Как да рекламираме детски стоки онлайн
май 31, 2021 | Дигитален маркетинг
Успешното предлагане на детски стоки е предизвикателна задача, която изисква деликатен баланс между това, което децата ще харесат, и това, което родителите ще одобрят. За да спечелим и двете страни, които участват в решението за покупка, трябва да изградим креативна дигитална стратегия, като покажем експертни познания и отговорно отношение към малките клиенти.
Внимание към родителите
За да продаваме успешно и коректно продукти за най-малките, трябва да имаме предвид, че реалният купувач обикновено е родителят. Детето е самият потребител, чийто интерес трябва да пробудим, но към родителя трябва да приложим способността си за убеждение – с рационални доводи и като представим предимствата на продукта.
Какво е важно за родителя, освен безопасността на продукта? Цената, разбира се. Тя е съществен компонент от процеса на взимане на решение за покупка. Нямаме предвид единствено цената сама по себе си, но и нейната обоснованост в преценката доколко продуктът „си струва“ парите са от изключително значение. Тук водещи са материалът, съставът, произходът на продукта и др. Независимо дали става дума за детски храни, играчки, дрехи, книжки – еко съдържанието, безопасността, устойчивите принципи на производство често се оказват важни за решението на родителите.
Продуктово описание
Езикът, който използваме, за да опишем продукта и ефектите и ползите от него, трябва непременно да отчита особеностите на детската аудитория. Можем да използваме в него думи, свързани с игра и забавление. Те трябва да създават асоциацията с приятелска атмосфера и настроение за приключение.
За да не забравим и за другата част от уравнението – родителите – трябва да наблегнем и на съществените качества и предимства на продукта. Важно е да не се впускаме в техническа терминология, а да представим стегнато характеристиките, които са наистина значими – трайност, безопасност, развиване на знания и умения у детето и др.
Опаковка на продукта
Тя е особено важна за децата – тук можем да заложим на ярки цветове, интересна кутия, нестандартни материали. Можем да включим към нея интересен игрови елемент, който да дава повече информация и насоки как да се ползва правилно продуктът, както и друго съдържание, което би било атрактивно за децата. Ако успеем да съчетаем играта с познавателния елемент в комбинацията между продукт и опаковка, можем да разчитаме на родителското одобрение, а и превръщаме разопаковането в още по-интересен момент, който ще остави вълнуващи спомени у детето. Може би ще го накара и да съхрани опаковката, за да ѝ се порадва още малко, а това означава така желаната от нас по-дълга връзка с бранда ни.
Интензивен контакт с клиентите
При доставката на продукта до клиента можем да оставим картичка с координатите на Facebook страницата си, Instagram профила си, даже и #-таг, който клиентът да използва, ако иска да качи снимка с нашите продукти. По този начин можем да използваме естественото желание на потребителите да качват снимки на децата си – просто сега ще са включени и нашите продукти, а дори можем да ги поощрим, като им предложим и например 5% отстъпка, ако ни отбележат в публикацията. Така получаваме в профилите си в социалните мрежи съдържание, генерирано от потребителите, а и възможността и приятелите им да се запознаят с предлаганото от нас. Родителите обикновено имат още родители на деца на сходна възраст сред своето Facebook общество, така че те са перфектна аудитория, която да се ангажира с нашите продукти.
Допълнителни ползи
Да принасяме и допълнителни ползи, освен продажбата на продуктите си, е важно, когато искаме да сме в добри отношения с родителите на нашите малки потребители. Блогът на сайта ни, участието ни във форуми на детски теми, инициирането на дебати или присъствието и коментарите във Facebook групи от името на нашия бизнес са отличен начин да бъдем видими. Така можем да покажем експертна позиция, отношение по съществени за родителите теми, да демонстрираме присъствие не само на пазара, но и в дискусиите, които касаят здравето и бъдещето на децата.
Най-важният момент от дигиталния маркетинг на детски продукти е искреността. Истинската грижа за децата не може да се сбърка или имитира, така че трябва да покажем реалния си интерес към света на децата и техните нужди – както от забавление, така и от развитие. Същевременно трябва да подкрепим и родителя, като му помогнем да вземе уверено и спокойно важното решение – кое е най-доброто за детето му.