Какво е стратегия за ключови думи

юни 10, 2019 | AdWords и SEO оптимизация

За да привлечем хората на сайта си, трябва да знаем какво търсят, какви думи използват и какво съдържание би удовлетворило най-добре намерението им. Това накратко е стратегията за ключови думи в SEO. Тя се оформя при срещата на предлаганото от нас с начина, по който хората го търсят.

Анализ

Какво правим, защо го правим, какви са целите ни, с какво сме уникални, какво е посланието ни, защо хората биха посетили сайта ни. Ако задълбаем повече в тази посока, ще научим повече за себе си и за това, което искаме да постигнем. Веднъж намерили своята уникалност, трябва да помислим за посетителите в сайта ни. Познаваме ли своята аудитория – кои са тези хора и защо биха пазарували от нас.

След това трябва да обърнем внимание и на конкуренцията. Какво предлагат и как го правят, какви думи използват и как се позиционират.

Добрата стратегия се ражда, когато мислим в екосистема и взимаме предвид не само своя бизнес и продукт, но и аудиторията, партньорите, конкурентите си. Опознаем ли по-добре себе си и другия, можем вече да поставим идеите си за стратегия за ключови думи в реална среда.

Потребителско намерение

В зависимост от това дали потребителите търсят информация или имат намерение да пазаруват, подбираме правилното съдържание, което да обслужва желанието им. В зависимост от бизнес целите ни и откритията, които правим по време на търсенето на подходящи ключови думи, изграждаме стратегия, която да доведе правилните хора при нас и ни дава възможност да измерим резултатите от дейността си. Дали ще изберем думи, свързани с продажби, или такива, свързани с информиране относно продукта / услугата ни, е определящо за това какво да очакваме от работата си.

Търсачки

Важно е да проследим какво виждаме, когато въведем предпочетените от нас ключови думи в търсачката. Още въпроси за размисъл са какви резултати излизат, кой заема първите позиции, има ли по-специални резултати, свързани с населеното място, какви изображения се визуализират и това ли е средата, в която искаме да попаднем. Така добиваме представа за страницата, в която ще се разположим и преценяваме дали тя обслужва бизнес целите ни. Ако по „грайфери“ например се показват резултати за автомобилни гуми, а ние имаме предвид подметки на обувки, трябва да прецизираме думите си и да ги зададем по-конкретно.

Избор

Трябва да направим всичко възможно да излезем от балона на собствения си бизнес и начина, по който говорим за това, което предлагаме. Целта ни е да разберем как реалните и потенциалните ни клиенти говорят за продуктите ни и да стигнем до тях.

Силно конкурентните думи правят позиционирането по-трудно. Конкуренцията по „сирене“ например може да е голяма, а резултатът – по-бавен и несигурен. Но ако започнем с по-конкретни продукти от каталога ни като „овче сирене“, можем да се позиционираме добре в една по-тясно конкурентна среда, в която да достигнем обаче повече реални клиенти и след това постепенно да преминаваме към по-големите си цели чрез по-общи думи. Така съчетаваме краткосрочните постижения с глобалния план за бъдещето на бизнеса си, което е действителният смисъл на добре планираната стратегия.

Стратегията за ключови думи е жив организъм и има нужда от постоянни промени и подобрения. Постигаме един резултат, отправяме се към друга цел. Една дума не ни дава резултата, който целим, преминаваме към друг неин вариант, като постоянно следим как потребителите търсят продуктите ни. И не спираме да мислим за още и още варианти, които могат да свържат търсеното от хората с предлаганото от нас.

 

Напред

Научи повече за Ефективната SEO оптимизация

Получавай най-интересните ни статии винаги първи

С абонирането за бюлетина се съгласявам и с общите условия на сайта.

Абонирането е успешно!

Pin It on Pinterest