Как да оптимизираме landing страниците си за по-добро потребителско преживяване
юни 22, 2020 | Ads и SEO оптимизация
Качеството на landing страниците е изключително важна част от представянето на един уеб сайт. Тяхната оптимизация може да увеличи трафика, конверсиите, да подобри потребителското преживяване и да повиши доверието на клиента в нашия бранд. За да постигнем всичко това, е важно да усъвършенстваме страницата си с мисълта за нашата целева аудитория и за актуалните SEO критерии. Така усилията ни ще се увенчаят с максимален успех.
Кои са landing страниците ни
Landing страница може да е всяка страница, на която отпращаме посетителите на сайта ни през различните маркетингови канали като мрежата на търсене, социалните мрежи, дисплейната мрежа. Обикновено това е страница, която оптимизираме с цел да провокираме определена реакция от страна на потребителя – да поръча даден продукт, да се абонира за бюлетина ни, да го отпратим към определени категории продукти и др.
Важно е да имаме подходящи landing страници за различни търсения от страна на потребителите. В уеб сайта ни за продажба на електроуреди например е добре да помислим за релевантна страница за кухненски електроуреди, за абсорбатори, за абсорбатори от определена марка и т.н. Така можем да разчитаме, че разполагаме с добре насочена страница, която да привлече и задържи вниманието на посетителя. Щом веднъж усети, че е на точното място, той няма да иска да си тръгне, а напротив – ще остане да разглежда и пазарува с удоволствие.
Заглавия и подзаглавия
За SEO те носят особена стойност, тъй като обвързването им с ключови за страницата думи и словосъчетания е съществено за позиционирането на въпросната страница в резултатите от търсенето по въпросните ключови изрази. Практическата им цел от потребителска гледна точка е прегледното графично оформление на страницата, за да бъде лесна за бързо сканиране и ориентация – за какво става въпрос в нея, кое е най-важното, кои са акцентите в съдържанието. Потребителят мрази да бъде отегчаван и объркван. Затова трябва да го улесним оптимално, за да може за броени секунди да схване за какво става въпрос и в идеалния случай да се окаже, че това е точното място според неговото търсене, да се задържи и да взаимодейства. Ако ли не е на правилното място, също трябва да го научи бързо и да напусне, без да губим времето му излишно. Освен яснотата, тук целим и атрактивно послание на заглавията и подзаглавията, за да грабват вниманието мигновено.
Потребителски мнения
Нищо не вдъхновява хората за пазаруване така, както… другите хора. Затова при оптимизацията на страницата си непременно трябва да намерим място за мнения на доволни потребители. Няколко добри думи на наши клиенти в кавички са възможен вариант, но придружени със снимка с продукта вече са още по-ценни. Разполагаме и с видео? Страхотно, нека го покажем, а ако имаме и някой по-влиятелен в социалното пространство фен на продуктите си, не бива да изпускаме шанса да се „похвалим“ с него. Все пак, колкото и да държим на собственото си мнение и на способността сами да взимаме решения, преди всичко сме социални същества и се влияем от чуждото мнение и препоръка.
Атрактивни изображения
Снимките са като знаци по пътя на потребителя в нашия уеб сайт. Направляват го, привличат вниманието му да посети тази категория или да разгледа даден продукт. Визуалният материал трябва да е толкова атрактивен, че да пресъздаде усещането от разглеждането, докосването или дори пробата на продукта във физически магазин (за дрехи, обувки, аксесоари например). Посетителят на уеб сайта ни трябва да може да си се представи как ползва продукта или услугата ни, което се постига най-добре чрез употребата на снимки с хора. Важно е да помислим как да бъдат разположени в подходяща среда и да носят уместно послание спрямо предлаганото от нас. Не бива да забравяме и за подходящите описания на снимките, за да постигнем още по-добри SEO резултати.
Баджове, водни знаци, печати
Имаме сертификат от трета страна за гаранция за качество, сигурност на плащанията, ценни партньорства – добре е да ги покажем с бадж или воден знак на целевата си страница. Така потребителят ще разбере, че страницата ни е безопасно и надеждно място. Някои знаци са по-влиятелни от други и е добре да сме информирани кои функционират добре в нашата сфера на продажби и кое изглежда като положителна препоръка от страна на потребителите ни.
Ясен фокус
Добре е да имаме само един фокус на тази страница, а не да се разпиляваме в разнопосочни call-to-action бутони. Ако оптимизираме страницата с цел пазаруване например, то трябва фокусът ни върху него да е изключително ясен с бутон „Купи“ например. За да имаме максимален успех, трябва да преценим внимателно мястото, цвета, големината, текста на бутона, за да предизвиква взаимодействие. Ако се колебаем между различни варианти.
Всички тези компоненти от една landing страница са основополагащи за изграждане на ефективно потребителско преживяване. Важно е да подходим към тях добре подготвени спрямо очакванията на аудиторията ни и да тестваме непрестанно какво работи добре за нас. Нека не забравяме, че страницата ни не е нещо, което създаваме и организираме веднъж завинаги, а е обект на постоянна оптимизация спрямо актуалните тенденции в SEO и в потребностите на нашата аудитория.