внимание и отношение в много по-голяма степен ще е склонен да обърне внимание на офертата ни и да пазарува. Важно е също и каква точно оферта ще му отправим, като целта ни е да направим атрактивно намаление, което да не предлагаме в онлайн си магазина към този момент за всички потребители. Трябва да изглежда специално и персонално, за да произведе желания ефект на лично внимание.
Персонализирането може значително да подобри потребителското преживяване в нашия онлайн магазин. То е водещ инструмент за задържане на настоящите ни клиенти, изграждане на общност от такива, при това лоялна и отдадена. Въздействието му е предвидимо и логично – всеки обича персоналното внимание, да се обръщат към него поименно и да получава индивидуални предложения, на които, да си признаем, е много по-трудно да се устои. Затова – пълен напред към персонализирания дигитален маркетинг и успешните продажби!