Кога да направим редизайн на логото си

юни 26, 2023 | Графичен и Уеб дизайн

Логото е нашата запазена марка, малкият символ, който представя бизнеса ни по ефектен и атрактивен начин пред аудиторията. И не само – то е онзи елемент, който може да ги накара да ни запомнят и да ни разпознават онлайн и офлайн. Ако сме от късметлиите, които са уцелили от първия път перфектното лого, неподвластно на времето и модата, чудесно. В повечето случаи обаче не става точно така. Особено при бизнеси с дълга история, почти неминуемо идва момент за ребрандиране. Нека видим как да разпознаем, че този момент за бизнеса ни е настъпил.

Загуба на актуалност

Това е един от първите и особено очевидни признаци, че е време за редизайн на логото ни. Ако бизнесът ни датира от 90-те например, има голяма вероятност визуалната му репрезентация вече да е изгубила своята актуалност. Остаряла символика, ретро стилистика, остарели шрифтове (ако има текст в логото ни) и други елементи могат да ни наведат на мисълта, че е време за промяна. В случай, че не ползваме нарочно ретро стилистиката и това не е решение, тясно обвързано с целевата ни аудитория и с продуктите ни, то е добре да помислим дори за радикална промяна или поне за „лифтинг“ на логото си.

Аудитория

С времето аудиторията ни търпи промени, което е съвсем нормален и закономерен процес. Може да сме стартирали с фокус върху младата аудитория, но с времето да сме се насочили и към по-зрелите потребители. В подобни случаи визуални послания, отправени тясно към младите, не са най-добрият подход за маркетинг към по-широка таргет аудитория. При положение, че имаме ясна смяна на фокуса и сме готови да отворим комуникацията и за по-широк кръг потребители, е време да предприемем промени и в лого дизайна.

Конкуренция

Появяват се нови, силни играчи в нашата бизнес ниша? Това не бива да ни плаши, а да ни мотивира да покажем, че все още имаме място на бизнес картата. Новото лого е добра възможност да направим това. Ребрандирайки се, показваме, че не сме закостенели и старомодни, а напротив – развиваме се и се актуализираме постоянно. С едно обновено лого можем да вдъхнем нов живот на бизнеса си и да привлечем отново вниманието към себе си. Потребителят, както знаем, инстинктивно е привлечен тъкмо от новото, така че това е перфектна възможност да се върнем в полезрението му, редом с новите си конкуренти.

Бизнес промени

Когато бизнесът ни поема в нова посока, логото е подходящо средство да изразим този нов курс. Нови продукти, нови пазари, нов подход към работата – всички тези промени биха могли да означават, че е време да изразим и в логото си, че сме се насочили към нови хоризонти. Тези промени, разбира се, се изразяват символично на визуален език. Промяната в целите също може да бъде причина да се насочим към промени в логото. Качваме цените и се превръщаме в по-луксозен бранд, ориентираме се от крайни клиенти към B2B търговия, насочваме се към екосъобразна фирмена политика и др. Нека го кажем чрез логото си.

Представихме Ви няколко от основните симптоми на необходимостта от редизайн на логото. Има и много други сигнали, които могат да ни алармират, че е време за промяна, затова трябва да следим внимателно пазара, за да ги уловим навреме и да реагираме със зашеметяващ редизайн на логото. Какъвто и да е поводът за промяна, важното е да се доверим на професионален графичен дизайн и да вдигнем шум около лансирането на новата си визия. Нека използваме момента и накараме потребителите да ни забележат, и то така, че да ни запомнят, а защо не и да разказват за нас.

Напред

Научи повече за Успешното фирмено лого

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!