Как да създадем подходящо лого за бизнеса си

окт. 7, 2019 | Графичен и Уеб дизайн

Да създадем подходящото лого е бизнес решение, на което трябва да отдадем необходимото време. Когато сме открили правилната асоциация с фирмата си, предизвикваме бърза и конкретна връзка с това, с което се занимаваме. За успешния избор взимаме под внимание предмета си на дейност, таргет аудиторията си, тенденциите в лого дизайна, а и редица субективни фактори, които да ни отличат. Ето и няколко начина да се вдъхновим за създаването на запомнящо се лого.

История на бранда

Преди да започнем да търсим идеи отвън, нека се насочим навътре, към собствената история на нашия бизнес. Тръгваме от това на какви качества и характеристики брандът ни набляга и се заемаме да мислим какво би представило най-добре тези идеи. Ако искаме например да изградим и затвърдим асоциация с мъдрост, експертни познания, бихме могли да ползваме бухал, книга, очила и т.н. Това са устойчиви връзки във въображението на потребителя, а и на партньорите и конкурентите ни, и би предало посланието ни ясно и категорично.

Конкуренти

Те заемат важно място в живота на бизнеса ни, затова винаги трябва да наблюдаваме какво правят или не правят. И те като нас целят успех в същата среда и искат да спечелят същата аудитория. Сходните ни Бизнес цели налагат да вземем предвид техните решения в лого дизайна, независимо дали ще възприемем нещо от стила им или ще търсим изцяло различен подход. Без да копираме изцяло чуждите идеи, има основни правила, от които трудно можем да избягаме. Ако направим интерпретацията си убедителна и креативна, без да късаме връзката с предмета на бизнеса си, можем да се откроим и да спечелим от това.

Големите брандове

Дори да не са ни преки конкуренти, големите брандове са пример, към който не можем да останем безразлични. Разглеждайки логата им, следим за общи черти между Големите в бизнеса, като търсим и пространство за подобрения. Вместо да благоговеем пред тях, можем да видим какво пропускат и какво можем да развием по-добре. Сравняваме с принципно добре развити брандове и още по-тясно – с такива в нашата област. Непременно трябва да се запознаем с това, което правят, защото неминуемо ще ни сравняват с тях. Моментът на изработката на лого е подходящ да вземем полезна преднина.

Психология на цвета

Тя налага някои проверени във времето асоциации – ако сме еко организация например, възможността да пренебрегнем зеления цвят е малко вероятна. Ако сме банка, която иска да вдъхва надеждност и сигурност, синьото трябва да намери място в логото ни. Въпреки доминиращите цветове в една бизнес ниша, винаги можем да намерим ефектен начин да се отклоним от пътя, предначертан от предшествениците ни, като направим нов прочит на правилата на психологията на цвета и това да работи добре на нас.

Търсене на графични елементи

Независимо дали става дума за нещо съвсем конкретно като „дамски дрехи“, „миксери“ или „протеинови барчета“ или за някаква по-абстрактна идея, като „сила“, „сигурност“, „опит“, Google може да ни помогне. Прегледът на подходящи графични елементи, които излизат при въвеждането на конкретната дума, дава богатство от идеи. Този подход ни дава представа какви са популярните асоциации с нашето понятие, кои от тях искаме да възприемем и кои – да изключим напълно.

Реална среда

Ако искаме да видим логата в естественото им позициониране в реална среда, няма по-подходящо място от рафтовете в магазина. Добре е да посетим супермаркет от нашата бизнес ниша – например ако предлагаме дюбели, отиваме с строителен хипермаркет. В зависимост от продуктите ни, хранителен магазин, мол също биха могли да ни свършат работа, за да нахраним сетивата си с пиршество от лого дизайн. Когато влезем в магазин с намерението да търсим вдъхновение, тепърва разбираме в какъв богат свят от знаци живеем ежедневно. Така виждаме логата в естествената им среда и си правим изводи кое се набива на очи, кое остава в сянката на другите продукти и т.н.

Клиентите

Да попитаме клиентите си е един забавен начин да получим идеи за логото от най-важните за нас хора. Можем да организираме малък конкурс с награди за най-добрите идеи. Нека предложат какво искат да видят на логото ни и дори да не срещнем завладяващото хрумване, което да превърнем в наше лого, ще получим представа за това с какво ни свързват нашите клиенти. Когато са добре мотивирани, необременените от дизайна умове могат да излязат с нещо наистина оригинално.

Има много пътища към добрата идея. Често не можем да чакаме случайността да ни срещне с нея и сме притиснати от срокове, от глобалните си бизнес планове, от спешна промяна в предмета на дейността ни и т.н. Тогава на помощ ни идва списъкът с източници на вдъхновение. Ако не проработи един от тях, опитваме с друг, като накрая можем да направим комбинация от всички малки идеи, за да постигнем нещо наистина оригинално.

Напред

Научи повече за Успешното фирмено лого

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Pin It on Pinterest