Как да създадем успешна landing страница

сеп. 21, 2020 | Графичен и Уеб дизайн

Landing страницата е мястото, на което се озовават потребителите, които сме привлекли по различни маркетингови канали и където очакваме да извършат определено желано от нас действие. За да се реализира това наше намерение, ни е нужен най-вече грабващ дизайн. Стига да имаме наистина стойностно предложение, можем да поработим по определени елементи и тънкости, които да направят тази страница атрактивна и да предразполагат потребителя да взаимодейства с нея. Нека видим на какво е важно да обърнем внимание.

Особености на landing страницата

Landing страница е предвидена да обслужва дадена промоция, кампания, оферта и др., като целите ѝ са съвсем конкретни. Тя трябва да дава много ясна и синтезирана информация какво предлагаме и да предизвиква взаимодействие – „купи“, „запиши се“, „свали“ и т.н. Нашата цел е посетителите ни да предприемат предложеното от нас действие, а за да са е случи това, трябва да задържим вниманието им на страницата. Смята се, че ако останат около и над 10 секунди, вероятността да действат е много по-голяма, така че трябва да привлечем вниманието им колкото се може по-бързо. Как да го постигнем? Със страхотен дизайн и грабващо съдържание.

Елементи на дизайна

За да продадем продукта си, трябва да покажем кои сме и какво предлагаме. Затова първо трябва да помислим как и къде да разположим логото на фирмата си (както и това на продукта, ако е различно). След представянето ни можем да помислим за основно изображение, което да представя по най-добрия начин това, което искаме да продадем. Съчетаваме визията с въздействащ текст, от който да стане ясно стойностното ни предложение – какво го прави неустоимо, защо да купят именно сега и т.н. Разбира се, за да стане съвсем ясно какво искаме да направи потребителят в момента, ни е нужен и call-to-action бутон (CTA). С него, както сме споменавали и преди, се действа предпазливо, тъй като твърде много бутони от такъв тип объркват посетителя, претрупват го с информация и могат да го накарат на напусне страницата ни.

Добри практики

Има различни възможности, стилове, начини на подредба на една landing страница, но практиката утвърждава няколко актуални работещи тенденции, които могат да ни доближат до успеха.

  • Дизайн, провокиращ взаимодействие

Да скролваме е любимото ни занимание, докато сме в метрото, но за разлика от безкрайното разглеждане на news feed-а на Facebook, в landing страницата искаме това действие да доведе до пряк резултат, в най-честия случай – покупка. Целта ни, припомняме, е да задържим за по-дълго посетителя, докато накрая не се възползва от офертата ни. Можем да направим самото скролване по-интересно с допълнителни ефекти, стига да не превърнат посещението на страницата в чиста игра и да отместят фокуса от взаимодействието. Самият CTA може също да предлага интригуващо микровзаимодействие, за да стане наистина неустоим за кликане.

  • Дизайн, лесен за четене

Повечето потребители „сканират“ съдържанието и дори не стигат до цялостното му прочитане. Затова трябва да сме готови дори в синтезирания му вид да поднесем най-важното. Основното ни предложение трябва да е видимо веднага в добре структурирани заглавия и подзаглавия, които успешно да отвеждат посетителя към call-to-action-бутона и взаимодействието, разбира се. Добре подредените изображения и текстово съдържание е препоръчително да оформят ясна структура, която да може да бъде схваната за няколко секунди и да предава идеята ни стегнато и лаконично. Времето за четене онлайн е кратко, нека го ползваме разумно!

  • Минималистичен дизайн

Можем да продължим темата с лесния за сканиране текст и на нивото на самия уеб дизайн. Както в много сфери на естетиката, така и в изкуството на перфектната landing страница по-малко е повече. Това значи, че от дизайнерските си идеи трябва да отстраним всичко, което не се отнася пряко до предложението ни. Ако не изтъква негови ключови предимства, аргументи за покупката му именно сега и други съществени причини посетителят да се превърне в наш клиент, по-добре да ги махнем. Добрата landing страница има достатъчно “въздух“, за да може да се фокусираме върху съществената информация.

Дизайнът на landing страница е интригуващо начинание. Важно е да подходим към него с нужната подготовка и да имаме предвид, че потребителят несъзнателно търси причина да напусне страницата ни. В такива ситуации винаги най-добрият подход е да мислим потребителски – кое би ни спънало или отказало и да работим по тези слаби места. А за да имаме комплексен поглед върху страницата, маркетинг стратегията и резултата от нея за бизнеса ни, най-добре да се доверим на професионалисти.

Напред

Научи повече за Успешните сайтове

СПОДЕЛИ:

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!